Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget
-
Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg
Verkar som Joacim Eriksson blir våra nya förstaspade
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... onkurrent/
Jag är skeptisk. Tycket inte att han imponerat och vetefan om han är "bättre" än Adam givet samma backbesättningar.Benjamin L. Willard skrev:Verkar som Joacim Eriksson blir våra nya förstaspade
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Hmmm om det nu stämmer att vi tagit in Joacim Eriksson istället för Henrik Karlsson eller Jonas Enroth och liknande så skulle jag gärna vilja höra en tydlig motivering till varför..
Och då inte med den givna BS vi tror mycker på honom, han kommer att höja sig i våra färger...
Utan att man faktiskt talar om varför man tror mera på en kille som jag inte tycker imponerat under sin första säsong i SHL.
91.3 i räddningsprocent i seriesegrarna känns inte som något direkt superfacit och från de matcher jag sett av Växjö så har han inte varit den stabila sista utpost som de hade hoppats.
Visst känns som det är ett stabilt kort upp jämfört mer att sitta med enbart Reideborn men vet inte om det är den givna målvaktsettan som iaf jag hade hoppats på....
Och då inte med den givna BS vi tror mycker på honom, han kommer att höja sig i våra färger...
Utan att man faktiskt talar om varför man tror mera på en kille som jag inte tycker imponerat under sin första säsong i SHL.
91.3 i räddningsprocent i seriesegrarna känns inte som något direkt superfacit och från de matcher jag sett av Växjö så har han inte varit den stabila sista utpost som de hade hoppats.
Visst känns som det är ett stabilt kort upp jämfört mer att sitta med enbart Reideborn men vet inte om det är den givna målvaktsettan som iaf jag hade hoppats på....
-
Tror han har bra mycket högre högsta nivå än Adam. Är mer nyfiken på om vi tar över hela kontraktet eller om Växjö kommer få betala en del av hans lön även nästa säsong.Praetori skrev:Jag är skeptisk. Tycket inte att han imponerat och vetefan om han är "bättre" än Adam givet samma backbesättningar.Benjamin L. Willard skrev:Verkar som Joacim Eriksson blir våra nya förstaspade
-
Grabben har faktiskt 3 SHL säsonger bakom sig som förstamålis, samt 1 sm guld med Saik.Stavhoppet skrev:Hmmm om det nu stämmer att vi tagit in Joacim Eriksson istället för Henrik Karlsson eller Jonas Enroth och liknande så skulle jag gärna vilja höra en tydlig motivering till varför..
Kan faktiskt vara så att Enroth och Karlsson är alldeles för dyra för oss i nuläget och nu har vi helt enkelt fått göra en budgetlösning med Eriksson, om nu Växjö fortsätter betala en del av lönen. Kan ju vara så att Bokslutet ser värre ut än man räknat med och därför valt att gå denna väg istället.
Vi snackar ändå om den shl-målvakt som gjort flest landskamper denna säsong. Men givetvis ska folk vara missnöjda.
Ja vi har ju aldrig pengar för någonting i världsklass.
Skickat från min F8331 via Tapatalk
Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Jocke känns som en stabil målvakt helt enkelt. Ingen som sticker ut på något speciellt sätt men heller ingen som har några specifika svagheter. En målvakt som gör det han ska. Han var ju grym i SAIK för några år sen men har väl tappat lite efter det. Han är dock "bara" 27 år så jag kan tänka mig att konkurrenssituationen mellan Jocke och Adam blir en mer tävlingsinriktad än den som var mellan Tellan och Adam.
Jag är inte arg, och inte besviken.
- MarcusDaze
Jag har absolut inget emot att få Jocke Eriksson i laget. En stabil målvakt.
Enroth eller Karlsson hade ju givetvis varit drömmen men tyvärr tror jag inte att vi har ekonomi för någon av dessa två herrar.
Eller så har vi det men väljer att lägga krut på andra positioner. Om så är fallet är jag supernöjd med Jocke Eriksson.
Enroth eller Karlsson hade ju givetvis varit drömmen men tyvärr tror jag inte att vi har ekonomi för någon av dessa två herrar.
Eller så har vi det men väljer att lägga krut på andra positioner. Om så är fallet är jag supernöjd med Jocke Eriksson.
Känns som ett bra alternativ även om det fanns bättre (säkert dyrare) lösningar.
Tar Växjö en del av lönen bör det finnas mer pengar för att toppa på back lr forwardssidan.
Tar Växjö en del av lönen bör det finnas mer pengar för att toppa på back lr forwardssidan.
Man undrar ju hur lite pengar vi egentligen har i den här klubben. Skulle inte ersättningen för Tv-rättigheterna öka? Många har försvarat värvningar som Fagerudd, Pettersson (och andra osäkra kort det ryktas om) med att vi har siktat in oss på att värva en riktigt bra målvakt. Eriksson är väl en duglig målvakt, men långt ifrån lika intressant som dem som det ryktats om tidigare, tex Enroth.
Säger absolut inte att Eriksson är dålig, men är han bra nog att vara supermålvakten som väger upp vårt budget-bygge i övrigt? Känns tveksamt. Sen är det är ju inte direkt så att vi har en spännande back-up att falla tillbaka på om han skulle misslyckas, vilket gör behovet av en "stjärnmålvakt" ännu större. Nåväl, hoppas han överraskar.
Säger absolut inte att Eriksson är dålig, men är han bra nog att vara supermålvakten som väger upp vårt budget-bygge i övrigt? Känns tveksamt. Sen är det är ju inte direkt så att vi har en spännande back-up att falla tillbaka på om han skulle misslyckas, vilket gör behovet av en "stjärnmålvakt" ännu större. Nåväl, hoppas han överraskar.
Avgå Jocke.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
De andra klubbarna får ju också ökade TV-intäkter så deras medel ökar ju också. Vi kommer ju garanterat vara ett av dom lag som får sänka budgeten med tanke på att vi kommer gå från två fullsatta arenor mot Leksand att hamna på 5500 mot Mora istället.B.I.B.A skrev:Man undrar ju hur lite pengar vi egentligen har i den här klubben. Skulle inte ersättningen för Tv-rättigheterna öka?
Avskaffa tre mot tre.
- Dr Avalanche
- Kontakt:
Vad hände med Alsenfelt? Han var ju enligt uppgift klar för LIF, men med deras uttåg ur SHL föll det. Har vi gett upp det spåret? Blir han kvar i Malmö?
Det ökar inte förrän säsongen 18/19.Mattias_87 skrev:De andra klubbarna får ju också ökade TV-intäkter så deras medel ökar ju också. Vi kommer ju garanterat vara ett av dom lag som får sänka budgeten med tanke på att vi kommer gå från två fullsatta arenor mot Leksand att hamna på 5500 mot Mora istället.B.I.B.A skrev:Man undrar ju hur lite pengar vi egentligen har i den här klubben. Skulle inte ersättningen för Tv-rättigheterna öka?
Det är underbart att se hur skeptiska folk är till värvningen av Eriksson. Att vi kan landa en målvakt med den potential som Eriksson besitter är väl en alldeles utmärkt ersättare till Tellqvist?
Folk verkar ha förträngt hur bra Eriksson va i SAIK när de vann guldet. Jag ser hellre att vi lägger "rimligt" mycket pengar på en målvakt av denna sort. Än att vi gödslar pengar på t.ex. Henrik Karlsson som blir 34 i år.
Jag tror att Eriksson kommer visa sig vara den matchvinnare som folk har efterfrågat.
Det roliga är att man i Växjö´s forum inte verkar helt övertygad kring att byta Eriksson mot Fasth.
Folk verkar ha förträngt hur bra Eriksson va i SAIK när de vann guldet. Jag ser hellre att vi lägger "rimligt" mycket pengar på en målvakt av denna sort. Än att vi gödslar pengar på t.ex. Henrik Karlsson som blir 34 i år.
Jag tror att Eriksson kommer visa sig vara den matchvinnare som folk har efterfrågat.
Det roliga är att man i Växjö´s forum inte verkar helt övertygad kring att byta Eriksson mot Fasth.