....btw lirade vaniljpsykena i nån ny "skojig" chokladcup igårPraetori skrev: ↑2022-10-06 22:29:25Jag kanske håller med, sent på söndag kväll.Donkels-3.0 skrev: ↑2022-10-06 22:28:39...eller inte du måste ju inse vid det är laget att vårt lag inte består av vaniljpsyken som tex dom där "sköna" lirarna från söderLee Harvey Oswald skrev: ↑2022-10-06 09:54:16 Om vi adderar det oönskade Våldtäktsmålet mot A-lagsspelare (nu häktad), så får vi in ytterligare en orosparameter.
För detta kommer ta massor av energi ur gruppen.
Olyckligt, ur fler aspekter.
DIF Fotboll
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
DIF Fotboll
DIF Fotboll
Som väntat, vi har inte bredden i truppen för att klara av guldrace + europa. Samma för Malmö.
För många spelare som är antingen skadade eller slutkörda.
För många spelare som är antingen skadade eller slutkörda.
DIF Fotboll
Vi gör bort oss taktiskt mot Häcken I första och sen är det payback för Gent-matchen med tvärtom i andra.
Någon form av karma.
Vaniljpsyken till tvillingderbyt skulle dock vara spyan på diarrémoset.
Men hatten av till Häcken. De är snuskigt jävla bra (och ett lag som jag har noll känslor kring).
Så länge inte vraken vinner och vi går som tåget i Europa så känns det ändå ok.
Jag känner att jag är mer än nöjd med den allsvenska säsongen om vi kan förnedra kolsäckarna i derbyt. Det är det som avgör för mig personligen.
Någon form av karma.
Vaniljpsyken till tvillingderbyt skulle dock vara spyan på diarrémoset.
Men hatten av till Häcken. De är snuskigt jävla bra (och ett lag som jag har noll känslor kring).
Så länge inte vraken vinner och vi går som tåget i Europa så känns det ändå ok.
Jag känner att jag är mer än nöjd med den allsvenska säsongen om vi kan förnedra kolsäckarna i derbyt. Det är det som avgör för mig personligen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
DIF Fotboll
Efter det här ska vi alltså spela 5 matcher på två veckor, inklusive Gent, Solna, Malmö och Molde.
Lär väl inte kunna ställa upp ett helt lag efter det.
Lär väl inte kunna ställa upp ett helt lag efter det.
- Harmageddon
DIF Fotboll
Anmärkningsvärt att inget Allsvenskt lag lyckas i Europa äventyret + vinna inhemska ligan ur ett historiskt perspektiv. Då får man gå långt bak i tiden för att hitta något. Det är väl lite stora problemet med svensk klubblags fotboll.
Trots stora övertaget i andra halvlek så kändes det som att man inte åstadkom farliga avslut. Kändes mer som Häcken hade den vassaste chansen i andra då Zetterström stäckte på sig och sen hade dem ett effektivt försvarsspel.
Ja, känns som man man får vara glad över att man går vidare från Europacupen gruppspelet och få in lite extra cash där.
Trots stora övertaget i andra halvlek så kändes det som att man inte åstadkom farliga avslut. Kändes mer som Häcken hade den vassaste chansen i andra då Zetterström stäckte på sig och sen hade dem ett effektivt försvarsspel.
Ja, känns som man man får vara glad över att man går vidare från Europacupen gruppspelet och få in lite extra cash där.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
- Lee Harvey Oswald
DIF Fotboll
Magkänslan är ibland totalt fel.
Trodde verkligen vi skulle ta Häcken hemma, då hade vi haft råd att kryssa mot Aik eller MFF (kanske både och, beroende på BKHs matcher mot samma lag).
Njaa, där rök nog guldet.
Det borde inte gå att vinna Guld med två torsk i rad, precis när säsongen ska avgöras.
Känner mig kluven, Europa har varit roligt, roligare än jag trodde det skulle vara.
Men det är ju totalt piss & skit att för andra året i rad nu tappa guldet under 2-3 skitomgångar i oktober
Trodde verkligen vi skulle ta Häcken hemma, då hade vi haft råd att kryssa mot Aik eller MFF (kanske både och, beroende på BKHs matcher mot samma lag).
Njaa, där rök nog guldet.
Det borde inte gå att vinna Guld med två torsk i rad, precis när säsongen ska avgöras.
Känner mig kluven, Europa har varit roligt, roligare än jag trodde det skulle vara.
Men det är ju totalt piss & skit att för andra året i rad nu tappa guldet under 2-3 skitomgångar i oktober
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- DIF_Soldier
DIF Fotboll
Om det stämmer att Doumbouya gått och våldfört sig är han ju en ytterst festlig kille.
Brottet i sig talar sin tydliga vidrighet. Ovanpå allt det - knappast något ett lag som pushar för guld behöver direkt. Harmonin åt helvete.
Snacka om att fucka en jävla massa människor. En olustig men sann term. Tack dumjävel. (om det stämmer)
Brottet i sig talar sin tydliga vidrighet. Ovanpå allt det - knappast något ett lag som pushar för guld behöver direkt. Harmonin åt helvete.
Snacka om att fucka en jävla massa människor. En olustig men sann term. Tack dumjävel. (om det stämmer)
Säg den glädje som varar
DIF Fotboll
Ett mästarlag ska inte behöva så små marginaler att det hänger på två "skitomgångar" i Oktober.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2022-10-09 19:28:12 Men det är ju totalt piss & skit att för andra året i rad nu tappa guldet under 2-3 skitomgångar i oktober
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Lee Harvey Oswald
DIF Fotboll
Nej, förvisso sant, i vilken annan liga som helst, men Allsvenskan känns som undantaget.Praetori skrev: ↑2022-10-10 06:45:02Ett mästarlag ska inte behöva så små marginaler att det hänger på två "skitomgångar" i Oktober.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2022-10-09 19:28:12 Men det är ju totalt piss & skit att för andra året i rad nu tappa guldet under 2-3 skitomgångar i oktober
Om inte MFF lyckas med det dom alltid borde (med det ekonomiska försprånget), då vinner laget som är "minst dåligt".
DIF var egentligen inte så mycket bättre 2019, då guldet bärgades, skillnaden stavas Buya, som då ensam på topp sprang ifrån och avgjorde några matcher.
BKH kommer tappa poäng mot MFF och Aik, frågan är bara hur många
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
DIF Fotboll
Vad händer……
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Harmageddon
DIF Fotboll
Är det detta som kallas för retroaktiv utdelning?
Viktigast nu är att undvika skador
Viktigast nu är att undvika skador
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
DIF Fotboll
Man går för att fixa bärs... hepp 

-
DIF Fotboll
Vi har växt ur den allsvenska kostymen