Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Lucky Luke
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Lucky Luke »

Túrin Turambar skrev:
Andy skrev: Den som söker skola finna....
*skall

"Skola" är en pluralform. "De som söker, skola finna" hade varit korrekt. ;)
Slarvigt Andy...det vet väl alla att det heter "skall" i singularis!! :-)
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Man märker att det är full ruljans på Silly'n när folk börjar gnälla på grammatiska felskrivningar...

På tal om topic så kan vi nog avskriva Daniel Fernholm helt (vilket förvisso mer eller mindre redan är gjort), verkar väl som han hamnar i HV71.
Backstabtraitor

Inlägg av Backstabtraitor »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Backstabtraitor skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Jag vill såklart ha in både Mackan och Otto.

Men just nu är det viktigare med en riktigt bra back. Ser gärna att man prioriterar det före både Otto och Mackan.

Jag tror att Otto kommer att kunna gå ned rejält i lön och ser en stor chans att han faktiskt blir kvar. Mackan tror jag lämnar, han tycker nog han är för bra för en Allsvensk lön.

Prio 1: Målvakt som verkligen tillhör toppen i AS.
Prio 2: En klassback, en top 3 av AS backar.
Prio 3: Mackan och Otto.

Svårt att välja mellan Mackan och Otto, mycket som spelar in (lön, motivation, positioner).
Men jag tycker att en motiverad Nilson är en bättre spelare än Otto.
Däremot känns Otto som ett säkrare kort.
Inget enkelt val, om det nu är ett val som Challe behöver göra?
Förstår inte varför ni vill ha med Otoo och Nilson. Otto går gör sitt sista år och det handlar inte om att få dif tillbaka det handlar om att göra ett sista år och tjäna pengar, han är inte rik, man blir inte rik av att spela i dif. Ingen av dem har visat stort hjärta nu uder försäsongen. Otto säger att han inte är med och tränar eftersom han inte vet ifll det blir något, och Nilson räknar med att stanna men deltar inte i träningen.
Är detta att visa hjärta när vi behöver det som mest? Vi har två styckna bra ledare i form av Timmy och Jimmie, bättre att satsa på motiverade spelare vilket jag tycker är glasklart att varken Otto och Nilson är. Tufft att acceptera läget men sådant är fallet, en spelare är inte duglig pga tidigare meriter, man måste träna hårt och satsa.
Tycker du missuppfattat det mesta i dina teorier kring Otto och Mackan.

Otto har förklarat på Hallmans blogg varför han inte tränar med laget, jag köper det rakt av.
Mackan försöker få ut så mycket pengar som möjligt, inget konstigt i det. En motiverad Nilson är klart mer värd än en medelmåttig AS-lön.

Det skulle vara riktigt konstigt ifall de skulle träna med laget utan att kontrakten vore klara.

Bara vänta och se hur det blir med dessa herrar.
Men du är ordentligt långt ute och cyklar när du menar att det saknas hjärta för DIF hos Mackan och Otto. De har stora hjärtan för klubben, men även familjer och övrig privat situation att ta hand om. Det går alltid först.
Har du någonsin elittränat seriöst? Ifall fysiken ska hålla under hela året måste man grundträna, är de inte med så kommer de inte kunna prestera hela säsongen. SKulle kritiken mot Nilson och Otto vara obefogad? En av de stora anledningarna till varför det gick åt helvete förra säsongen var för att det saknades tydligt ledarskap och bra powerplay. De äldre har i uppgift att vara ledare och dessutom var nilson och otto jämt inne i PP, där vi inte presterade.
Skulle det vara konstigt att delta i grundträningen trots att man inte har kontrakt? Vart ska de annars träna`? själva? Om de räknar med att spela kvar gäller det att ta initiativ och träna. Linkan tränade ju med oss i vintras fast det var klart att han inte skulle spela med oss, ser verkligen inte något konstigt att de som ska räjnas som äkta djurgårdare hakar på tränngen oavsett om man spelar eller inte, det försämrar ju inte övriga lagets fysik.
Nilson och Otto är omotiverade, en motiverad spelare gör allt för att träna om man vill spela. Seriöst, kalla det konstigt att träna med en klubb som man räknar med att spela kvar i?
Ge mig lönen först, sedan jobbar jag! Är det så det fungerar? FACEPALM
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

Jag tror Ferholm fick sig en smäll på fingrarna när han lite förhastat skrev att han var signad och klar på Twitter, agenten förnekade och han tog tillbaks.

"Twitterrapad" av sin 40-åriga polare, njäe.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... rensfeldt/
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=13161

Skulle inte tacka nej till Rensfeldt, men det lär inte finnas plats för honom? 7 poäng på 11 matcher senaste gången han spelade i allsvenskan.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av Tessan »

Jim Morrison skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... rensfeldt/
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=13161

Skulle inte tacka nej till Rensfeldt, men det lär inte finnas plats för honom? 7 poäng på 11 matcher senaste gången han spelade i allsvenskan.
Joo du - det vore nåt att få in honom!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Tyst som i graven...
Expert.
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

SirDIFalot skrev:Tyst som i graven...
Ja va fan är det ingen som har nåt smaskigt rykte att förmedla. Inte ens Hockey pappan har något spännande att komma med. Då fattar man att det är stendött i sillyn. Snälla Hockey pappan - kom igen nu med något riktigt smaskigt så vi kan hålla igång tråden en tre fyra sidor framåt. Behöver inte nödvändigtvis vara sant, bara vi får nåt att bita i. :-) Det är sååååå trist just nu...
Men vänta, här dök nåt spännande upp på skärmen - Dick Axelsson är på väg till gnaget enligt mrmadhawk http://mrmadhawk.se/2012/june/darfor-bo ... ml#comment Kanske kan räcka ett par sidor i alla fall.. :-)
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Ska bli väldigt spännande att få se vem målvakten blir. Vill se någon med mycket rutin.
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Salas skrev:
pulverapa skrev:Ladislav Nagy är free agent och går till Sverige eller Schweiz är det sagt. Är han för dyr?
Han lär väl gå till Modo om han kommer till Sverige. Allsvenskan är inte aktuellt eftersom en kille som Nagy åtminstone vill ha 300k i månaden.
Inte för att det rör DIF för fem öre, men rätt bra gissat av mig ändå. Nagy presenterades av Modo idag, så den gissningen är jag nöjd med! :wink:
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Backstabtraitor skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Backstabtraitor skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Jag vill såklart ha in både Mackan och Otto.

Men just nu är det viktigare med en riktigt bra back. Ser gärna att man prioriterar det före både Otto och Mackan.

Jag tror att Otto kommer att kunna gå ned rejält i lön och ser en stor chans att han faktiskt blir kvar. Mackan tror jag lämnar, han tycker nog han är för bra för en Allsvensk lön.

Prio 1: Målvakt som verkligen tillhör toppen i AS.
Prio 2: En klassback, en top 3 av AS backar.
Prio 3: Mackan och Otto.

Svårt att välja mellan Mackan och Otto, mycket som spelar in (lön, motivation, positioner).
Men jag tycker att en motiverad Nilson är en bättre spelare än Otto.
Däremot känns Otto som ett säkrare kort.
Inget enkelt val, om det nu är ett val som Challe behöver göra?
Förstår inte varför ni vill ha med Otoo och Nilson. Otto går gör sitt sista år och det handlar inte om att få dif tillbaka det handlar om att göra ett sista år och tjäna pengar, han är inte rik, man blir inte rik av att spela i dif. Ingen av dem har visat stort hjärta nu uder försäsongen. Otto säger att han inte är med och tränar eftersom han inte vet ifll det blir något, och Nilson räknar med att stanna men deltar inte i träningen.
Är detta att visa hjärta när vi behöver det som mest? Vi har två styckna bra ledare i form av Timmy och Jimmie, bättre att satsa på motiverade spelare vilket jag tycker är glasklart att varken Otto och Nilson är. Tufft att acceptera läget men sådant är fallet, en spelare är inte duglig pga tidigare meriter, man måste träna hårt och satsa.
Tycker du missuppfattat det mesta i dina teorier kring Otto och Mackan.

Otto har förklarat på Hallmans blogg varför han inte tränar med laget, jag köper det rakt av.
Mackan försöker få ut så mycket pengar som möjligt, inget konstigt i det. En motiverad Nilson är klart mer värd än en medelmåttig AS-lön.

Det skulle vara riktigt konstigt ifall de skulle träna med laget utan att kontrakten vore klara.

Bara vänta och se hur det blir med dessa herrar.
Men du är ordentligt långt ute och cyklar när du menar att det saknas hjärta för DIF hos Mackan och Otto. De har stora hjärtan för klubben, men även familjer och övrig privat situation att ta hand om. Det går alltid först.
Har du någonsin elittränat seriöst? Ifall fysiken ska hålla under hela året måste man grundträna, är de inte med så kommer de inte kunna prestera hela säsongen. SKulle kritiken mot Nilson och Otto vara obefogad? En av de stora anledningarna till varför det gick åt helvete förra säsongen var för att det saknades tydligt ledarskap och bra powerplay. De äldre har i uppgift att vara ledare och dessutom var nilson och otto jämt inne i PP, där vi inte presterade.
Skulle det vara konstigt att delta i grundträningen trots att man inte har kontrakt? Vart ska de annars träna`? själva? Om de räknar med att spela kvar gäller det att ta initiativ och träna. Linkan tränade ju med oss i vintras fast det var klart att han inte skulle spela med oss, ser verkligen inte något konstigt att de som ska räjnas som äkta djurgårdare hakar på tränngen oavsett om man spelar eller inte, det försämrar ju inte övriga lagets fysik.
Nilson och Otto är omotiverade, en motiverad spelare gör allt för att träna om man vill spela. Seriöst, kalla det konstigt att träna med en klubb som man räknar med att spela kvar i?
Ge mig lönen först, sedan jobbar jag! Är det så det fungerar? FACEPALM
1. Vad snackar du om nu då? Skulle spelare utan kontrakt hålla uppe med träningen? Varför då?Och du menar att du har koll på elitidrott. :D

2. DIF-spelare har tränat ensamma senaste försäsongerna, detta år har de gått tillbaka till gemensam träning. Nyhet för dig eller? Det går att träna på egen hand, särskilt för äldre spelare som vet precis vad de behöver för att nå toppform.

3. Ja, det är ytterst ovanligt att man tränar med klubben innan kontraktet är klart alternativt återstår detaljer att lösa. Jobbar du gratis? :D
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

Paniken börjar sakta men säkert krypa sig in under skinnet nu.

Vart är våran målvakt som ska vakta kassen iår?
Kom igen nu Challe. Vill läsa om något rykte iaf.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag gillar faktiskt är det rätt slutet kring Djurgården Hockey och dess värvningar; slipprar ett rykte ut så vet man mer eller mindre att det är sant.

Kämpa Challe. Det här blir bra i slutändan (hoppas jag).
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Enligt någon björklövenblogg så diskuterar Nils Andersson med DIF.

http://blogg.vk.se/loven4ever/2012/06/0 ... den-793193

Edit: Var ju gamla nyheter. Sorry för det. Gör det jag själv hatar att se. :)
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Tänk om man sitter och hoppas på Mario Scalzo och får Nils Andersson...
Expert.
Låst