Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Mm som jag misstänkte, alltså.

På förhand hade det känts fantastiskt tryggt med en framtidskeeper som Alsenfelt (bara sett honom i kvalserien egentligen men där var han vass) som backup bakom en mer rutinerad målvakt. Nu är jag iofs fruktansvärt orättvis mot Sandberg men det ytterst lilla jag sett av honom har ju inte direkt imponerat...

Tim, motbevisa mig och de andra tvivlarna!
Jag känner igen det där målvaktssurret.. Har sett det inför någon annan säsong, eller två ;)

Hursomhelst är det förståeligt att man väljer en billig back up för att spara pengar till andra positioner.
Jag håller med och inser naturligtvis det förnuftiga i Djurgårdens beslut att satsa på en etablerad samt en oetablerad målvakt.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF Oscar skrev:Har för mig att Växsjö blev sponsrade av Stefan Edberg om dem gick upp
TB_xD skrev:Växjö har gjort en hyfsad värvning :shock:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3315198.ab

Men det får mig att tänka. :idea:

Borde inte DIF ta kontakt med Oscar Alsenfelt? Killen som tog upp Växjö till ES? Det vore väl roligare för honom och få spela in en redan etablerad Elitserieklubb som satsar mycket på yngre talanger, än vad Växjö verkar göra. (BTW var kommer deras stålar ifrån?)

Det sägs att han är den nya "fasth"? Och jag tror att Oscar bara kan bli bättre, han har inte nått sin topp än. Till skillnad från Fasth som jag tror inte kan bli så mycket bättre. Liksom Wesslan kanske?

Wesslan och Alsenfelt vore för mig en perfekt målvaktsuppsättning. Tror Alsenfelt skulle slås bättre om förstaspaden än vad Sandberg gör. Tror Wesslan känner sig för säker på förstaspaden och riskerar att inte pusha sig själv tillräkligt.

Men jag kan ha fel, för jag har sett väldigt lite av Sandberg och blir gärna överaskad ;)
Tror det finns fler externa sponsorer för Växjö, men Edberg är med all säkerhet en som har fått öppnat lädret för att laget skall kunna värva klass (även fast vissa Växjö fans uppenbarligen vägrar tro att externa finansiärer varit involverade).
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Går rykten på Ottawas forum att Zibanejad redan "skrivit på" för dom och att det annonseras snart. Får hoppas på att dom lånar ut honom hit. Eller det kanske inte behövs, eftersom han redan är under kontrakt ett år till? Typ som Jonas Brodin som nyss skrev på för Minnesota men ska spela för FBK nästa säsong ändå.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mika verkar inte särskilt motiverad på DIF längre. Är beslutet upp till honom tror jag att han drar. Hoppet ligger väl i att Ottawa vill ha honom i DIF. men det tror jag inte. Börja snacka ersättare?
Expert.
Magnutz

Re: Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och la

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:Mika verkar inte särskilt motiverad på DIF längre. Är beslutet upp till honom tror jag att han drar. Hoppet ligger väl i att Ottawa vill ha honom i DIF. men det tror jag inte. Börja snacka ersättare?
Nästan så att jag kräks.

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Ja-ke den andre

Inlägg av Ja-ke den andre »

Magnutz skrev:
SirDIFalot skrev:Mika verkar inte särskilt motiverad på DIF längre. Är beslutet upp till honom tror jag att han drar. Hoppet ligger väl i att Ottawa vill ha honom i DIF. men det tror jag inte. Börja snacka ersättare?
Nästan så att jag kräks.

Då plockar vi in Landeskog som ersättare 8)
http://www.expressen.se/sport/1.2497919 ... -landeskog
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Ja-ke den andre skrev:
Magnutz skrev:
Nästan så att jag kräks.

Hade varit helt jävla brutalt bra. Men självklart kommer han in i Colorado.
Expert.
Användarvisningsbild
Ja-ke den andre

Inlägg av Ja-ke den andre »

SirDIFalot skrev:
Ja-ke den andre skrev:
Magnutz skrev:
Nästan så att jag kräks.

Hade varit helt jävla brutalt bra. Men självklart kommer han in i Colorado.
Lite får man drömma. Sexan i draften lämnar, då plockar vi in killen som gick som nummer 2 istället. Fint så.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

http://senators.nhl.com/club/news.htm?id=569213
Zibbe har signat. Som väntat.

Dock kvarstår ju frågan om han blir utlånad eller ej.
Expert.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Grattis Zibanejad. Det är inte ditt fel. Det är systemet det är fel på.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:Grattis Zibanejad. Det är inte ditt fel. Det är systemet det är fel på.
Larvigt sagt. Vill han stanna är det bara att stanna. Han väljer att dra. Hans beslut.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Hursomhelst var detta jävligt väntat, nu är dock frågan om han kör en Krüger, eller en Josefson.
Expert.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:http://senators.nhl.com/club/news.htm?id=569213

Riktigt riktigt jävla tråkigt, löjeväckande, förnedrande, katastrofalt etc etc. Inte bara för oss och DIF Hockey utan för allt... Detta betyder att vi kommer förlora allt med talang innan de ens spelat i a-laget en enda jävla säsong. Jo, han som verkar försvinna nu, spelade inte 100%. Han spelade dessutom med galler.

Det måste ses över en del regler för detta är bara så jävla dåligt. I vilken annan bransch skapas produkter för att sedan, i stort sett utan ersättning, släppa produkten från en producent till en annan utan skälig ersättning? Det handlar om ryggrad och att våga stå upp. Om vi sätter en gräns för övergångar till åtminstone 20 år lär ju inte det förstöra våra talangers chans över huvud taget. Är de BRA kommer de åka över - är de inte bra får de stanna hemma. Sen ska NHL-klubbarna betala ordentligt för våra produkter. Fan, jag mår illa av det här.

Och, skall tilläggas: Jag börjar ogilla de spelare som väljer att dra utan att göra en svettig säsong i vårt lag. Det håller inte att stå och flina och säga att man ska stanna om man sen inte står vid sitt ord och JA, jag vet att de är dåligt mediatränade men de är väl inte dumma i huvet?!

Näe mina damer och herrar detta var ett bajs-paket som heter duga... Nu tappar vi en publikmagnet - för han som ska dra gör det hela mer intressant - och det kostar oss MER än bara den summa vi måste skaka loss för att ersätta spelaren som lämnar. Ska vi köpa den funktion som vår spelare tar med sig över pölen får vi betala dyrt, DYRT. Fan.

Nu ska jag kröna skitmackan jag just smakade med lite damfotboll. Herrejesus vilket antiklimax.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Magnutz skrev:
SirDIFalot skrev:http://senators.nhl.com/club/news.htm?id=569213

Riktigt riktigt jävla tråkigt, löjeväckande, förnedrande, katastrofalt etc etc. Inte bara för oss och DIF Hockey utan för allt... Detta betyder att vi kommer förlora allt med talang innan de ens spelat i a-laget en enda jävla säsong. Jo, han som verkar försvinna nu, spelade inte 100%. Han spelade dessutom med galler.

Det måste ses över en del regler för detta är bara så jävla dåligt. I vilken annan bransch skapas produkter för att sedan, i stort sett utan ersättning, släppa produkten från en producent till en annan utan skälig ersättning? Det handlar om ryggrad och att våga stå upp. Om vi sätter en gräns för övergångar till åtminstone 20 år lär ju inte det förstöra våra talangers chans över huvud taget. Är de BRA kommer de åka över - är de inte bra får de stanna hemma. Sen ska NHL-klubbarna betala ordentligt för våra produkter. Fan, jag mår illa av det här.

Och, skall tilläggas: Jag börjar ogilla de spelare som väljer att dra utan att göra en svettig säsong i vårt lag. Det håller inte att stå och flina och säga att man ska stanna om man sen inte står vid sitt ord och JA, jag vet att de är dåligt mediatränade men de är väl inte dumma i huvet?!

Näe mina damer och herrar detta var ett bajs-paket som heter duga... Nu tappar vi en publikmagnet - för han som ska dra gör det hela mer intressant - och det kostar oss MER än bara den summa vi måste skaka loss för att ersätta spelaren som lämnar. Ska vi köpa den funktion som vår spelare tar med sig över pölen får vi betala dyrt, DYRT. Fan.

Nu ska jag kröna skitmackan jag just smakade med lite damfotboll. Herrejesus vilket antiklimax.
Vill de dra så får de väl dra. Handlar väl snarare om att få en 18-åring att förstå att det är bra för hans utveckling att göra mer än 30 matcher i ES innan han drar över.

Nya Sudden indeed...

Extra irriterande att han faktiskt lovar att spela kvar MINST ett år till. Men återigen. Detta var väntat så man behöver inte skita ner sig än. Utlåning eller inte. Krüger eller Josefson. Vi får se vad det blir.

Hoppas i alla fall han har karaktär nog att meddela DIF sitt beslut så snabbt som möjligt så att de kan börja leta en ersättare så snabbt som möjligt. Om hans beslut nu är att dra.
Expert.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Systemet må vara ruttet, men spelaren kan ju fortfarande själv välja om han vill sticka över eller ej.

I slutändan är det därmed spelaren som skall lastas mest.

Försvinner Mika, och mycket tyder väl på det, hamnar vi en i en mycket obehaglig sits.

Vi tvingas hitta en ersättare för en spelare som inte bara är jävligt duktig utan han kan också bryta mönster och stå för de oväntade. Vi har inte så många spelare i dagens trupp och därför vore det överjävligt extra jobbigt om Mika försvann.

Rädslan är givetvis också stor att ersättaren blir Mika Hannula som kanske inte får den deal som han vill ha i KHL.
Låst