Det där är inte sant! Om två veckor är det match mot ett ännu vidrigare gäng än Luleå. Alla som kallar sig för Djurgårdare och som har möjlighet att vara på plats, ska vara på Råttsunda den 4 april.
ÄLSKA DJURGÅR´N - HATA AIK
Ja, det var ju precis det han sa - öken
Haha, true....
FrämlingsLegion IF berör lika mycket som en tom säck potatis
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Äh sluta nu. Trots att fotbollsallsvenskan inte är någon bra liga och att DIF har en rätt dålig själ i truppen, så är det ändå Djurgår'n och det är alltid kul att se DIF och träffa Djurgårdsfamiljen.
Tycker mig märka en viss uppdelning här. Bondedjurgårdare håller endast på DIF Hockey (åtminstone verkar fallet vara så med den utsocknes majoriteten som skriver här). Vi som är från Stockholm håller både på DIF Hockey och DIF Fotboll.
Antingen är man Djurgårdare och eller så är man det inte. Man kan inte dissa en del av Djurgårdsfamiljen.
Denna tråd berör i första hand den 7:e avgörande kvartsfinalmatchen Luleå-DIF, i andra hand en sorts terapi för att komma över det bistra faktum att säsongen är slut.
Så kom inte dragandes med din gamla vanliga unkna icke-debatt om vem som gillar korpfotboll & inte, vem som eventuellt är bonde eller vem som är "Mest Djurgårdare" (det sista, en diskussion ofta som gick het på skolgården i mellanstadiet, klass 4-6)
Men med tanke på din Signatur så kanske det är att begära för mycket....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Millwall skrev:Tycker mig märka en viss uppdelning här. Bondedjurgårdare håller endast på DIF Hockey (åtminstone verkar fallet vara så med den utsocknes majoriteten som skriver här). Vi som är från Stockholm håller både på DIF Hockey och DIF Fotboll.
Antingen är man Djurgårdare och eller så är man det inte. Man kan inte dissa en del av Djurgårdsfamiljen.
Avd. Antingen är du MED mig eller så är du MOT mig. För att förtydliga för dig så ligger det till så här: Jag (och kanske många med mig) har inget fotbollsintresse. Däremot har jag (och många? med mig) ett Djurgårdsintresse. Det betyder itne att jag komemr att gå på fotboll lika lite som det betyder att jag går och ser DIF-bandy. Jag håller på Djurgår'n, men jag håller inte på fotboll. Egentligen är nog den största anledningen till att jag inte håller på fotbollen alla satans riksjon som kallar sig supporters som BARA är på plats för att jävlas och bråka. Aldrig att jag tar med mig sonen på NÅGON fotbollsmatch där DIF eller ajk spelar.
Jag blir lycklig när DIF vinner och förbannad/upprörd/ledsen när DIF förlorar även när det gäller fotboll, men jag går inte och ser på skiten, för det är inte min grej. Av olika anledningar.
Millwall skrev:Tycker mig märka en viss uppdelning här. Bondedjurgårdare håller endast på DIF Hockey (åtminstone verkar fallet vara så med den utsocknes majoriteten som skriver här). Vi som är från Stockholm håller både på DIF Hockey och DIF Fotboll.
Känns jävligt onödigt o hålla på och dela upp Djurgårdare i två läger. Är urstockholmare sen generationer tillbaka, men skulle aldrig ens komma på tanken att kalla de utanför Stockholm för "bondedjurgårdare". Djurgårdare som Djurgårdare, sen skitsamma var de bor.
Vi ska vara glada att Djurgården sprider sig ut i landet
Sen är det ju så att vissa helt enkelt inte gillar fotboll, som jag själv, men självklart hoppas jag på att de alltid vinner sina matcher. Men jag är inte mindre Djurgårdare för att jag inte gillar fotbollen el de andra sporter Djurgården bedriver.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Jag har för mig att vi hade den här diskussionen förra året inför något av derbyna.
Antingen är man djurgårdare eller så är man det inte.
Sedan vilka sporter man följer DIF aktivt i är en annan sak. Tror inte att det finns någon som har vare sig tid, ekonomi eller lust att följa Djurgården i alla sporter som det finns sektioner för. Är man intresserad av hockey går man på hockey, är man intresserad av fotboll går man på fotboll, är man intresserad av bandy går man på bandy, är man intresserad av innebandy går man på innebandy och så vidare och så vidare.
För att återgå till ämnet så har den här dagen också varit fylld av en mängd tänk-om, varför-kunde-inte-det-ha hänt-istället och fortsatt irritation över luleås barnsliga beteende. Varför kan de inte uppföra sig som vuxna människor däruppe?
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.