Det är lite intressant som ämne. Är personligen lite delad och har svårt att se Sylvegård brinna mer för hockey än exempelvis JJ. Men det yttrar ju sig som sagt på olika sätt. Kan tycka att Brodin, Lilja och Urbom av idag är tre exempel på jobbiga och obekväma spelare men utan att för den skull vara grisar. Tar vi smällen på plocken så hade Urbom för två år sen mkt väl kunnat åka fram och sätta en crosschecking i nacken på Malmö-spelaren efter signal och därmed åka på en tvåa och sätta laget i skiten.crike skrev:Såg "Wikegård vs..." igår på Sportkanalen. Han besökte familjen Sylvegård.
Tycka vad man vill om sönerna (och hela familjen) men jag upplever inte att vi har en enda spelare i laget som brinner för detta lika mycket som dom gör och gör allt för att vinna och stå upp för sina lagkamrater. Närmst är kanske Brodin men han markerar mest och glider sen iväg. Jag får förstås förtydliga att jag inte känner alla i DIF och/eller att alla inte visar sina känslor på samma sätt samt att jag inte gillar onödiga utvisningar, men om vi ser på matcherna vi spelar så tvivlar jag på att våra motståndares fans "gnäller" över våra tjuvknep (hint, vi har inga).
Sekvensen när M Sylvegård röjer i Kaffe´s bås, det är trots allt hockeyporr för mig, inte för att han hoppar in helt oprovocerat utan för att han står upp för sin lagkamrat och struntar i om han själv får en smäll, han visar tydligt att man inte tänker vika ner sig. Igår fick Jensen ett slag på plocken och vad gjorde vi? Tittade på en spelare på närmre 2m och gjorde ingenting.
Jag vill se mer känslor i dagens DIF, förlorar vi ska vi fan vara förbannade.
Tror för egen del att man har det lite i åtanke just att inte hamna i den typen av situationer genom att gå över gränsen. Är ju dessutom oftast hämndaktionerna som domarn ser och fan vet hur mycket det ”hjälper” att ge motståndarna stryk?
Med det sagt så håller jag med om att lite mer känslor kan vara på sin plats då inte minst publiken eldas igång lite. Men rent generellt så föredrar jag att man tacklar och kör hårt snarare än åker runt och kliver över gränsen medvetet med jämna mellanrum. Av den enkla anledningen att jag inte tror det ger särskilt mycket. Fan, tänk om vi plockat in Ledin... är väl större chans att motståndet garvar åt hans fasoner snarare än att bli skraj för honom. (Som ett exempel på en riktig hockeygris)
Aja, kul ämne som tveklöst delar skaran lite