Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Om inte jag minns fel så har Murray sagt flera gånger att han vill avsluta karriären i DIF, och det känns verkligen som om han skulle kunna välja att gå ner i lön för att få vara i DIF innan karriärens slut.
Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första
Spelar han som nu kan han glömma SHL till nästa säsong tror jag. Han får utvecklas mer.SirDIFalot skrev:Dom flesta unga spelarna har nog SHL-klausuler.ciirree skrev:Sörensen har kontrakt till 14/15.Sjöwall skrev:"Bygga för framtiden" Jo, tjena....
Om vi inte går upp blir vi av med följande spelare: (Säkert fler)
Nils Andersson
Linus Arnesson
Timmy Pettersson
Sam Lofquist
Philip Holm
Jens Jakobs
Dustin Johner
Markus Ljungh
Steve Saviano
Marcus Sörensen
Kvar blir våra "billiga" brunkare tillsammans med Guter och kanske även Jocke Eriksson? Vi kommer få bygga helt nytt till varje säsong framöver och kommer aldrig få någon kontinuitet.
Av spelarna på min lista är det nästan bara Johner jag vill dumpa...
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Tror han känner att han "gjorde sin utlovade sejour i DIF" under lockouten nu.ciirree skrev:Om inte jag minns fel så har Murray sagt flera gånger att han vill avsluta karriären i DIF, och det känns verkligen som om han skulle kunna välja att gå ner i lön för att få vara i DIF innan karriärens slut.
Expert.
har väl för mig att han även sagt något liknande.SirDIFalot skrev:Tror han känner att han "gjorde sin utlovade sejour i DIF" under lockouten nu.ciirree skrev:Om inte jag minns fel så har Murray sagt flera gånger att han vill avsluta karriären i DIF, och det känns verkligen som om han skulle kunna välja att gå ner i lön för att få vara i DIF innan karriärens slut.
Skickat från min C6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Skulle nog Dogge mot all förmodan komma hem skulle jag gråta glädjetårar på ett sätt jag inte gjort sen finalåret. Min absoluta favoritspelare genom alla tider. Hela anledningen till att jag alltid spelat alla mina sporter i nr 3. Att bara få se honom i våran tröja några matcher förra säsongen fick mig att känna att jag kan dö lycklig. Satans vilket avtryck han gjorde sen. Inte bara med sina tacklingar utan framförallt för hans sällsynta smartness och pondus med och utan puck. Sen är jag fortfarande chockad över att han bara mäktade med 1 mål på hans sejour här, för jävlar i min lilla låda vilken bössa han hade. Stenhårt och ALLTID på mål. Det du Sam!
Skulle vara den största spelaren vi haft sen Ragge om han skulle komma in. Ska spela snudd på fullt i både BP och PP samt i alla viktiga skeden av matcherna. Ragge-rollen helt enkelt! Tycker synd om honom över att det går så knackigt i NHL men för guds skull, skit i korvligan och dra hem till Stockholm igen. Till vår egna lilla blaskliga!
Skulle vara den största spelaren vi haft sen Ragge om han skulle komma in. Ska spela snudd på fullt i både BP och PP samt i alla viktiga skeden av matcherna. Ragge-rollen helt enkelt! Tycker synd om honom över att det går så knackigt i NHL men för guds skull, skit i korvligan och dra hem till Stockholm igen. Till vår egna lilla blaskliga!
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Massa ++++Manijock skrev:Skulle nog Dogge mot all förmodan komma hem skulle jag gråta glädjetårar på ett sätt jag inte gjort sen finalåret. Min absoluta favoritspelare genom alla tider. Hela anledningen till att jag alltid spelat alla mina sporter i nr 3. Att bara få se honom i våran tröja några matcher förra säsongen fick mig att känna att jag kan dö lycklig. Satans vilket avtryck han gjorde sen. Inte bara med sina tacklingar utan framförallt för hans sällsynta smartness och pondus med och utan puck. Sen är jag fortfarande chockad över att han bara mäktade med 1 mål på hans sejour här, för jävlar i min lilla låda vilken bössa han hade. Stenhårt och ALLTID på mål. Det du Sam!
Håller med om allt, vågar inte ens drömma om att få se Dogge i DIF-tröjan, så brutalt smart ja.
Även hans ända mål han gjorde va ju enbart smartness.
Min absoluta favoritspelare, mycket tack vare honom jag kollar på varenda (i stort sätt) Montreal match denna säsongen, kul att scouta ett specifikt lag, Montreal och Dallas blir det mest iofs.
Du är alltid välkommen hem!
Spela fult
-
+1diftobbe89 skrev:Massa ++++Manijock skrev:Skulle nog Dogge mot all förmodan komma hem skulle jag gråta glädjetårar på ett sätt jag inte gjort sen finalåret. Min absoluta favoritspelare genom alla tider. Hela anledningen till att jag alltid spelat alla mina sporter i nr 3. Att bara få se honom i våran tröja några matcher förra säsongen fick mig att känna att jag kan dö lycklig. Satans vilket avtryck han gjorde sen. Inte bara med sina tacklingar utan framförallt för hans sällsynta smartness och pondus med och utan puck. Sen är jag fortfarande chockad över att han bara mäktade med 1 mål på hans sejour här, för jävlar i min lilla låda vilken bössa han hade. Stenhårt och ALLTID på mål. Det du Sam!
Håller med om allt, vågar inte ens drömma om att få se Dogge i DIF-tröjan, så brutalt smart ja.
Även hans ända mål han gjorde va ju enbart smartness.
Min absoluta favoritspelare, mycket tack vare honom jag kollar på varenda (i stort sätt) Montreal match denna säsongen, kul att scouta ett specifikt lag, Montreal och Dallas blir det mest iofs.
Du är alltid välkommen hem!
Sent from my iPad using Tapatalk
Om DIF blir ett SHL lag, kan Dogge bli aktuell. punkt slut. Så vem vet han kanske signar oss efter sommaren.
Hade du ens hört talas om Dogge typ 2007?? Inte jag.Manijock skrev:Skulle nog Dogge mot all förmodan komma hem skulle jag gråta glädjetårar på ett sätt jag inte gjort sen finalåret. Min absoluta favoritspelare genom alla tider. Hela anledningen till att jag alltid spelat alla mina sporter i nr 3. Att bara få se honom i våran tröja några matcher förra säsongen fick mig att känna att jag kan dö lycklig. Satans vilket avtryck han gjorde sen. Inte bara med sina tacklingar utan framförallt för hans sällsynta smartness och pondus med och utan puck. Sen är jag fortfarande chockad över att han bara mäktade med 1 mål på hans sejour här, för jävlar i min lilla låda vilken bössa han hade. Stenhårt och ALLTID på mål. Det du Sam!
-
Jag tror absolut på scenariot att Dogge kan spela i DIF nästa år, oavsett om det blir HA elller SHL. Han äger en BR vid Stureplan och köpte så sent som i somras ett sommarställe på Djurö i Stockholms skärgård. Det är verkligen ingen högoddsare att han avslutar ett par säsonger i DIF, men han skulle knappast göra det för pengarna utan snarare för ha nära till släkt och vänner.
Även om hjärtat finns där finns inga garantier för att gnistan finns kvar, det kan bara Dogge avgöra. Det är en viss skillnad på ett liv i NHL och HA, och har man inte lidelsen kvar blir man snabbt en börda för laget.
Men, Dogge vet ju vad ett liv i HA innebär och jag har inte hört honom lova nånting efter sejouren förra året. Hoppas inte på för mycket.
Men, Dogge vet ju vad ett liv i HA innebär och jag har inte hört honom lova nånting efter sejouren förra året. Hoppas inte på för mycket.
Pelle Prestberg kan förstärka Rögle. Han är är klubblös för tillfället. Skulle vara coolt att se vad han skulle kunna bidra med i denna DIF-trupp, typ en Linkan-karaktär injektion skulle jag tro.
Prestberg är sådan lirare man hatar att möta, men att ha en sådan lirare i ens egna lag, ja tack!
Prestberg är sådan lirare man hatar att möta, men att ha en sådan lirare i ens egna lag, ja tack!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Pelle Prestberg i en DIF-tröja skulle nog vara "droppen" för den del supportrar, framför allt vissa äldre.Rocky3000 skrev:Pelle Prestberg kan förstärka Rögle. Han är är klubblös för tillfället. Skulle vara coolt att se vad han skulle kunna bidra med i denna DIF-trupp, typ en Linkan-karaktär injektion skulle jag tro.
Expert.
Japp, NÄSTAN lika illa som när Franzén hängde på sig vår sköld!SirDIFalot skrev:Pelle Prestberg i en DIF-tröja skulle nog vara "droppen" för den del supportrar, framför allt vissa äldre.Rocky3000 skrev:Pelle Prestberg kan förstärka Rögle. Han är är klubblös för tillfället. Skulle vara coolt att se vad han skulle kunna bidra med i denna DIF-trupp, typ en Linkan-karaktär injektion skulle jag tro.
Jag håller med. Det finns gränser som inte borde överskridas.Don66-2 skrev:Japp, NÄSTAN lika illa som när Franzén hängde på sig vår sköld!SirDIFalot skrev:Pelle Prestberg i en DIF-tröja skulle nog vara "droppen" för den del supportrar, framför allt vissa äldre.Rocky3000 skrev:Pelle Prestberg kan förstärka Rögle. Han är är klubblös för tillfället. Skulle vara coolt att se vad han skulle kunna bidra med i denna DIF-trupp, typ en Linkan-karaktär injektion skulle jag tro.