Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Det måste vara olidligt att arbeta med laget under dessa förutsättningar... Janne Ednertz säljer ju vårt varumärke med ett innehåll och helt plötsligt står DIF utan ett av dragplåstren... Att vara i Tommy Engströms boxershorts måste ju vara minst lika jävligt.. eller Järlans för den delen...
Spelarna måste gå att lita på. Femte-kolonnare är vidriga.
Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
Spelarna måste gå att lita på. Femte-kolonnare är vidriga.
Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Christopher J
Givetvis tråkigt med Mika. Men ersätter vi honom med Hannula så ser det ändå bra ut.
Ta det lilla lugna nu Magnutz, produkter? Visst DIF har varit med och förädlat Mikas talang men han är en människa (det han producerar på planen är produkten) och verkar inom en bransch där ingen bryr sig om hans välbefinnande och framtid förutom honom själv. Alla vill tjäna pengar på honom eller vinna titlar med hjälp av honom (detta gäller alla spelare) och då måste han få göra det som passar honom bäst. Ang ersättningen se mitt inlägg i NHL 10/11 tråden så ser du vart jag står i den frågan.Magnutz skrev:...Det måste ses över en del regler för detta är bara så jävla dåligt. I vilken annan bransch skapas produkter för att sedan, i stort sett utan ersättning, släppa produkten från en producent till en annan utan skälig ersättning? Det handlar om ryggrad och att våga stå upp. Om vi sätter en gräns för övergångar till åtminstone 20 år lär ju inte det förstöra våra talangers chans över huvud taget. Är de BRA kommer de åka över - är de inte bra får de stanna hemma. Sen ska NHL-klubbarna betala ordentligt för våra produkter. Fan, jag mår illa av det här.SirDIFalot skrev:http://senators.nhl.com/club/news.htm?id=569213
Zibbe har signat. Som väntat.
Dock kvarstår ju frågan om han blir utlånad eller ej.
Jag tror seriöst inte att Mika haft för avsikt (om det blir så) att lura någon, inte minst oss fans, utan han erbjuds troligen en chans som han för 9 mån sedan inte ens såg vid horisonten. Killen var ju inte ens med i JVM. När chansen började synas vid horisonten tror jag faktiskt att han var så blåögd att han inte trodde att det skulle gå så fort som det gått.
Nu får vi avvakta och se om han stannar där borta, vilket jag tror, gör han det är han ingen svikare i mina ögon.
Håller med. Lägg allt fokus på att få in Hannula nu, väljer sedan Zibbe att återvända någon gång senare i höst får han helt enkelt acceptera att spela på skitlön.Christopher J skrev:Givetvis tråkigt med Mika. Men ersätter vi honom med Hannula så ser det ändå bra ut.
Avgå Jocke.
Re: Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och la
crike skrev:Ta det lilla lugna nu Magnutz, produkter? Visst DIF har varit med och förädlat Mikas talang men han är en människa (det han producerar på planen är produkten) och verkar inom en bransch där ingen bryr sig om hans välbefinnande och framtid förutom honom själv. Alla vill tjäna pengar på honom eller vinna titlar med hjälp av honom (detta gäller alla spelare) och då måste han få göra det som passar honom bäst. Ang ersättningen se mitt inlägg i NHL 10/11 tråden så ser du vart jag står i den frågan.Magnutz skrev:...Det måste ses över en del regler för detta är bara så jävla dåligt. I vilken annan bransch skapas produkter för att sedan, i stort sett utan ersättning, släppa produkten från en producent till en annan utan skälig ersättning? Det handlar om ryggrad och att våga stå upp. Om vi sätter en gräns för övergångar till åtminstone 20 år lär ju inte det förstöra våra talangers chans över huvud taget. Är de BRA kommer de åka över - är de inte bra får de stanna hemma. Sen ska NHL-klubbarna betala ordentligt för våra produkter. Fan, jag mår illa av det här.SirDIFalot skrev:http://senators.nhl.com/club/news.htm?id=569213
Zibbe har signat. Som väntat.
Dock kvarstår ju frågan om han blir utlånad eller ej.
Jag tror seriöst inte att Mika haft för avsikt (om det blir så) att lura någon, inte minst oss fans, utan han erbjuds troligen en chans som han för 9 mån sedan inte ens såg vid horisonten. Killen var ju inte ens med i JVM. När chansen började synas vid horisonten tror jag faktiskt att han var så blåögd att han inte trodde att det skulle gå så fort som det gått.
Nu får vi avvakta och se om han stannar där borta, vilket jag tror, gör han det är han ingen svikare i mina ögon.
Jag vägrar curla våra spelare. Jag håller inte med dig. Mika har lärts upp i vår juniorsatsning. Det är hos DIF han givits chansen att spela A-lagshockey. Han är en DIF-produkt.
Tycker man som du kan vi lika gärna sluta satsa på att odla egna talanger, för face it. Vi får ju fan inget för besväret utan blir stående med byxorna nere här.
Vi kan börja jaga andra klubbars unga talanger men.. det gör ju NHL och alla andra också.
Det är helt och hållet oväsentligt om Mikas horisont är ny eller gammal. Bara för att det luktar latex hos grannen betyder inte det att du kan överge pojkvännen bara så där.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Det kan ju omöjligt vara förvånande för någon att han skulle signa ett kontrakt med Ottawa innan den 15:e? Har således knappast hänt något nytt senaste tiden som förtäljer hur fortsättningen blir.
Jag tror det kommer blir så att han stannar trots allt.
Jag tror det kommer blir så att han stannar trots allt.
Bara en liten nyfiken fråga, men hur kan du anse att Hannula skulle vara en bra ersättare?Christopher J skrev:Givetvis tråkigt med Mika. Men ersätter vi honom med Hannula så ser det ändå bra ut.
Själv ser jag honom som ett uruselt och jävligt dyrt alternativ.
Kul för mika, tråkigt för oss...
Vi har ligans i särklass bästa backpar men framåt känns det som vi ligger efter lite...
Vem skulle ni vilja se som ersättare, förutom hannula?
Vi har ligans i särklass bästa backpar men framåt känns det som vi ligger efter lite...
Vem skulle ni vilja se som ersättare, förutom hannula?
Alltid oavsett, för evigt Djurgården!
- SirDIFalot
Återigen. Detta var väntat. Betyder inget. Utlåning är vad det handlat om hela tiden
Expert.
- -daniel-
Att han är dyrare är nog självskrivet men glöm inte att Hannula är en spelare som om han får vara frisk & hel är god för över antagligen en bit över 35 poäng på en säsong. Där tror jag inte riktigt Zibanejad är ännu faktiskt...Speciellt svårt att som ung nykomling hålla jämnheten en hel säsong och leverera kväll efter kväll. Sen är det inte samma speltyper direkt, det kan jag hålla med om och nackdelen är naturligtvis Hannulas prislapp.Kall-El skrev:Bara en liten nyfiken fråga, men hur kan du anse att Hannula skulle vara en bra ersättare?Christopher J skrev:Givetvis tråkigt med Mika. Men ersätter vi honom med Hannula så ser det ändå bra ut.
- -daniel-
Ja, exakt. Har missat dagens / kvällens händelser så när man kommer hem och läste i den här tråden trodde jag det var klart att han hade fått en självskriven plats i Ottawa nästa säsong redan nu eller något liknande...SirDIFalot skrev:Återigen. Detta var väntat. Betyder inget. Utlåning är vad det handlat om hela tiden
Otroligt naivt om man hade hoppats på att han inte skulle få ett topprookie kontrakt innan den 15:e..draftas man i 1:a rundan och som 6:e spelaren totalt så får man naturligtvis ett kontrakt, så jag förstår inte varför man kan vara upprörd nu.
Jag är dock småsur för att Mika inte själv pushar för att han vill stanna ett år till i ES. Tycker bara det blir fel att han velar så jävligt..
Re: Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och la
Bl.a. Hammarby håller nog inte med dig när du säger DIF-produkt men det är dock ett litet sidospår.Magnutz skrev:crike skrev:Ta det lilla lugna nu Magnutz, produkter? Visst DIF har varit med och förädlat Mikas talang men han är en människa (det han producerar på planen är produkten) och verkar inom en bransch där ingen bryr sig om hans välbefinnande och framtid förutom honom själv. Alla vill tjäna pengar på honom eller vinna titlar med hjälp av honom (detta gäller alla spelare) och då måste han få göra det som passar honom bäst. Ang ersättningen se mitt inlägg i NHL 10/11 tråden så ser du vart jag står i den frågan.Magnutz skrev:
...Det måste ses över en del regler för detta är bara så jävla dåligt. I vilken annan bransch skapas produkter för att sedan, i stort sett utan ersättning, släppa produkten från en producent till en annan utan skälig ersättning? Det handlar om ryggrad och att våga stå upp. Om vi sätter en gräns för övergångar till åtminstone 20 år lär ju inte det förstöra våra talangers chans över huvud taget. Är de BRA kommer de åka över - är de inte bra får de stanna hemma. Sen ska NHL-klubbarna betala ordentligt för våra produkter. Fan, jag mår illa av det här.
Jag vägrar curla våra spelare. Jag håller inte med dig. Mika har lärts upp i vår juniorsatsning. Det är hos DIF han givits chansen att spela A-lagshockey. Han är en DIF-produkt.
Tycker man som du kan vi lika gärna sluta satsa på att odla egna talanger, för face it. Vi får ju fan inget för besväret utan blir stående med byxorna nere här.
Vi kan börja jaga andra klubbars unga talanger men.. det gör ju NHL och alla andra också.
Det är helt och hållet oväsentligt om Mikas horisont är ny eller gammal. Bara för att det luktar latex hos grannen betyder inte det att du kan överge pojkvännen bara så där.Etik och moral.
Klart fan vi får något för att utveckla egna talanger, vi får en Daniel Brodin (så länge han stannar), vi får en Ottosson, en Holmqvist, större delen av en Ölvestad mfl. Med tanke på hur många det är som utbildas i DIFs akademi är det endast en bråkdel som kommer till den möjlighet som Mika nu står inför resten blir aldrig något (vilket säkert är mer än 99%) eller blir habila ES-spelare eller med lite tur/skicklighet får testa NHL senare i livet.
Det är ett gott kvitto för DIFs organisation att Ottawa vill ha Mika och jag är säker att det ger klubben fördelar när nästa generation spelare ska "produceras".
- Christopher J
En Hannula som är med från början och dessutom har fått en riktig sommarträning är en riktigt bra spelare. Vi vet vad vi får. Hannula var en av få spelare som stack ut förra säsongen och det kändes som om han kunde göra det på egen hand ibland. Det finns inte heller så mycket bra alternativ på marknaden om man nu inte vill chansa på någon import. En frisk Hannula i form håller landslagsklass.Kall-El skrev:Bara en liten nyfiken fråga, men hur kan du anse att Hannula skulle vara en bra ersättare?Christopher J skrev:Givetvis tråkigt med Mika. Men ersätter vi honom med Hannula så ser det ändå bra ut.
- -daniel-
Intervju med agenten, ledsen om det redan länkats:
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... nt-vi.html
EDIT: "vi har inte lovat någonting" är ju inte riktigt de signalerna man fick tidigare om att Mika skulle stanna. Jag tycker faktiskt det känns meningslöst och tämligen naivt att tro att man genom ett muntligt "löfte" skall hålla någonting. Knivig situation, naturligtvis... Jag får en liten känsla av att Mika är så lojal att han inte riktigt vet hur han skall uttala sig och ställa sig i frågan. Han känner väl främst lojalitet mot sin framtida arbetsgivare och vill således låta de bestämma vart han hamnar, istället för att själv gå ut och klargöra att han definitivt vill stanna i ES en säsong till.
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... nt-vi.html
EDIT: "vi har inte lovat någonting" är ju inte riktigt de signalerna man fick tidigare om att Mika skulle stanna. Jag tycker faktiskt det känns meningslöst och tämligen naivt att tro att man genom ett muntligt "löfte" skall hålla någonting. Knivig situation, naturligtvis... Jag får en liten känsla av att Mika är så lojal att han inte riktigt vet hur han skall uttala sig och ställa sig i frågan. Han känner väl främst lojalitet mot sin framtida arbetsgivare och vill således låta de bestämma vart han hamnar, istället för att själv gå ut och klargöra att han definitivt vill stanna i ES en säsong till.
Senast redigerad av -daniel- den 2011-07-13 21:11:51, redigerad totalt 1 gånger.
-
Haha, hur mycket tror du egentligen att Mika har tjänat innan? Hannula kostar väl 1000% mer och kan inte lira som center vilket är det positionen som vi behöver en spelare till. Nu har vi Otto och två defensiva centrar.B.I.B.A skrev:Håller med. Lägg allt fokus på att få in Hannula nu, väljer sedan Zibbe att återvända någon gång senare i höst får han helt enkelt acceptera att spela på skitlön.Christopher J skrev:Givetvis tråkigt med Mika. Men ersätter vi honom med Hannula så ser det ändå bra ut.