Kvalserien 11/12

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Datsyuk_13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av Datsyuk_13 »

Mina damer och herrar!

Asplöven HC, laget från världsmetropolen Haparanda och vars ishall rymmer så mycket som 800 åskådare(!), vann i går en tidig seriefinal mot Karlskrona HK och är därmed med stormsteg på väg mot spel i HockeyAllsvenskan säsongen 2012/13. Liksom ett visst lag från Stockholm, som bland annat har 16 SM-tecken på meritlistan.

Avd: Det går bra nu...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
FFFHTB
Säsongskort: Ja

Inlägg av FFFHTB »

Datsyuk_13 skrev:Mina damer och herrar!

Asplöven HC, laget från världsmetropolen Haparanda och vars ishall rymmer så mycket som 800 åskådare(!), vann i går en tidig seriefinal mot Karlskrona HK och är därmed med stormsteg på väg mot spel i HockeyAllsvenskan säsongen 2012/13. Liksom ett visst lag från Stockholm, som bland annat har 16 SM-tecken på meritlistan.

Avd: Det går bra nu...
Tjenare Nilson_4 :wink: . Bryr mig inte om hur ni gör det ta bara tre poäng på tisdag.
Staten

Nu är det allvar

Inlägg av Staten »

Vi är på väg till Allsvenskan, det är verklighet. Spelet ser ju stundtals rätt så bra ut men en klar ineffektivitet när det kommer till avgörande chanser.
Jag skiter i hur ni spelar, jag skiter i hur ni vinner matcher nu, men jag vill inte se Djurgårdens IF i Allsvenskan. Vi hör inte hemma där. Jag vill se att alla anstränger sig lite extra nu, spelar på gränsen till vidrigt. Crash the net! Varenda målvakt ser ju landslagsaktuell ut när de spelar mot Djurgårn. Det har inte att göra med att de taggar till extra, utan det är helt enkelt så att skotten är alldeles in åt helvete för dåliga. Mika Zibanejad gör visserligen mål idag, men han tar alltid skott från samma jävla läge och alltid rätt i magen på målvakten. Calle Johansson har rätt när han säger att han har farten och fysiken nog att ta sig in på mål, varför gör han inte det? Det är så man skapar chanser.

Så storma mål för helvete. Gör allt nu och visa att ni bryr er.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Re: Nu är det allvar

Inlägg av Datsyuk_13 »

"Nu är det allvar"??? :o

Som om läget inte var tillräckligt allvarligt redan i december...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
Sjöwall

Re: Nu är det allvar

Inlägg av Sjöwall »

Vi tar skott från utsida hela jävla tiden, därför tar målvakterna våra skott. Såfort vi kommer in i zon ska vi ner i hörnen för att sedan spela upp till back som senare passar ner pucken i hörnet igen. VI MÅSTE IN PÅ DET DÄR JÄVLA MÅLET, HUR SVÅRT KAN DET VARA ATT FATTA? Jag blir så jävla lack och orkar inte bry/lägga mig i längre. Fan va skönt.
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

Jag är livrädd! På riktigt.
Rabben

Inlägg av Rabben »

men hallå, dif håcki har ju uppfunnit en ny sport iår, dumpa puck i hörnen innan ni sätter full fart ner i hörnet själva och knullar det stenhårt tills motståndarna tar pucken
Jörgen-Andreas
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Jörgen-Andreas »

Varför är det den enda hemmamatchen med någorlunda tryck från läktarn den mot leksand?
#leksandberör #nikanintefyllahovetutanleksand #visysniallsvenskan #difnyaleksand #leksandnyaskellefteå

Seriöst nästa år, tänk er dif mot leksand i ett fullsatt globen, vad finns det inte att gilla?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jörgen-Andreas skrev:Varför är det den enda hemmamatchen med någorlunda tryck från läktarn den mot leksand?
#leksandberör #nikanintefyllahovetutanleksand #visysniallsvenskan #difnyaleksand #leksandnyaskellefteå

Seriöst nästa år, tänk er dif mot leksand i ett fullsatt globen, vad finns det inte att gilla?
Spontant säger jag... Globen, Leksand, Allsvenskan.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Nu börjar jag tycka, när tåget redan har gått osv att vi inte har någonting att förlora längre. Vi är i praktiken redan i Allsvenskan. Spela fult som satan sista matcherna. Tacklas på allt som rör sig. Var fula. Kör över målvakter. Ta fighter med motståndarna. Gör ALLT som är smutsigt och visa att ni åtminstone bryr er, ni jävla sopor som pissat på klubbemblemet i 55 grundseriematcher + 5 KS-matcher.

Make sure that you go down with a big bang... jag hatar likgiltighet.

EDIT: men jag glömde att laget består av ett gäng fjollor.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:Nu börjar jag tycka, när tåget redan har gått osv att vi inte har någonting att förlora längre. Vi är i praktiken redan i Allsvenskan. Spela fult som satan sista matcherna. Tacklas på allt som rör sig. Var fula. Kör över målvakter. Ta fighter med motståndarna. Gör ALLT som är smutsigt och visa att ni åtminstone bryr er, ni jävla sopor som pissat på klubbemblemet i 55 grundseriematcher + 5 KS-matcher.

Tyckte mig se att Mathias Tjärnqvist slog runt lite med sin klubba i båset efter att han sett till att TIk gjort sitt andra mål. Det var väl lite karla-karligt/mans-manligt? :oops:
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Magnutz skrev:
-daniel- skrev:Nu börjar jag tycka, när tåget redan har gått osv att vi inte har någonting att förlora längre. Vi är i praktiken redan i Allsvenskan. Spela fult som satan sista matcherna. Tacklas på allt som rör sig. Var fula. Kör över målvakter. Ta fighter med motståndarna. Gör ALLT som är smutsigt och visa att ni åtminstone bryr er, ni jävla sopor som pissat på klubbemblemet i 55 grundseriematcher + 5 KS-matcher.

Tyckte mig se att Mathias Tjärnqvist slog runt lite med sin klubba i båset efter att han sett till att TIk gjort sitt andra mål. Det var väl lite karla-karligt/mans-manligt? :oops:
Det var mer ett uttryck av "Åh nej, sorry grabbar att det var JAG som gjorde bort mig idag. Nästa gång är det dock någon annan ur losergänget som drar det längsta strået"...

:|
FFFHTB

Inlägg av FFFHTB »

Låt Blomstrand få mer istid. Han var bättre än de flesta i laget.
Mash

Inlägg av Mash »

FFFHTB skrev:Låt Blomstrand få mer istid. Han var bättre än de flesta i laget.
Så jävla sant. Ludwig var extremt duktig idag och checkade både framåt och bakåt. Dock blir det svårt att hitta två kompanjoner till honom då hela laget är värdelöst...
Pontulf

Inlägg av Pontulf »

Tror tyvärr också att tåget har gått, tror även att de blir svårt för oss i allsvenskan, precis så vi tar oss till kvalserien nästa år! Men då är jag en allmänt negativ person...
Skriv svar