Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
isolerad

Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av isolerad »

Donkels skrev:1) Styrelsen med Karel bör avgå då dom snart för andra året misslyckats i sin målsättning
2) Challe måste bort - inavelsmotivering
3) Zabel måste också bort - inavelsmotivering och svag ledare
4) Spelartruppen måste ses över, träningsmetoderna metoderna måste ses över, taktiken måste ses över.

Sammantaget känns det som DIF Hockey fortfarande tror att det är säsong 2000 eller något sådant - tänk om gör rätt!!!
Målsättningen var väl topp sju?
i
Axel_K
Säsongskort: Ja

Inlägg av Axel_K »

isolerad skrev:
Donkels skrev:1) Styrelsen med Karel bör avgå då dom snart för andra året misslyckats i sin målsättning
4) Spelartruppen måste ses över, träningsmetoderna metoderna måste ses över, taktiken måste ses över.

Sammantaget känns det som DIF Hockey fortfarande tror att det är säsong 2000 eller något sådant - tänk om gör rätt!!!
Det har jag också för mig!
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av minalman »

Axel_K skrev:
isolerad skrev:

Det har jag också för mig!
I hur många år framöver?
Jag vill se en långsiktig plan.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Alla andra sparkar sina tränare och testar något nytt men inte Dif. Det är tid att testa något nytt för detta funkar tydligen inte. Tyvärr så lever ofta Dif på gamla meriter och hoppas att allt ska lösa sig med gamla Dif profiler med "dif-hjärta" men det är tid för nytt blod i föreningen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

klintan85 skrev:Alla andra sparkar sina tränare och testar något nytt men inte Dif. Det är tid att testa något nytt för detta funkar tydligen inte. Tyvärr så lever ofta Dif på gamla meriter och hoppas att allt ska lösa sig med gamla Dif profiler med "dif-hjärta" men det är tid för nytt blod i föreningen.
Vi bytte tränare 2 gånger det året vi åkte ut?

Hör Ottosson om tränarbyten i Dif-dokumentären så får du höra hur han såg på saken.

(kan hoppa till 35 min för att höra just den saken, men värt att se hela klippet, riktigt bra)
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
klintan85 skrev:Alla andra sparkar sina tränare och testar något nytt men inte Dif. Det är tid att testa något nytt för detta funkar tydligen inte. Tyvärr så lever ofta Dif på gamla meriter och hoppas att allt ska lösa sig med gamla Dif profiler med "dif-hjärta" men det är tid för nytt blod i föreningen.
Vi bytte tränare 2 gånger det året vi åkte ut?

Hör Ottosson om tränarbyten i Dif-dokumentären så får du höra hur han såg på saken.

(kan hoppa till 35 min för att höra just den saken, men värt att se hela klippet, riktigt bra)
Om byten ska göras ska det, enligt min syn att se på saken, göras rätt så tidigt. Det tar tid för en grupp att vänja sig. Alternativt ska det ske sent så att man kanske uppnår en tillfällig boost som kan vara vad som krävs för att ta sig till slutspel/kvalseriespel.

Annars är jag med Otto där. Det löser sällan speciellt mycket att byta tränare. Det är mest en gest utåt för att visa att man kan agera. Så tror jag.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Byt direkt när den här säsongen är slut. Zabel måste få chansen att bevisa sina kunskaper någon annanstans.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
ciirree

Inlägg av ciirree »

Sjöwall skrev:"Bygga för framtiden" Jo, tjena....

Om vi inte går upp blir vi av med följande spelare: (Säkert fler)

Nils Andersson
Linus Arnesson
Timmy Pettersson
Sam Lofquist
Philip Holm

Jens Jakobs
Dustin Johner
Markus Ljungh
Steve Saviano
Marcus Sörensen

Kvar blir våra "billiga" brunkare tillsammans med Guter och kanske även Jocke Eriksson? Vi kommer få bygga helt nytt till varje säsong framöver och kommer aldrig få någon kontinuitet.

Av spelarna på min lista är det nästan bara Johner jag vill dumpa...
Sörensen har kontrakt till 14/15.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

ciirree skrev:
Sjöwall skrev:"Bygga för framtiden" Jo, tjena....

Om vi inte går upp blir vi av med följande spelare: (Säkert fler)

Nils Andersson
Linus Arnesson
Timmy Pettersson
Sam Lofquist
Philip Holm

Jens Jakobs
Dustin Johner
Markus Ljungh
Steve Saviano
Marcus Sörensen

Kvar blir våra "billiga" brunkare tillsammans med Guter och kanske även Jocke Eriksson? Vi kommer få bygga helt nytt till varje säsong framöver och kommer aldrig få någon kontinuitet.

Av spelarna på min lista är det nästan bara Johner jag vill dumpa...
Sörensen har kontrakt till 14/15.
Dom flesta unga spelarna har nog SHL-klausuler.
Expert.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

minalman skrev:Byt direkt när den här säsongen är slut. Zabel måste få chansen att bevisa sina kunskaper någon annanstans.

Håller med! Tror det är bäst för både Zabel och Djurgården att få börja om på nytt. Nu är det alldeles för sent att byta ut honom!
medu82

Inlägg av medu82 »

Sagt det hela tiden... Ge Zabel säsongen ut... Lyckas han få upp oss så lyckas han...
Vi har inte råd och byta tränare nu iaf och det är försent...

Sen kan det kanske vara läge att byta till nästa säsong om man hittar någon bra.
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Dom ända backarna man verkligen ska försöka behålla är Nils och Holm, eventuellt Arnesson men känner på mig att han lär testa på AHL redan nästa säsong, annars går det att diskutera även han.

Falk och Lidström kan väl försöka slå sig in och vara ledande backar i Lidingö Vikings i div 2 istället.

Timmy är en annan som måste bort, gubben håller knappt allsvensk nivå längre, tyvärr.
Har alltid gillat Timmy, men förlänger vi med honom lär vi göra bort oss rejält.

För att nämna några...
Spela fult
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

diftobbe89 skrev:Dom ända backarna man verkligen ska försöka behålla är Nils och Holm, eventuellt Arnesson men känner på mig att han lär testa på AHL redan nästa säsong, annars går det att diskutera även han.

Falk och Lidström kan väl försöka slå sig in och vara ledande backar i Lidingö Vikings i div 2 istället.

Timmy är en annan som måste bort, gubben håller knappt allsvensk nivå längre, tyvärr.
Har alltid gillat Timmy, men förlänger vi med honom lär vi göra bort oss rejält.

För att nämna några...
Norell, Englund och Ollas-Mattsson bör alla få chansen nästa säsong. Länge sedan vi hade tre så lovande backar att tillgå samtidigt.
Expert.
Donkels

Inlägg av Donkels »

Till nästa säsong så måste vi få in en starkare tränarkraft är t.ex. helt övertygad om att Janne Carlsson betytt mycket för Karlskronas framfart
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

SirDIFalot skrev:
diftobbe89 skrev:Dom ända backarna man verkligen ska försöka behålla är Nils och Holm, eventuellt Arnesson men känner på mig att han lär testa på AHL redan nästa säsong, annars går det att diskutera även han.

För att nämna några...
Norell, Englund och Ollas-Mattsson bör alla få chansen nästa säsong. Länge sedan vi hade tre så lovande backar att tillgå samtidigt.
Och sen satsa järnet på att få hem en ragge-typ som kan lära upp dem till vår framtid :D
Låst