Inte en chans nu när han kliver bort från sportchefsrollen.DIFtomppa skrev:Kanske Säcken kommer in och tar huvudtränarrollen och Challe blir ass.tränare tillsammans med Bäcklin? Och Zabel kliver ner till J20, vad tror ni?
Challe Berglund
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Challe Berglund
- SirDIFalot
Vi kan ju alltid hoppas att den nya sportchefen sparkar Challe det första han gör?-daniel- skrev:Inte en chans nu när han kliver bort från sportchefsrollen.DIFtomppa skrev:Kanske Säcken kommer in och tar huvudtränarrollen och Challe blir ass.tränare tillsammans med Bäcklin? Och Zabel kliver ner till J20, vad tror ni?
I sann DIF-anda blir väl den nya sportchefen presenterad typ 10 april och har inte scoutat ett skit mellan januari och april. Ednertz blev ju inte ersatt på flera månader. Han var ju VD. Så det kan ju mycket väl hända igen.
Har läst massor av foruminlägg och på twitter och kan inte hitta en enda person som ställt sig positiv till den här lösningen. Tvärtom som sagt, vad fan liksom.. Det hade ju varit sån smidig lösning med Challe kvar som sportchef och Säcken upp. Då hade vi haft en bra tränare och en bra sportchef, nu har vi en dålig tränare och ingen sportchef och måste anställa en ny och skapa ytterligare en lönepost.
Snälla, ge oss ett resonemang hur ni tänkt kring detta. Kan inte se någon logik bakom det oavsett från vilket perspektiv jag tänker.
Det skulle ju KANSKE kunna vara så att Challe fått välja själv? Och väljer du coachyrket då han dels inte vill "fly" upp på kansliet och gömma sig från sitt misslyckande, han vill ställa saker och ting till rätta, han tror på sig själv som tränare och han ser nog sig själv mycket mer som en tränare än som en sportchef.
Expert.
Sv: Challe Berglund
Tror det ligger något i det du säger. Challe ser nog sig själv mer som en tränare än en sportchef. Han känner kanske att han kan bidra mer i båset än uppe i kansliet. Bara spekulationer dock.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Jag ringde precis till DIF hockey och fick prata med Stefan. Tydligen inte OK med att liverapportera från mötet då det enbart är för medlemmar. Får se hur jag gör.
- zetterberg_88
Det har Challe sagt i natt om sportchefsrollen: "Den hamnar inom parentes. Vi behöver fokusera på att klättra i tabellen. Då handlar det om att förbättra sportsliga grejer."
Jag tolkar detta som att ingen kommer vara sportchef utan att Challe kommer gå upp på den positionen igen vid ettsenare tillfälle om dom har börjat klättra i tabellen.
Jag tolkar detta som att ingen kommer vara sportchef utan att Challe kommer gå upp på den positionen igen vid ettsenare tillfälle om dom har börjat klättra i tabellen.
- SirDIFalot
Tydligen är det så. Som att det magiskt kommer gå bättre för att DIF säger "vi låtsas att du inte är sportchef närmaste månaderna".zetterberg_88 skrev:Det har Challe sagt i natt om sportchefsrollen: "Den hamnar inom parentes. Vi behöver fokusera på att klättra i tabellen. Då handlar det om att förbättra sportsliga grejer."
Expert.
Detta är nog en tanke som går i föreningen. Allting är ett jävla luftslott. Kommer gå åt helvete för DIF.SirDIFalot skrev: "vi låtsas att du inte är sportchef närmaste månaderna".
- SkönaDjurgårn
Sv: Challe Berglund
Ett ologiskt beslut som knappt hade kunnat tas av din lokala bouleklubb. Och så händer det i en av landets största och mest anrika föreningar, jeez...
You mad, Hawk?
You mad, Hawk?
Eh, va? Det där kan ju omöjligt stämma!Sjöwall skrev:Jag ringde precis till DIF hockey och fick prata med Stefan. Tydligen inte OK med att liverapportera från mötet då det enbart är för medlemmar. Får se hur jag gör.
Klart som fan du får liverapportera från mötet. Det liverapporterades från årsmötet (av DIF själva iofs) och även det var ju enbart för medlemmar.
Luktar Nordkorea att förbjuda sina medlemmar att rapportera live.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
-
Dom kan ju knappast ha koll på alla som är där. Kör på twitter så löser det sig
Ska bli intresant att se vad dom säger. Att Challe har varit sportchef kan ju knappast vara problemet att laget går dåligt. I så fall skulle jag vilja höra den förklaringen.
Är det så att Challe har missat träningar pga sin sportchefs roll och på det sättet inte hunnit lära ut en spelidé??? Knappast troligt. Detta var ett jävla skitbeslut och dom kommer dra ner denna förening ännu längre ner i skiten.
Varför ska vi göra samma misstag som förra året och agera för sent.
Ska bli intresant att se vad dom säger. Att Challe har varit sportchef kan ju knappast vara problemet att laget går dåligt. I så fall skulle jag vilja höra den förklaringen.
Är det så att Challe har missat träningar pga sin sportchefs roll och på det sättet inte hunnit lära ut en spelidé??? Knappast troligt. Detta var ett jävla skitbeslut och dom kommer dra ner denna förening ännu längre ner i skiten.
Varför ska vi göra samma misstag som förra året och agera för sent.
- -daniel-
Men på allvar nu, är verkligen den här föreningen så förbannat slapp och mesig att man frågar en misslyckad tränare / sportchef vad han själv helst vill? I sådana fall kan vi lika gärna nu ta vårt pick & pack och flytta ner i division 3.SirDIFalot skrev: Det skulle ju KANSKE kunna vara så att Challe fått välja själv? Och väljer du coachyrket då han dels inte vill "fly" upp på kansliet och gömma sig från sitt misslyckande, han vill ställa saker och ting till rätta, han tror på sig själv som tränare och han ser nog sig själv mycket mer som en tränare än som en sportchef.
Jag tror man kommer göra samma generalfel som förra säsongen; avvakta tills det är åt helvete för sent. Skall man göra grundläggande förändringar så skall det ske TIDIGT. Vad är det man inte förstår i Djurgården Hockey?
Sen så är det väl förfan helt omöjligt för dem att kunna ha synpunkter på om någon skall twittra från ett möte?! Skall det införas mobilförbud där eller. Jag förstår ingenting.
- SirDIFalot
DIF har ju erfarenhet av att lägga fokus på att polisanmäla sina supportrar när det går dåligt för att slippa lägga fokus på det som faktiskt är viktigt. Passa dig!Sjöwall skrev:Jag ringde precis till DIF hockey och fick prata med Stefan. Tydligen inte OK med att liverapportera från mötet då det enbart är för medlemmar. Får se hur jag gör.
Expert.
- minalman
Challe Berglund
Ingen i tråden som spekulerat kring att Challe kanske känner ett stöd från spelarna! De känner kanske att felet ligger lika mycket hos dem som hos Challe. Förlorar vi klart de närmaste tre matcherna anser jag att Challe ska bort. Visar killarna på isen nu att de kämpar inte bara för klubben utan också för sin tränare kanske vi ska vänta med alla dödsrunor.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Första inlägget på DIF-forumet och jag klagar direkt. Hur sköts den här klubben egentligen? Jag håller med som tidigare nämnt, upp med Säcken från juniorerna så kan han styra upp det här. Klart det ska vara live-rapportering!
Djurgårdens IF finns även i Newcastle
- SirDIFalot
Vi har en drös professionella spelare. Officiellt och utåt kommer de alltid stötta tränaren. Bara titta på ifjol där Mackan, Fimpen och Wesslau och flera kallade Hardy för ES bästa tränare i media. Men bakom stängda dörrar hände både det ena och det andra, då Mackan ska ha slängt en klubba efter Hardy i omklädningsrummet och sparkat sönder en dörr.minalman skrev:Ingen i tråden som spekulerat kring att Challe kanske känner ett stöd från spelarna! De känner kanske att felet ligger lika mycket hos dem som hos Challe. Förlorar vi klart de närmaste tre matcherna anser jag att Challe ska bort. Visar killarna på isen nu att de kämpar inte bara för klubben utan också för sin tränare kanske vi ska vänta med alla dödsrunor.
Expert.