Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Mattebo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattebo »

"NHL-kedjan" med Samuelsson-Honken-Mackan :D

"De har alla rutin från NHL och kompletterar varandra med rutinen, så att de gör rutinerade beslut över banan."
Senast redigerad av Mattebo den 2015-01-12 13:57:56, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:Fast vi vet ju inte vilka andra forwards som kommer dock med tanke på att MN inte, enligt ryktena, tar några pengar från DH eller budget. Om Mackan skulle bli den enda spelaren in, då kan man nog börja ifrågasätta vad fan som händer.
Tar han en plats bland 12 forwards när vi inte har Samuelsson skadad typ? Det är väl Alvarez och Mackan som ska sitta då.
Nä. Skulle vara om han ersatte Ahlén då.
Fast vi vet ju att Hank-Honken-Ahlén kedjan är skriven i sten. Det är dom övriga nio platserna det är kamp om.
Expert.
mb81

Inlägg av mb81 »

Jim Morrison skrev:Fast vi vet ju inte vilka andra forwards som kommer dock med tanke på att MN inte, enligt ryktena, tar några pengar från DH eller budget. Om Mackan skulle bli den enda spelaren in, då kan man nog börja ifrågasätta vad fan som händer.

Allt är en jävla soppa. Men KG har ju tydligen bestämt sig så vad fan kan man göra?
Vad säger att han bestämt sig? att han inte dementerar? Jag får också känslan tyvärr.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:
Tar han en plats bland 12 forwards när vi inte har Samuelsson skadad typ? Det är väl Alvarez och Mackan som ska sitta då.
Nä. Skulle vara om han ersatte Ahlén då.
Fast vi vet ju att Hank-Honken-Ahlén kedjan är skriven i sten. Det är dom övriga nio platserna det är kamp om.
Tror nog Sammes ljumske spökar och dom är säkert osäkra om han ens kommer tillbaka med tanke på att det är så få matcher kvar.

Hade jag fått bestämma hade jag lyft upp Bernhardt för att ersätta Samme dock. Men svårt att klandra MN för KGs beslut.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Alltså, värvar vi honom SAMT en center, typ Linus Videll så är jag nöjd. Ryan Lasch är högerforward så jag vet inte hur sugen jag är på honom...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:Alltså, värvar vi honom SAMT en center, typ Linus Videll så är jag nöjd. Ryan Lasch är högerforward så jag vet inte hur sugen jag är på honom...
Videll har väl aldrig varit center? Eller?
Expert.
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

Bild
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Eriksson skrev:Bild
Men bara rent sportsligt då. Hur förklarar man det här rent sportsligt? Det är ju bara för att det är Mackan. Vi hade knappast värvat någon 36-åring som ej längre platsade i HV annars.
Expert.
Cantona
Kontakt:

Inlägg av Cantona »

Känner du samma för aik med?
Riktnr08

Inlägg av Riktnr08 »

Tydligen var hv supportrarna nöjda med MN ibörjan av säsongen.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Hade, sportsligt, mer förstått om man lagt hela Dhjälpens insamlingspott på Mikko Lehtonen än att ta in Marcus Nilson.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
Men bara rent sportsligt då. Hur förklarar man det här rent sportsligt? Det är ju bara för att det är Mackan. Vi hade knappast värvat någon 36-åring som ej längre platsade i HV annars.
Det är där skon klämmer, vår juniororganisation blir lidande och fortsätter det så här blir det nog svårt att locka spelare dit.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

Fyfan i helvete vad vidrigt det här är. Godnoken, Eriksson osv ni måste tänka på "den större bilden" här - Det handlar inte om att fansen "tycker fel", det handlar om den totala respektlösheten och totala bristen av taktkänsla hos dagens ledning.

1. KG har väl själv sagt att inga chansningar skulle vara aktuella? Kolla bara MNs statistik - totalt katastrofal. Det skulle krävas ett mirakel för att han skulle bidra med något. http://www.eliteprospects.com/player.php?player=728
2. MNs dåliga kroppsspråk och gnällighet i omklädningsrum har diskuterats här under lång tid. KG har sagt att lagkänslan är viktig - Hur kan då MN vara aktuell?
3. Han är gammal, gammal, gammal. Den enda anledningen jag ser till att satsa på spelare vars bäst före-datum gått ut är att de kan agera ledare (tänk Jocke Eriksson) och bidra på andra sätt än sportsligt. Även här är MN garanterat usel, sett till hans agerande under året då HANS lag spelade ner oss i allsvenskan.
4. Även om han skulle vara en missförstådd ängel måste ni förstå att DIF är en FÖRENING. En förening svarar via årsmötet inför sina medlemmar. Vi snackar inga jävla aktieägare, eller styrelse. Vi pratar om medlemmar. Det spelar med andra ord ingen roll hur "fel" fansen tycker - vi är i slutändan ALLTID den viktigaste intressenten.

Visst har vi utsett en sportslig ledning med kunniga personer som ska sköta detta åt oss, och självklart måste vi lita på deras omdöme (som exempelvis Douglas Murray där majoriteten av medlemmarna ville värva, men ledningen sa nej ändå) men att gå totalt jävla 180grader mot vad en extremt klar och tydlig majoritet av medlemmarna vill är extremt respektlöst.

Slutligen måste vi ju ifrågasätta deras street-smartness ordentligt också. Som väldigt många varit inne på har hemmapubliken varit en extremt viktig faktor både i att ta sig upp till SHL och hänga med hittills. Ibland har vi, trots extremt dåligt skötta relationer tidigare, dessutom fått ha klackledare från UCS på räcket som tagit stödet till nya nivåer. Att så vårdslöst på nytt riskera dessa relationer till ens fans och riskera att förlora det stödet som har gagnat laget så mycket är att spelat ett väldigt högt spel - Och allt detta för vadå, en 36-årig center som gjort 5 poäng hittills i år?

Sist kan jag poängtera att jag inte hyser något som helst agg mot MN, dels för att jag inte känner mig insatt nog att göra rätt bedömning men också för att jag tycker att han har hunnit ta "sitt straff". Mitt tycke här gör dock inte min avsmak för det här ryktet det minsta mindre.
Du är med oss överallt, Stefan.
squee
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av squee »

....lite som att låta Francesco Schettino låta styra skutan vid en eventuell jungfrufärd av Costa Concordia II.
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

SirDIFalot skrev: Men bara rent sportsligt då. Hur förklarar man det här rent sportsligt? Det är ju bara för att det är Mackan. Vi hade knappast värvat någon 36-åring som ej längre platsade i HV annars.
Rent sportsligt så bör man hålla sig till...... det sportsliga. Han platsar inte, han tillför inget, det finns bättre DIF kan få. Han bör bedömas på samma sätt som vilken annan spelare som helst inte för den han är eller har varit. Han har presterar ankskit sen 2010 mera eller mindre DIF skulle aldrig ta någon annan spelare med det facit, och skall således då inte välja MN heller.

Om jag får gissa, så tror jag att DIF skulle kunna se det som en "bra affär pengamässigt" istället för att slanta upp 500k så får de en spelare gratis, och kan då kanske använda 500k (tydligen avsatta MN pengar) till annat, typ en "bra" värvning. Men som sagt, mina spekulationer.

Att sitta som många här och fokusera på "judas" och dra en hel förening i skiten bara för en spelares skull är i mina ögon helt galet. Och nu syftar jag inte på det du skriver eller har skrivit.

Men några här inne behöver släppa räcket och komma in i matchen.
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Låst