Vi har 4 eller 5 A-lagsspelare utanför A-laget just nu. Inte lätt för Jihde att ha skadekoll på alla. Men att Heinerö slog upp sin skada verkar troligt eftersom han gick av förra matchen efter en sen tackling.AdamPickard skrev:Snygg-Jihde sa ju dock att vi ej hade några skador!Vikas skrev:Dont question Zabel, unbeliever!AdamPickard skrev:Varför spelar Kalin och inte Heinerö eller Krüger?
Heinerö slog väl upp sin skada och Kruger...vem vet?
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Varför inte. Sam har inte gjort någon större nytta i laget senaste månaderna och har bara min före detta hackkyckling Oscar Eklund utvecklats en aning vore han given.robin_dif skrev:Oscar Eklund har väl gått halvknackigt i HIFK .. Kan dom va sugna på ett byte med Sam ?
Förmodligen inte ..men dom har dessutom väldigt många backar uppskriva i truppen.
Värt att kolla upp för challe kanske ?
Men i ärlighetens namn har jag inte sett honom spela sedan han drog. Challe kan ju kolla upp det spåret.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Vi behöver en vinnarskalle längst bak. Reiderborn är inte den matchvinnare vi behöver. För den som tvivlar på målvaktens betydelse. Se bara på kvällens match mellan Malmö och Vik. 35-16 i skott 2-3 i resultat.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag är helt enig. Jag är säker på att målvaktssidan är vårat största problem just nu. Frågan är om det finns något vettigt på marknaden som vill spela i HA?rikkard skrev:Vi behöver en vinnarskalle längst bak.
Avskaffa tre mot tre.
- minalman
Med en matchvinnande målvakt, en rejäl defensiv back och en stark röst i båset, plus en sportchef som förstår HA, blir vi farliga nästa säsong (i HA).Mattias_87 skrev:Jag är helt enig. Jag är säker på att målvaktssidan är vårat största problem just nu. Frågan är om det finns något vettigt på marknaden som vill spela i HA?rikkard skrev:Vi behöver en vinnarskalle längst bak.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första
vafan Oscar var ju en av våra bästa backarBOMBOM BOUCHARD skrev:Varför inte. Sam har inte gjort någon större nytta i laget senaste månaderna och har bara min före detta hackkyckling Oscar Eklund utvecklats en aning vore han given.robin_dif skrev:Oscar Eklund har väl gått halvknackigt i HIFK .. Kan dom va sugna på ett byte med Sam ?
Förmodligen inte ..men dom har dessutom väldigt många backar uppskriva i truppen.
Men i ärlighetens namn har jag inte sett honom spela sedan han drog. Challe kan ju kolla upp det spåret.

Skickat från min C6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Såg du matchen?rikkard skrev:Vi behöver en vinnarskalle längst bak. Reiderborn är inte den matchvinnare vi behöver. För den som tvivlar på målvaktens betydelse. Se bara på kvällens match mellan Malmö och Vik. 35-16 i skott 2-3 i resultat.
Plockpotatis utifrån. Sen att Fransson är en jävligt bra målvakt är en annan historia.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första
Sista året var han bra. Men på vägen fram säsongerna före hade han en del mindre bra ingripanden. Fick chans på chans och till slut blev det ju bra.Morwin skrev:vafan Oscar var ju en av våra bästa backarBOMBOM BOUCHARD skrev:Varför inte. Sam har inte gjort någon större nytta i laget senaste månaderna och har bara min före detta hackkyckling Oscar Eklund utvecklats en aning vore han given.robin_dif skrev:Oscar Eklund har väl gått halvknackigt i HIFK .. Kan dom va sugna på ett byte med Sam ?
Skickat från min C6603 via Tapatalk
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Eklund lirade ju i landslaget för nån säsong sen. Går knappast till allsvenskan.
- SirDIFalot
Namnen som föreslås här ger ett gott skratt då och då. Eddie Läck var ju på tapeten i somras. Haha.jensa öhling skrev:Eklund lirade ju i landslaget för nån säsong sen. Går knappast till allsvenskan.
Expert.
Om vi blir kvar i HA nästa säsong så hade jag gärna sett en värvning av Palmebjörk. Kanske istället för Johner?
- DIF_Soldier
Det är väl snarare så att killar som Palmebjörk, Everberg, Vesterholm, Bergström lär få SHL-anbud.Greato skrev:Om vi blir kvar i HA nästa säsong så hade jag gärna sett en värvning av Palmebjörk. Kanske istället för Johner?
Om Philip Holm och Ljungh är av intresse för högsta ligan, vad är inte de ovanstående?
Fortsätt gräva.
Säg den glädje som varar
Palmebjörk sitter väl i ungefär samma sits som Smootherman gjorde förra säsongen. Och han gick till Karlskrona av alla lag. Tror ändå att våra chanser skulle vara okej.DIF_Soldier skrev:Det är väl snarare så att killar som Palmebjörk, Everberg, Vesterholm, Bergström lär få SHL-anbud.Greato skrev:Om vi blir kvar i HA nästa säsong så hade jag gärna sett en värvning av Palmebjörk. Kanske istället för Johner?
Om Philip Holm och Ljungh är av intresse för högsta ligan, vad är inte de ovanstående?
Fortsätt gräva.
Holm och Ljungh har ju åldern som talar för sig.
Senast redigerad av Greato den 2014-01-11 23:35:02, redigerad totalt 1 gånger.
-
Palmebjörk hade chans på SHL-kontrakt när han spelade för Sundsvall i HA men valde Löven som då spelade Div-1 för att han ville hjälpa upp dem till HA, inte en chans att han sticker till oss.Greato skrev:Palmebjörk sitter väl i ungefär samma sits som Smootherman gjorde förra säsongen. Och han gick till Karlskrona av alla lag. Tror ändå att våra chanser skulle vara okej.DIF_Soldier skrev:Det är väl snarare så att killar som Palmebjörk, Everberg, Vesterholm, Bergström lär få SHL-anbud.Greato skrev:Om vi blir kvar i HA nästa säsong så hade jag gärna sett en värvning av Palmebjörk. Kanske istället för Johner?
Fortsätt gräva.
Förstår inte riktigt kritiken av Johner. Jag menar han är i toppen av den interna poängligan trots att han inte lirar i förstalinan, spelas inte i första PP-uppställningen etc. Tycker att Johner är en spelare man ska försöka behålla för att få lite kontinuitet. Ser då hellre att man vässar laget med en bättre speluppläggare som kan servera Johner så han kan dundra in mål, typ en Linkan-typ. Sen skulle det inte skada med en bättre målvakt och en Kronwall-typ av back som kan spela kopiöst mycket och vara tongivande i försvaret. Får vi in såna typer samt kan behålla de flesta spelarna så tror jag vi har enorma chanser att vinna serien och eventuellt gå upp i SHL till nästa år. Det är väl det som verkligen saknats i år då vi har underbara snipers men ingen som kan dra på sig markeringarna, hålla i pucken och sedan servera pucken på bladet för direktskott.
Till nästa år skulle jag vilja se följande formationer:
Forwards:
Johner - SPELUPPLÄGGARE - Sörensen
Saviano - Ljungh - Guter
H.Eriksson - Holmqvist - Ahlen
Heinerö - J.Eriksson - Krüger
Backar:
Nils - NY BACK
Arnesson - Holm
Lidström - Norell
Falk
Målvakt:
NY MÅLIS (Typ som Pogge som vinner matcher och är bra med klubban)
Reideborn
Till nästa år skulle jag vilja se följande formationer:
Forwards:
Johner - SPELUPPLÄGGARE - Sörensen
Saviano - Ljungh - Guter
H.Eriksson - Holmqvist - Ahlen
Heinerö - J.Eriksson - Krüger
Backar:
Nils - NY BACK
Arnesson - Holm
Lidström - Norell
Falk
Målvakt:
NY MÅLIS (Typ som Pogge som vinner matcher och är bra med klubban)
Reideborn