Aa är också nyfiken på Ollas-Mattsson och Englund, räknade inte in juniorerna bara.SirDIFalot skrev:Norell, Englund och Ollas-Mattsson bör alla få chansen nästa säsong. Länge sedan vi hade tre så lovande backar att tillgå samtidigt.diftobbe89 skrev:Dom ända backarna man verkligen ska försöka behålla är Nils och Holm, eventuellt Arnesson men känner på mig att han lär testa på AHL redan nästa säsong, annars går det att diskutera även han.
Falk och Lidström kan väl försöka slå sig in och vara ledande backar i Lidingö Vikings i div 2 istället.
Timmy är en annan som måste bort, gubben håller knappt allsvensk nivå längre, tyvärr.
Har alltid gillat Timmy, men förlänger vi med honom lär vi göra bort oss rejält.
För att nämna några...
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Spela fult
- Jim Morrison
"Ragge-typ" börjar bli mytomspunnet här på forumet. Dom växer inte på träd vettu.Skidlöparn skrev:Och sen satsa järnet på att få hem en ragge-typ som kan lära upp dem till vår framtidSirDIFalot skrev:Norell, Englund och Ollas-Mattsson bör alla få chansen nästa säsong. Länge sedan vi hade tre så lovande backar att tillgå samtidigt.diftobbe89 skrev:Dom ända backarna man verkligen ska försöka behålla är Nils och Holm, eventuellt Arnesson men känner på mig att han lär testa på AHL redan nästa säsong, annars går det att diskutera även han.
Falk och Lidström kan väl försöka slå sig in och vara ledande backar i Lidingö Vikings i div 2 istället.
Timmy är en annan som måste bort, gubben håller knappt allsvensk nivå längre, tyvärr.
Har alltid gillat Timmy, men förlänger vi med honom lär vi göra bort oss rejält.
För att nämna några...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Nu tror jag inte han är särskilt intresserad av DIF, men tvivlar starkt på att Murray får något mer NHL-kontrakt.Jim Morrison skrev:"Ragge-typ" börjar bli mytomspunnet här på forumet. Dom växer inte på träd vettu.Skidlöparn skrev:Och sen satsa järnet på att få hem en ragge-typ som kan lära upp dem till vår framtidSirDIFalot skrev:Norell, Englund och Ollas-Mattsson bör alla få chansen nästa säsong. Länge sedan vi hade tre så lovande backar att tillgå samtidigt.diftobbe89 skrev:Dom ända backarna man verkligen ska försöka behålla är Nils och Holm, eventuellt Arnesson men känner på mig att han lär testa på AHL redan nästa säsong, annars går det att diskutera även han.
För att nämna några...
Expert.
Ja det är ingen idé att byta tränare nu och få in nya idéer, men till nästa säsong så hoppas jag på en ny tränare även fast de skulle gå upp. En som kommer utifrån.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- Jim Morrison
Tycker du verkligen att han är en Ragge-typ då? Jag är rädd att han skulle kosta mer än han skulle smaka. Se på Andreas Lilja.SirDIFalot skrev: Nu tror jag inte han är särskilt intresserad av DIF, men tvivlar starkt på att Murray får något mer NHL-kontrakt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
Det beror på vad som menas med Ragge-typ? Jag tror han skulle vara tillräckligt bra för att spela i ett första backpar och göra sin partner bättre samt vara en stor ledare och gott föredöme för våra yngre. Men självklart skulle han inte dominera likt Ragge.Jim Morrison skrev:Tycker du verkligen att han är en Ragge-typ då? Jag är rädd att han skulle kosta mer än han skulle smaka.SirDIFalot skrev: Nu tror jag inte han är särskilt intresserad av DIF, men tvivlar starkt på att Murray får något mer NHL-kontrakt.
Expert.
- Jim Morrison
Absolut, men som jag skrev är jag rädd att det kan kosta mer än det smakar. Det jag undrar är om det är värt det. Se på Andreas Lilja eller till och med Daniel Tjärnqvist. Men självfallet ska man vara där och höra med honom. Stor ledare och föredöme, absolut, men är bara det värt pengarna?SirDIFalot skrev:Det beror på vad som menas med Ragge-typ? Jag tror han skulle vara tillräckligt bra för att spela i ett första backpar och göra sin partner bättre samt vara en stor ledare och gott föredöme för våra yngre. Men självklart skulle han inte dominera likt Ragge.Jim Morrison skrev:Tycker du verkligen att han är en Ragge-typ då? Jag är rädd att han skulle kosta mer än han skulle smaka.SirDIFalot skrev: Nu tror jag inte han är särskilt intresserad av DIF, men tvivlar starkt på att Murray får något mer NHL-kontrakt.
- SirDIFalot
Utan att ha sett prislappen? Ingen aning tyvärr.Jim Morrison skrev:Absolut, men som jag skrev är jag rädd att det kan kosta mer än det smakar. Det jag undrar är om det är värt det. Se på Andreas Lilja eller till och med Daniel Tjärnqvist. Men självfallet ska man vara där och höra med honom. Stor ledare och föredöme, absolut, men är bara det värt pengarna?SirDIFalot skrev:Det beror på vad som menas med Ragge-typ? Jag tror han skulle vara tillräckligt bra för att spela i ett första backpar och göra sin partner bättre samt vara en stor ledare och gott föredöme för våra yngre. Men självklart skulle han inte dominera likt Ragge.Jim Morrison skrev:Tycker du verkligen att han är en Ragge-typ då? Jag är rädd att han skulle kosta mer än han skulle smaka.SirDIFalot skrev: Nu tror jag inte han är särskilt intresserad av DIF, men tvivlar starkt på att Murray får något mer NHL-kontrakt.
Expert.
- Jim Morrison
Han skulle väl ändå bli en av dom bättre betalda spelarna i laget måste en anta.SirDIFalot skrev: Utan att ha sett prislappen? Ingen aning tyvärr.
- SirDIFalot
Ja, garanterat. Men det tror jag nog det skulle vara värt. Så länge det sträcker sig inom "allsvenska ramar". Han får gärna ta över Timmys lön till exempel.Jim Morrison skrev:Han skulle väl ändå bli en av dom bättre betalda spelarna i laget måste en anta.SirDIFalot skrev: Utan att ha sett prislappen? Ingen aning tyvärr.
Expert.
- Jim Morrison
Där är vi ense. Får bara hoppas att även hans tempo håller sig inom allsvenska ramar. Fast det är väl inte direkt så att man hade gråtit om Douglas hade anslutit till nästa säsong.SirDIFalot skrev:Ja, garanterat. Men det tror jag nog det skulle vara värt. Så länge det sträcker sig inom "allsvenska ramar". Han får gärna ta över Timmys lön till exempel.Jim Morrison skrev:Han skulle väl ändå bli en av dom bättre betalda spelarna i laget måste en anta.SirDIFalot skrev: Utan att ha sett prislappen? Ingen aning tyvärr.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Om Murray skulle komma på tapeten har jag en känsla av att externa finansiärer inte skulle tveka att hosta upp en slant.SirDIFalot skrev:Ja, garanterat. Men det tror jag nog det skulle vara värt. Så länge det sträcker sig inom "allsvenska ramar". Han får gärna ta över Timmys lön till exempel.Jim Morrison skrev:Han skulle väl ändå bli en av dom bättre betalda spelarna i laget måste en anta.SirDIFalot skrev: Utan att ha sett prislappen? Ingen aning tyvärr.
Vilken jävla ledare vi skulle få i Murray!
Inklusive DH. Skulle personligen lägga en del för att få hem DoggeSkidlöparn skrev:Om Murray skulle komma på tapeten har jag en känsla av att externa finansiärer inte skulle tveka att hosta upp en slant.SirDIFalot skrev:Ja, garanterat. Men det tror jag nog det skulle vara värt. Så länge det sträcker sig inom "allsvenska ramar". Han får gärna ta över Timmys lön till exempel.Jim Morrison skrev:Han skulle väl ändå bli en av dom bättre betalda spelarna i laget måste en anta.SirDIFalot skrev: Utan att ha sett prislappen? Ingen aning tyvärr.
Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första
timmy och Sam var då inge förluster så.Sjöwall skrev:"Bygga för framtiden" Jo, tjena....
Om vi inte går upp blir vi av med följande spelare: (Säkert fler)
Nils Andersson
Linus Arnesson
Timmy Pettersson
Sam Lofquist
Philip Holm
Jens Jakobs
Dustin Johner
Markus Ljungh
Steve Saviano
Marcus Sörensen
Kvar blir våra "billiga" brunkare tillsammans med Guter och kanske även Jocke Eriksson? Vi kommer få bygga helt nytt till varje säsong framöver och kommer aldrig få någon kontinuitet.
Av spelarna på min lista är det nästan bara Johner jag vill dumpa...
Skickat från min C6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05