Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av ciirree »

Om inte jag minns fel så har Murray sagt flera gånger att han vill avsluta karriären i DIF, och det känns verkligen som om han skulle kunna välja att gå ner i lön för att få vara i DIF innan karriärens slut.
ciirree

Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:
ciirree skrev:
Sjöwall skrev:"Bygga för framtiden" Jo, tjena....

Om vi inte går upp blir vi av med följande spelare: (Säkert fler)

Nils Andersson
Linus Arnesson
Timmy Pettersson
Sam Lofquist
Philip Holm

Jens Jakobs
Dustin Johner
Markus Ljungh
Steve Saviano
Marcus Sörensen

Kvar blir våra "billiga" brunkare tillsammans med Guter och kanske även Jocke Eriksson? Vi kommer få bygga helt nytt till varje säsong framöver och kommer aldrig få någon kontinuitet.

Av spelarna på min lista är det nästan bara Johner jag vill dumpa...
Sörensen har kontrakt till 14/15.
Dom flesta unga spelarna har nog SHL-klausuler.
Spelar han som nu kan han glömma SHL till nästa säsong tror jag. Han får utvecklas mer.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

ciirree skrev:Om inte jag minns fel så har Murray sagt flera gånger att han vill avsluta karriären i DIF, och det känns verkligen som om han skulle kunna välja att gå ner i lön för att få vara i DIF innan karriärens slut.
Tror han känner att han "gjorde sin utlovade sejour i DIF" under lockouten nu.
Expert.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

SirDIFalot skrev:
ciirree skrev:Om inte jag minns fel så har Murray sagt flera gånger att han vill avsluta karriären i DIF, och det känns verkligen som om han skulle kunna välja att gå ner i lön för att få vara i DIF innan karriärens slut.
Tror han känner att han "gjorde sin utlovade sejour i DIF" under lockouten nu.
har väl för mig att han även sagt något liknande.

Skickat från min C6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Manijock

Inlägg av Manijock »

Skulle nog Dogge mot all förmodan komma hem skulle jag gråta glädjetårar på ett sätt jag inte gjort sen finalåret. Min absoluta favoritspelare genom alla tider. Hela anledningen till att jag alltid spelat alla mina sporter i nr 3. Att bara få se honom i våran tröja några matcher förra säsongen fick mig att känna att jag kan dö lycklig. Satans vilket avtryck han gjorde sen. Inte bara med sina tacklingar utan framförallt för hans sällsynta smartness och pondus med och utan puck. Sen är jag fortfarande chockad över att han bara mäktade med 1 mål på hans sejour här, för jävlar i min lilla låda vilken bössa han hade. Stenhårt och ALLTID på mål. Det du Sam!

Skulle vara den största spelaren vi haft sen Ragge om han skulle komma in. Ska spela snudd på fullt i både BP och PP samt i alla viktiga skeden av matcherna. Ragge-rollen helt enkelt! Tycker synd om honom över att det går så knackigt i NHL men för guds skull, skit i korvligan och dra hem till Stockholm igen. Till vår egna lilla blaskliga!
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Manijock skrev:Skulle nog Dogge mot all förmodan komma hem skulle jag gråta glädjetårar på ett sätt jag inte gjort sen finalåret. Min absoluta favoritspelare genom alla tider. Hela anledningen till att jag alltid spelat alla mina sporter i nr 3. Att bara få se honom i våran tröja några matcher förra säsongen fick mig att känna att jag kan dö lycklig. Satans vilket avtryck han gjorde sen. Inte bara med sina tacklingar utan framförallt för hans sällsynta smartness och pondus med och utan puck. Sen är jag fortfarande chockad över att han bara mäktade med 1 mål på hans sejour här, för jävlar i min lilla låda vilken bössa han hade. Stenhårt och ALLTID på mål. Det du Sam!

Skulle vara den största spelaren vi haft sen Ragge om han skulle komma in. Ska spela snudd på fullt i både BP och PP samt i alla viktiga skeden av matcherna. Ragge-rollen helt enkelt! Tycker synd om honom över att det går så knackigt i NHL men för guds skull, skit i korvligan och dra hem till Stockholm igen. Till vår egna lilla blaskliga!
Massa ++++

Håller med om allt, vågar inte ens drömma om att få se Dogge i DIF-tröjan, så brutalt smart ja.
Även hans ända mål han gjorde va ju enbart smartness.
Min absoluta favoritspelare, mycket tack vare honom jag kollar på varenda (i stort sätt) Montreal match denna säsongen, kul att scouta ett specifikt lag, Montreal och Dallas blir det mest iofs.

Du är alltid välkommen hem!
Spela fult
S. Skuggan

Inlägg av S. Skuggan »

diftobbe89 skrev:
Manijock skrev:Skulle nog Dogge mot all förmodan komma hem skulle jag gråta glädjetårar på ett sätt jag inte gjort sen finalåret. Min absoluta favoritspelare genom alla tider. Hela anledningen till att jag alltid spelat alla mina sporter i nr 3. Att bara få se honom i våran tröja några matcher förra säsongen fick mig att känna att jag kan dö lycklig. Satans vilket avtryck han gjorde sen. Inte bara med sina tacklingar utan framförallt för hans sällsynta smartness och pondus med och utan puck. Sen är jag fortfarande chockad över att han bara mäktade med 1 mål på hans sejour här, för jävlar i min lilla låda vilken bössa han hade. Stenhårt och ALLTID på mål. Det du Sam!

Massa ++++

Håller med om allt, vågar inte ens drömma om att få se Dogge i DIF-tröjan, så brutalt smart ja.
Även hans ända mål han gjorde va ju enbart smartness.
Min absoluta favoritspelare, mycket tack vare honom jag kollar på varenda (i stort sätt) Montreal match denna säsongen, kul att scouta ett specifikt lag, Montreal och Dallas blir det mest iofs.

Du är alltid välkommen hem!
+1

Sent from my iPad using Tapatalk
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Om DIF blir ett SHL lag, kan Dogge bli aktuell. punkt slut. Så vem vet han kanske signar oss efter sommaren.
Bild
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Hade du ens hört talas om Dogge typ 2007?? Inte jag.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Jag tror absolut på scenariot att Dogge kan spela i DIF nästa år, oavsett om det blir HA elller SHL. Han äger en BR vid Stureplan och köpte så sent som i somras ett sommarställe på Djurö i Stockholms skärgård. Det är verkligen ingen högoddsare att han avslutar ett par säsonger i DIF, men han skulle knappast göra det för pengarna utan snarare för ha nära till släkt och vänner.
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

Även om hjärtat finns där finns inga garantier för att gnistan finns kvar, det kan bara Dogge avgöra. Det är en viss skillnad på ett liv i NHL och HA, och har man inte lidelsen kvar blir man snabbt en börda för laget.
Men, Dogge vet ju vad ett liv i HA innebär och jag har inte hört honom lova nånting efter sejouren förra året. Hoppas inte på för mycket.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Pelle Prestberg kan förstärka Rögle. Han är är klubblös för tillfället. Skulle vara coolt att se vad han skulle kunna bidra med i denna DIF-trupp, typ en Linkan-karaktär injektion skulle jag tro.

Prestberg är sådan lirare man hatar att möta, men att ha en sådan lirare i ens egna lag, ja tack!
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Rocky3000 skrev:Pelle Prestberg kan förstärka Rögle. Han är är klubblös för tillfället. Skulle vara coolt att se vad han skulle kunna bidra med i denna DIF-trupp, typ en Linkan-karaktär injektion skulle jag tro.

Prestberg är sådan lirare man hatar att möta, men att ha en sådan lirare i ens egna lag, ja tack!
Pelle Prestberg i en DIF-tröja skulle nog vara "droppen" för den del supportrar, framför allt vissa äldre.
Expert.
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

SirDIFalot skrev:
Rocky3000 skrev:Pelle Prestberg kan förstärka Rögle. Han är är klubblös för tillfället. Skulle vara coolt att se vad han skulle kunna bidra med i denna DIF-trupp, typ en Linkan-karaktär injektion skulle jag tro.

Pelle Prestberg i en DIF-tröja skulle nog vara "droppen" för den del supportrar, framför allt vissa äldre.
Japp, NÄSTAN lika illa som när Franzén hängde på sig vår sköld!
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Don66-2 skrev:
SirDIFalot skrev:

Japp, NÄSTAN lika illa som när Franzén hängde på sig vår sköld!
Jag håller med. Det finns gränser som inte borde överskridas.
Låst