Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av DIF_Soldier »

Stormen verkar ha lagt sig nu, precis som Mats och Tommy vill ha det.

VI KAN INTE VARA NÖJDA MED DET.

Tommy och Mats måste bort även dem! Kom igen nu. Janne har blivit syndabock men han är lååångt ifrån ensam ansvarig.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

JohanPez skrev:Borde inte en efterträdare till Ednertz offentliggöras snart?
Ednertz har jobbat en dag i veckan sedan han avgick och DIF har fortfarande inte anställt någon ny VD. DIF tycker säkert det funkar att gå utan VD ett tag till... Då slipper ju någon vara ansvarig?
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:Stormen verkar ha lagt sig nu, precis som Mats och Tommy vill ha det.

Tommy och Mats måste bort även dem! Kom igen nu. Janne har blivit syndabock men han är lååångt ifrån ensam ansvarig.
Jag håller helt med, naturligtvis var det ett desperat försök att rädda sitt eget skinn som man kickade Järlefelt. Det var väldigt väntat.

...och likafullt naturligt har stormen bedarrat en aning. Jag kommer inte sova gott förrens Mats har tackat för sig och gett sig av från Djurgården Hockey. Det kommer dock naturligtvis inte att ske självmant....
Kricke

Inlägg av Kricke »

-daniel- skrev:
DIF_Soldier skrev:Stormen verkar ha lagt sig nu, precis som Mats och Tommy vill ha det.

Jag håller helt med, naturligtvis var det ett desperat försök att rädda sitt eget skinn som man kickade Järlefelt. Det var väldigt väntat.

...och likafullt naturligt har stormen bedarrat en aning. Jag kommer inte sova gott förrens Mats har tackat för sig och gett sig av från Djurgården Hockey. Det kommer dock naturligtvis inte att ske självmant....
Stormen blåser nog bara åt annat håll för tillfället men vinden vänder nog åter ganska snart ;-)
Jag har en pålitlig polare med "insyn" som har berättat att det finns en lobbygrupp eller vad man ska kalla det för, av pengastarka "supportrar" som kommer att jobba på en ny ordförande redan innan månadens utgång och att det rör sig om en gammal spelbolagssnubbe. Kotsjak (stavning?) eller något sånt tror jag han heter som de tänker tillsätta som ordförande. Även han miljonären Douglas Roos och han i idoljuryn Daniel Brejtholz (stavning?) ska visst vara med på ett hörn. När denna grupp har satt samman en ny styrelse med ordförande och hela klabbet så ska denna lobba för ett extrainkallat årsmöte, där de den sittande styrelsen får stå till svars för sina synder.

Vi får se vad som händer som sagt men jag kommer heller inte att bli helt lugn förrän Larsson och Engström tillsammans med övriga styrelsen är borta från klubben.
Chilly

Inlägg av Chilly »

Skrev nyligen om att ägaren till Kapp Ahl skulle gå in med en större summa pengar. Det blir 22 miljoner trots spel i HA.
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

Chilly skrev:Skrev nyligen om att ägaren till Kapp Ahl skulle gå in med en större summa pengar. Det blir 22 miljoner trots spel i HA.
Till spelarbudgeten då eller?
Chilly

Inlägg av Chilly »

Struten skrev:
Chilly skrev:Skrev nyligen om att ägaren till Kapp Ahl skulle gå in med en större summa pengar. Det blir 22 miljoner trots spel i HA.
Till spelarbudgeten då eller?
Det vet jag tyvärr inte men jag ska kolla upp det.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Vem är ägare för KappAhl?
Expert.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

SirDIFalot skrev:Vem är ägare för KappAhl?
http://www.kappahl.com/corp/Om-KappAhl1 ... -KappAhl2/

där står det att Christian W. Jansson är huvudägare
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

Vet du vem det är och är det någon som tidigare är med i DNA? VD Christian W. Jansson är väl majoritetsägare i bolaget men vet inget mer om honom.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Pessimist som jag är förmodar jag bara att folk blandar ihop honom med H&Ms ägares son Karl-Johan Persson och förmodar/hittar på att han kommer gå in med pengar som han gjort i fotbollen.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sthlm1891 skrev:

Om man ser till hur dåligt det går för KappAhl rent finansiellt (och framförallt på börsen) så kanske ägarkonstellationen försöker hitta andra sätt att långsiktigt tjäna pengar? Greppar efter halmstrån...

Skall försöka luska lite i det här så fort tillfälle ges.
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

-daniel- skrev:
sthlm1891 skrev:

Om man ser till hur dåligt det går för KappAhl rent finansiellt (och framförallt på börsen) så kanske ägarkonstellationen försöker hitta andra sätt att långsiktigt tjäna pengar? Greppar efter halmstrån...

Kanske låter bitter men DIF är en högst osäker placering. Tror inte en privatperson, om det är det, går in i investeringssyfte. 22 miljoner i skattade stålars är väldigt mycket, speciellt för en börs VD i det bolaget. Vet inte heller om jag varit med om att ett bolag bara skänker så mycket pengar, isf för reklam motsv.

Privatpersoner/familjer som jag skulle kunna tänka mig skulle isf vara Qviberg, Persson eller af Jochnick.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sthlm19 skrev:
-daniel- skrev:
sthlm1891 skrev:

Kanske låter bitter men DIF är en högst osäker placering. Tror inte en privatperson, om det är det, går in i investeringssyfte. 22 miljoner i skattade stålars är väldigt mycket, speciellt för en börs VD i det bolaget. Vet inte heller om jag varit med om att ett bolag bara skänker så mycket pengar, isf för reklam motsv.

Privatpersoner/familjer som jag skulle kunna tänka mig skulle isf vara Qviberg, Persson eller af Jochnick.
Nu tror jag inte att det handlade om 22 miljoner, men man kan tänka sig att de skjuter till likvida medel så att spelarbudgeten når upp till 22 miljoner (från tidigare proklamerade 15) eller något. Sen handlar det ju inte om en privatperson enligt uppgifterna ovan, utan Kapp Ahl. Jag antar att det är som sponsor, dvs man förväntar sig att få något tillbaka.

Men det hela blir smått löjligt att spekulera om då det endast känns som väldigt lösa rykten - tills motsatsen bevisats.
Chilly

Inlägg av Chilly »

Ok jag förstår att det blir en del frågetecken gällande KappAhl. Jag har inte så mycket mer info att tillägga men pengarna är avsedda att täcka "hålet" på runt 20-25 milj. som DIF förlorar pga. degraderingen. Och JA, det är ägaren av KappAhl som kliver in med investeringen.
Ps. Utåt sett har KappAhl gjort ett dålit resultat de senaste kvartalen men allt "visas" inte, om vi säger så. Nu har jag inget mer att förtälja. Mer än att min källa är helt övertygad om att DIF är tillbaka i ES redan nästa år.
(Kan såklart inte röja källan men den är 100 % tillförlitlig det lovar jag)
Skriv svar