Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Varför skulle han inte vara motiverad? Gjorde Mackan en dålig säsong när han siktade på NHL-kontrakt sist?
- Sweeny
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Om du menar säsongen 10/11 så gjorde Mackan en betydligt sämre insats än året innan.Enbom skrev:Varför skulle han inte vara motiverad? Gjorde Mackan en dålig säsong när han siktade på NHL-kontrakt sist?
Jag menar bara att, helst av allt tror jag Zibbe vill sticka, även fast han kan tänka sig att spela i DIF. Det är en skillnad; vart han faktiskt vill spela och vad han kan ha som ett andra alternativ.
Jag tvivlar inte på att han har trivts jättebra i DIF och att hans intresse för klubben finns kvar, men det verkar som att hans och agentens uttalanden ändras mer och mer allt eftersom, iom att han blir mer eftertraktad där borta och mer motiverad till nhl när de visar sånt intresse.
"Den ekonomiska biten är oviktig" - Fimpen
Mackan siktade på att få NHL kontrakt efter säsongen 09/10. Och Zibbe har sagt att han står bakom Ottawas beslut till 100%, så att han inte kommer vara motiverad om han stannar tror jag inte alls. Tvärtom, det är ju då han har chans att visa att han minsann skulle haft den där platsen i NHL istället.Sweeny skrev:Om du menar säsongen 10/11 så gjorde Mackan en betydligt sämre insats än året innan.Enbom skrev:Varför skulle han inte vara motiverad? Gjorde Mackan en dålig säsong när han siktade på NHL-kontrakt sist?
Jag menar bara att, helst av allt tror jag Zibbe vill sticka, även fast han kan tänka sig att spela i DIF. Det är en skillnad; vart han faktiskt vill spela och vad han kan ha som ett andra alternativ.
Jag tvivlar inte på att han har trivts jättebra i DIF och att hans intresse för klubben finns kvar, men det verkar som att hans och agentens uttalanden ändras mer och mer allt eftersom, iom att han blir mer eftertraktad där borta och mer motiverad till nhl när de visar sånt intresse.
- Sweeny
Kentta skrev:Mackan siktade på att få NHL kontrakt efter säsongen 09/10. Och Zibbe har sagt att han står bakom Ottawas beslut till 100%, så att han inte kommer vara motiverad om han stannar tror jag inte alls. Tvärtom, det är ju då han har chans att visa att han minsann skulle haft den där platsen i NHL istället.Sweeny skrev:Om du menar säsongen 10/11 så gjorde Mackan en betydligt sämre insats än året innan.Enbom skrev:Varför skulle han inte vara motiverad? Gjorde Mackan en dålig säsong när han siktade på NHL-kontrakt sist?
Precis, Mackan siktade på NHL-kontrakt för ett år sen, och skrev väl på för DIF ett tag efter säsongen hade börjat i höstas, om jag inte minns helt fel. Denna säsong som var kom han ju inte alls upp i samma nivå som tidigare.
Om det var motivationsskäl vet jag inget om, men han var helt enkelt inte lika bra.
Hursomhelst, det känns som att Hannula skulle tillföra mer än Zibbe, mycket tack vare rutinen.
"Den ekonomiska biten är oviktig" - Fimpen
Du har rätt om Mackan, han kom efter en del av hösten hade gått och kom inte upp i bra form. Tror dock det kan vända i år för honom. Hoppas Zibbe stannar annars är Hannula en bra ersättare även om han kanske har högre löneanspråk.Sweeny skrev:Kentta skrev:Mackan siktade på att få NHL kontrakt efter säsongen 09/10. Och Zibbe har sagt att han står bakom Ottawas beslut till 100%, så att han inte kommer vara motiverad om han stannar tror jag inte alls. Tvärtom, det är ju då han har chans att visa att han minsann skulle haft den där platsen i NHL istället.Sweeny skrev:Om du menar säsongen 10/11 så gjorde Mackan en betydligt sämre insats än året innan.Enbom skrev:Varför skulle han inte vara motiverad? Gjorde Mackan en dålig säsong när han siktade på NHL-kontrakt sist?
Precis, Mackan siktade på NHL-kontrakt för ett år sen, och skrev väl på för DIF ett tag efter säsongen hade börjat i höstas, om jag inte minns helt fel. Denna säsong som var kom han ju inte alls upp i samma nivå som tidigare.
Om det var motivationsskäl vet jag inget om, men han var helt enkelt inte lika bra.
Hursomhelst, det känns som att Hannula skulle tillföra mer än Zibbe, mycket tack vare rutinen.
Edit: Någon som har ett bra botemedel på detta enorma ishockeyabstinens?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3342428.ab
Daniel Alfredsson
Jason Spezza
Nick Foligno
Milan Michalek
Chris Neil
Bobby Butler
Dessa sex killar bör vara de som i dagsläget är ordinarie i de två första kedjorna i Ottawa. Chris Neil eller Bobby Butler bör dock inte se sin plats som helt given, utan det finns flera spelare som slåss om en plats där, bland annat Mika Zibanejad. Chansen som jag ser det att han lånas ut är ungefär 50%, för att eftersom Ottawa förfogar över ett jävla pisslag med väldigt få spetsspelare offensivt så kan Mika mycket väl ta en plats tyvärr om han fortsätter visa framfötterna.
Bara att hoppas att Mika inte presterar framöver på Ottawas träningsläger.
Daniel Alfredsson
Jason Spezza
Nick Foligno
Milan Michalek
Chris Neil
Bobby Butler
Dessa sex killar bör vara de som i dagsläget är ordinarie i de två första kedjorna i Ottawa. Chris Neil eller Bobby Butler bör dock inte se sin plats som helt given, utan det finns flera spelare som slåss om en plats där, bland annat Mika Zibanejad. Chansen som jag ser det att han lånas ut är ungefär 50%, för att eftersom Ottawa förfogar över ett jävla pisslag med väldigt få spetsspelare offensivt så kan Mika mycket väl ta en plats tyvärr om han fortsätter visa framfötterna.
Bara att hoppas att Mika inte presterar framöver på Ottawas träningsläger.
Enligt mina källor är detta bomben i årets silly-season och bomben kommer att presenteras i nästa vecka.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=64417
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=64417
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Den var kul, haha.
haha.
haha.
- starvin_marwin
Värsta tiden på året när det är 2 månader kvar till ES-premiären och sillyn är i princip helt död.. Någon som har ett hum om när Ottawas camp är över och de kan väntas ha ett beslut gällande Zibbe?
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Har en liten fråga....
Om zibbe vill till Ottawa och Ottawa vill ha honom (jag utgår från det efter vad jag hört) så kommer det väll slutgiltigen avgöras efter campen vart han spelar, gissar att det blir i slutet av augusti. Kommer man nu då ta in en ersättare redan nu och se zibbe som en bonus eller letar man ev. ersättare först när man vet?
Blir väll inte fler spetsspelare på marknaden eller det kanske finns massvis med namn efter camperna?!
Vad tycker ni man ska göra och vem ser ni som ev. ersättare? Hannula är ju inte center som zibbe väll är/var tänkt som?
Om zibbe vill till Ottawa och Ottawa vill ha honom (jag utgår från det efter vad jag hört) så kommer det väll slutgiltigen avgöras efter campen vart han spelar, gissar att det blir i slutet av augusti. Kommer man nu då ta in en ersättare redan nu och se zibbe som en bonus eller letar man ev. ersättare först när man vet?
Blir väll inte fler spetsspelare på marknaden eller det kanske finns massvis med namn efter camperna?!
Vad tycker ni man ska göra och vem ser ni som ev. ersättare? Hannula är ju inte center som zibbe väll är/var tänkt som?
Jag tror ju att man väntar in campen och om Zibbe försvinner så chansar man på någon överbliven spelare eller ratad spelare från något NHL-gäng.
Har lite svårt att förstå varför man inte försöker signa Hannula. Visst kanske man kunde önska att han var mer delaktig i spelet. Men han var i alla fall vår mest effektiva målskytt förra säsongen.
Hannula kan ses som en ersättare till Ekman.
Kommer Zibanejad så gör han. Om inte så har vi ett konkurrenskraftigt lag då Hannula kommer fylla samma roll som Zibanejad. Det vill säga. Ytterforward.
Är pengarna slut?
Kommer Zibanejad så gör han. Om inte så har vi ett konkurrenskraftigt lag då Hannula kommer fylla samma roll som Zibanejad. Det vill säga. Ytterforward.
Är pengarna slut?
Kan vara att pengarna inte räcker, tror varken DT eller Kyle kom "billigt" sen Wesslau och Mackans lön också. Hoppas dock på Hannula då Zibbe verkar stenkörd typ. Eller ja stenkörd och stenkörd, men har en sån där tråkig känsla av att han drar över direkt efter campen.Highwind skrev:Har lite svårt att förstå varför man inte försöker signa Hannula. Visst kanske man kunde önska att han var mer delaktig i spelet. Men han var i alla fall vår mest effektiva målskytt förra säsongen.
Är pengarna slut?
- SkönaDjurgårn
Jag gillar också Hannula väldigt mycket, men vill han verkligen spela i DIF? Känns som att vi alltid är en nödlösning för honom (vilket iof ändå oftast känns okej), och visst kommer han väl leta efter ett lukrativt KHL-kontrakt in i det sista även i år?
Det jag menar är att DIF kanske vill ha honom, men han själv vill verkligen helst utomlands. Det är ju svårt att signa en spelare som inte vill.
Det jag menar är att DIF kanske vill ha honom, men han själv vill verkligen helst utomlands. Det är ju svårt att signa en spelare som inte vill.

Personligen vill jag inte alls ha Hannula för han kostar mycket mer än han smakar och han var rent svag förra säsongen.
Zibbe kan dessutom skapa målchanser åt sig själv och åt andra. Hannula är mer beroende av sin omgivning.
Denna trupp behöver en spelare som kan skapa för sig själv och åt andra, inte en spelare som är beroende av andra för att lyckas.
Helt ärligt förstår jag inte detta vurmande kring en spelare som egentligen aldrig varit direkt sugen på att spela för oss utan mest sett oss som en sista utväg.
Fine om han öst in poäng, men så är ju inte fallet.
DIFs trupp 2011-12 behöver helt enkelt andra spelartyper än Hannula.
Fast det skulle dock inte förvåna om han hamnar i DIF för jag undrar hur många KHL-klubbar som är sugna på honom...
Zibbe kan dessutom skapa målchanser åt sig själv och åt andra. Hannula är mer beroende av sin omgivning.
Denna trupp behöver en spelare som kan skapa för sig själv och åt andra, inte en spelare som är beroende av andra för att lyckas.
Helt ärligt förstår jag inte detta vurmande kring en spelare som egentligen aldrig varit direkt sugen på att spela för oss utan mest sett oss som en sista utväg.
Fine om han öst in poäng, men så är ju inte fallet.
DIFs trupp 2011-12 behöver helt enkelt andra spelartyper än Hannula.
Fast det skulle dock inte förvåna om han hamnar i DIF för jag undrar hur många KHL-klubbar som är sugna på honom...