Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Sjöwall

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Sjöwall »

lilleman skrev:Någon/Några på forumet som är sugna på att dra ihop en minibuss till Örnsköldsvik den 29 oktober?

Annars, om vi ska vara lite exlusiva, ta tåg upp och mentalt nattåg hem?
Blir vi ett gäng kan jag köra.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Sjöwall skrev:
lilleman skrev:Någon/Några på forumet som är sugna på att dra ihop en minibuss till Örnsköldsvik den 29 oktober?

Om allt går enligt planer så är vi just nu fyra stycken(två av dem från detta forum) som funderar på att ta bil upp. Någon(en eller två personer) som är intresserade av att köra, alternativt turas om att köra om ni är två? I sådant fall får du/ni gratis resa+ matchbiljett.

Heaty: Precis som Daniel säger så är det väl 5. :wink:
Daniel942: Käften, bara för att du är medgångare... :twisted:
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

lilleman skrev:
Sjöwall skrev:

Om allt går enligt planer så är vi just nu fyra stycken(två av dem från detta forum) som funderar på att ta bil upp. Någon(en eller två personer) som är intresserade av att köra, alternativt turas om att köra om ni är två? I sådant fall får du/ni gratis resa+ matchbiljett.

Medgångare?! Gå och käka din croissant nu och var tyst.
DIF!
lilleman

Inlägg av lilleman »

Daniel942 skrev:
lilleman skrev:
Sjöwall skrev:

Medgångare?! Gå och käka din croissant nu och var tyst.
Ooooohhh burn. :wink:
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
JohanPez

Säsongen 2011/2012

Inlägg av JohanPez »

Jag vet inte om man blivit stingsligare men det känns som domarinsatserna bara blir sämre och sämre. Att en domare missar en situation någon gång - fine.
Däremot att konstant stå i vägen för puck/spelare gör mig fullständigt vansinnig. De måste ju för fan ha lite känsla för spelet och kunna ana vart pucken/spelarna är på väg. Har vid flertalet tillfällen sett våra spelare undvika att slå en guldpass till frilägen för att domaren står i vägen.
Jag vill att förbundet utbildar och ställer högre krav på domarkåren i elitserien.
Magnutz

Re: Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Magnutz »

JohanPez skrev:Jag vet inte om man blivit stingsligare men det känns som domarinsatserna bara blir sämre och sämre. Att en domare missar en situation någon gång - fine.
Däremot att konstant stå i vägen för puck/spelare gör mig fullständigt vansinnig. De måste ju för fan ha lite känsla för spelet och kunna ana vart pucken/spelarna är på väg. Har vid flertalet tillfällen sett våra spelare undvika att slå en guldpass till frilägen för att domaren står i vägen.
Jag vill att förbundet utbildar och ställer högre krav på domarkåren i elitserien.
Ligan måste hålla med proffsdomare. Duger inte att jobba Samhall och döma hockey som hobby. Jag håller med 100%
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Säsongen 2011/2012

Inlägg av seppuko »

7 heltidsdomare i år, 5 förra. Tror det var så. Men det är ju linjemännen som oftast står i vägen och dom kommer nog aldrig få heltidstjänst :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

lilleman skrev:
Sjöwall skrev:

Jag kan.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag vet att jag inte är ensam att börja tröttna på Hardys evigt gnetande med sin förstafemma han tycker skall prestera - men som bevisligen inte gör det. Jag tycker det är hög jävla tid att kasta om där. Nu.

Åberg - Almtorp - Nilson
Carlsson - Norman - Cehlin
Jimmie - Otto - Brodin
Kempe - Fimpen - Tim

Extra: M.Tjärnqvist

Men oj vad det hjälper att gnälla... :|

EDIT: Det är förresten så jäkla uppenbart att den konstellationen inte håller någon vidare i nivå (åtminstone inte för stunden), i praktiken varje byte (framförallt på bortaplan där motståndarna kan styra sina byten efter motståndarna) visas det tydligt att vår "leading line" inte håller jämfört mot motståndarnas dito. Spelar mer i egen zon och hamnar under enorm press i väldigt många byten.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Japp jag håller med dig, är mäkta trött på gubblinan. Lite omkastningar vore bra, ja.

Men samtidigt börjar det väl gå upp ett ljus för många av oss, att vi helt enkelt saknar en riktigt bra förstalina! Vi har definitivt inte den där centern med stort C. Och vi har inte ens en superb målskytt á la Mikko Lehtonen (SAIK förra året). Vi har helt enkelt en för slätstruken trupp och det känns ganska tråkigt men är väl helt enligt Hardys önskemål. Självklart spelar ekonomin in men jag konstaterar bara att vi saknar SPETS. Hahaha, har vi hört den förr?

Tänk om vi hade Linkan, Möller och Pesonen i förstalinan. Då skulle Ottosson, Mackan m.fl. vara perfekta i kedjorna under och dessutom få möta sämre motstånd när de väl lirar. Menmen, nu ska jag sluta drömma. :)
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Det som skiljer sirapskedjan från övriga lags förstakedjor är att den totalt saknar kreativitet och fantasier. För det första: Tjärnqvist har absolut ingenting att göra i en leading line, och har aldrig haft. Inte ens i Allsvenskan ska han spela i förstakedjan. Mackan Nilson verkar tro att han är någon lirare med underbara handleder. Han är precis tvärtom. Han SKA vara en hårt jobbande och hårdskjutande forward. Otto är slut som offensiv spelare.

Med rätt folk bredvid sig kan det lossna för Mackan. Problemet är att vi inte har någon som är rätt. Vi saknar helt enkelt en riktig playmaker som dessutom är bra på skridskorna. (Tim hade kunnat bli det om inte Hardy utfört grov mobbning mot honom de senaste åren).

Skulle föredra att vi ställer upp med följande formationer när alla är friska. Sedan får vi verkligen hoppas på ett starkt nyförvärv på centersidan.

Nilson-Norman-Ölvestad
Eriksson-Almtorp-Cehlin
Brodin-Eklund-Kempe
Åberg-Ottosson-Carlsson
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Håller med i det mesta du säger Mäklar´n. Det sjuka är att när man ser kedjorna så ser det ut som fyra stycken andrakedjor, eller möjligtvis fyra stycken tredjekedjor. :(
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tycker vi har en kompetent forwardsuppsättning på pappret (förutom en riktigt högklassig förstacenter) men det gäller att få ut det bästa av spelarna, och det lyckas verkligen inte Hardy med för stunden. Speciellt inte när han envisas att spela med lagets i särklass sämsta forward (#17) mest av alla.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

MT kan enligt mig med fördel användas i PP och BP i alla fall.

I PP skall han dpck inte användas tillsammans med Mackan eller Almtorp eller Otto.

Faktumet att vår sk "bästa kedja" inte är tillräckligt bra har man varit inne på länge.

TYvärr känns det lite grand precis som med våra centrar att vi har 3 kedjor som ligger på svag "andra kedja" nivå och det fungerar inte. Ibland kan jämnhet vara en styrka, men du måste också ha en kedja som kan gå in och visa vägen samt inte minst ta hand om PP spelet.

Våra kedjor har en skrämmande likhet med våra centrar för övrigt. De är hårtarbetande och faller sällan ur ramen defensivt, om de bara gör sitt jobb, men de är förtvivlat trubbiga framåt och har så varit egentligen sedan Ante och Josefsson försvann.

Och vad har då dessa båda spelare gemensamt? Självfallet var de båda centrar som kunde bidra ordentligt i det offensiva spelet.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Reflektion över att flertalet spelare ser sega ut.

Visst dom är elitidrottsmän och dom ska palla att spela hela tiden (iaf tycker vi det som själva inte spelat en enda ES-match), att skylla på serielunk är kanske inte så enkelt när det har gått 9 matcher men sanningen är den att killarna behöver troligen lite vila.

Dom har spelat 9 matcher på strax under 3v. Det sliter med match nästan varannan dag. I ett slutspel sliter det på kroppen men då finns allt som oftast knoppen där iaf. När serielunken lurar runt hörnet är det inte lika lätt att intala benen att dom trots allt orkar det där lilla extra. Om man nu inte är junior och blir till sig bara av att det finns någon annan än mamma, pappa och en alkis som ser på matcherna. Det finns självklart undantag och det är killarna som får så lite speltid att om dom bara skulle glida när dom är inne så hade dom inte fått se is mer än när dom släpar drickan till de ordinarie spelarna.

Först är det en relativt tuff barmarksträning som gör spelarna förberedda på en lång serie, den är inte optimerad för att dom ska vara bäst i början av året. Sedan har vi försäsongsmatcherna i ET. Dom innebär ett relativt tufft matchande för att vara försäsong men jag tror att dom ger en hel del viktig träning inför året. Att dom sen ser "lite" sega ut i början av året tror jag blir en rätt naturlig påföljd.

Lite reflektioner bara som på inget sätt är menade att försvara någon eller hur spelet ser ut i allmänhet och framförallt hur kedjorna är sammansatta. Dessa tror jag är ett rakt tecken på den socialpolitik som bedrivs i klubben. Mackan och MT vill spela med varandra och ingen vill spela med dom...förutom Otto då.
Skriv svar