Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Stämmer det dock att Mackan har ett specialkontrakt som inte går att förhandla om. Så är ju DIF i en lite.. "skylla sig själv"-position. Jävligt klantigt av DIF om så är fallet. Om alla spelare utom en har elitserieklausuler. Riktigt tråkigt om DIF skulle tvingas bära Mackans lön. Men hur många här skulle avstått från pengar som er arbetsgivare är skyldig er? Speciellt om du bara har 1-2 år kvar på karriären.
Ja är det så är det så klart galet oproffsigt, men också så vidrigt snålt av Marcus Nilson att jag knappt finner ord. Vi pratar om en spelare som knappast behöver pengarna. Kanske framförallt är det ett hån mot de lagkamrater som stannar kvar som mer än halverat sina löner.

Mackan borde ju utan tvekan kunna få ett hyfsat kontrakt utomlands, eller kanske t.om i Elitserien. Så jag ser inte direkt vart problemet ligger...
hocki

Inlägg av hocki »

Ottosson väntar fortfarande på besked. Om det kommer något.
http://marieshockeyblogg.blogspot.se/20 ... osson.html
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

Råkade hitta detta.. Någon som vet vad det betyder?

"Der Ex-Salzburger Mario Scalzo soll vor einem Wechsel von TPS Turku zu Djurgardens Stockholm stehen"
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Harold Camping skrev:Råkade hitta detta.. Någon som vet vad det betyder?

"Der Ex-Salzburger Mario Scalzo soll vor einem Wechsel von TPS Turku zu Djurgardens Stockholm stehen"
Ex-Mario Scalzo Salzburg kommer att möta en förändring av TPS Åbo till Stockholm Djurgardens.

I google translate.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Jepe

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av Jepe »

Vart hittade du det där? Betyder väl mer eller mindre att Scalzo flyttar från TPS Åbo till DIF.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

Jepe skrev:

Vart hittade du det där? Betyder väl mer eller mindre att Scalzo flyttar från TPS Åbo till DIF.
Skulle det stämma är det ju helt jävla underbart. Precis den nyhet som man känner vi alla behöver just nu... :-)
hocki

Inlägg av hocki »

Jag kan tyska. Det här SOLL vor eineim.... STEHEN är en liten brasklapp. Typ han sägs vara/bör vara på väg från TPS Åbo till Djurgården
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

Ja, det är just "soll ... stehen" som antyder att det inte är spiksäkert.
Fnatte79

Inlägg av Fnatte79 »

Trist om Ottosson inte kan/får förlängt, tror han skulle vara en stor tillgång i allsvenskan.
DIF 4 Ever
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Scalzo är ju en toppvärvning, nästan för bra för allsvenskan! Enda minuset är att han är leftare. Hade gärna velat ha in en rightback. Vi har oerhört få rightare i laget.

För övrigt vansinne om inte Otto får förlängt när vi t ex tog in Micke Holmqvist och behöll Fimpen och Tim.
Frajn

Inlägg av Frajn »

jensa öhling skrev:För övrigt vansinne om inte Otto får förlängt när vi t ex tog in Micke Holmqvist och behöll Fimpen och Tim.
Det vore tjänstefel enligt mig.
Ur spår bönder!
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

http://marieshockeyblogg.blogspot.se/20 ... .html#more Grymt proffsigt av Challe, angående Mackan Nilson osv. kanske redan någon som länkat till detta. Men vilken jävla tomte.
fillefilander

Inlägg av fillefilander »

SirDIFalot skrev:Stämmer det dock att Mackan har ett specialkontrakt som inte går att förhandla om. Så är ju DIF i en lite.. "skylla sig själv"-position. Jävligt klantigt av DIF om så är fallet. Om alla spelare utom en har elitserieklausuler. Riktigt tråkigt om DIF skulle tvingas bära Mackans lön. Men hur många här skulle avstått från pengar som er arbetsgivare är skyldig er? Speciellt om du bara har 1-2 år kvar på karriären.
Bra sagt.

Mycket spekulationer och hårda ord, men inga riktiga fakta ännu fallet Marcus Nilson

Rent sportsligt så hoppas jag att Mackan blir kvar, det är en spelare som ska göra 55+ poäng i Allsvenskan. Hade väl inte sin bästa sässe den nyss gångna, men hur många levererade på topp då? Ingen ursäkt kanske, men jag tycker det skulle vara urbota dumt att tacka nej, eller göra sig av med honom om man kan komma överens om en rimlig peng för båda parter.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

jensa öhling skrev:Scalzo är ju en toppvärvning, nästan för bra för allsvenskan! Enda minuset är att han är leftare. Hade gärna velat ha in en rightback. Vi har oerhört få rightare i laget.

För övrigt vansinne om inte Otto får förlängt när vi t ex tog in Micke Holmqvist och behöll Fimpen och Tim.
Kan du motivera varför du så gärna vill ha en rightare? Tycker mig se det i extremt många inlägg.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Otto är värd det dubbla Nilson är!!! Säg mig vad har Marcus uträttat i DIF som inte Otto gjort mer än fem gånger så mkt? Ni som yrar om att Nilson hoppat av skolan för o spela i DIF o bla bla bla. Ni tror inte herr Nilson har pengar så det räcker? Om inte, skaffa dig ett knegar jobb efter hockeyn som alla andra dödliga. Om han har ett kontrakt som inte han kan tänkas omförhandla,lös ut han för helvete för jag vill då fan inte se han i DIF isf. Det märks att flera härinne har roffar mentaliteten.

Fan Otto har varit såååå trogen DIF han har tackat nej till NHL för DIF.
Låst