det skulle vara ganska komiskt om lassen går in och dominerar fullständigt den här säsongen, under har ju faktiskt skett tidigare, you never know,Christopher J skrev:Stefan Lassen tillsammans med Josefin Öqvist, där snackar vi ett riktigt kapJitenu skrev:Mer om Lassen som garvar:
http://www.hockeysverige.se/article/120 ... at-ryktena
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- swallat
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
Jag har faktiskt hittat en koppling till Stefan Lassen! Nu jävlar ska jag bli nya Frasse och få mig en jävla massa insidertips!Christopher J skrev:Stefan Lassen tillsammans med Josefin Öqvist, där snackar vi ett riktigt kapJitenu skrev:Mer om Lassen som garvar:

Haha, Lassen, vilken jävla haffare! Fan, tänk om Stefan kan komma upp i den standarden han visade i förra års VM och då han var tillbaka från skadan, då är han ju ändå en godkänd sjundeback.swallat skrev:det skulle vara ganska komiskt om lassen går in och dominerar fullständigt den här säsongen, under har ju faktiskt skett tidigare, you never know,Christopher J skrev:Stefan Lassen tillsammans med Josefin Öqvist, där snackar vi ett riktigt kapJitenu skrev:Mer om Lassen som garvar:
Kanske kan anses lite orätt, men när jag såg klippet där Öqvist bytte tröja med en tysk supporter så hoppades jag innerligen att Lassen skulle bli sur (dansk skalle-sur) och lämna hemmet i raseri, begära att bli såld och flytta till Malmö.

Tror inte ni kom fram till det exakta svaret (om ni gjorde så ursäkta för dubbelposten) men här är det:-daniel- skrev:What? Det där stämmer väl inte. Finns väl inget budgivningsystem eftersom Svenska Hockeyligan har ett generellt avtal med NHL som säger att svenska klubbar skall kompenseras - oavsett kontraktsläge.swallat skrev:skriver han på innan 15 kan han dra direkt och vi får 200 000 usd ca 2 millar, skriver han inte på har jag för mig sens kan köra vanliga transfersystemet, dom ger ett bud och DIF avgör om dom vill sälja
Sen är 200.000 USD närmare 1.2-1.3 miljoner SEK med den nuvarande dollarkursen.
DET GÄLLER VID ÖVERGÅNGAR TILL NHL
15 juni: Det sista datumet för NHL-klubbar att skriva kontrakt med kontrakterade spelare, mot en summa
av 225?000 dollar.
15 juli: Det sista datumet att skriva kontrakt med en spelare som draftades i årets draft, för samma summa som spelare som värvas fram till 15 juni.
15 augusti: NHL-klubbarna kan skriva kontrakt med spelare som draftades i årets draft ända fram till detta datum, men mot en extra avgift.
Yupp, saxat så fint från Aftonhoran varför självklart allt ska dubbelcheckas och sen dubbelcheckas igen

I Expressen idag
"Elitseriekollegan Djurgården riskerar dessutom att bli av med nyligen draftade centern Mika ZIbanejad, som enligt Bryan Murray är en av en handfull talanger som har en seriös chans att slå sig in i Ottawas NHL-lag i september"

"Elitseriekollegan Djurgården riskerar dessutom att bli av med nyligen draftade centern Mika ZIbanejad, som enligt Bryan Murray är en av en handfull talanger som har en seriös chans att slå sig in i Ottawas NHL-lag i september"
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Tack, japp det bekräftar att jag nog var rätt ute i mina tankar.crike skrev:Tror inte ni kom fram till det exakta svaret (om ni gjorde så ursäkta för dubbelposten) men här är det:-daniel- skrev:What? Det där stämmer väl inte. Finns väl inget budgivningsystem eftersom Svenska Hockeyligan har ett generellt avtal med NHL som säger att svenska klubbar skall kompenseras - oavsett kontraktsläge.swallat skrev:skriver han på innan 15 kan han dra direkt och vi får 200 000 usd ca 2 millar, skriver han inte på har jag för mig sens kan köra vanliga transfersystemet, dom ger ett bud och DIF avgör om dom vill sälja
Sen är 200.000 USD närmare 1.2-1.3 miljoner SEK med den nuvarande dollarkursen.
DET GÄLLER VID ÖVERGÅNGAR TILL NHL
15 juni: Det sista datumet för NHL-klubbar att skriva kontrakt med kontrakterade spelare, mot en summa
av 225?000 dollar.
15 juli: Det sista datumet att skriva kontrakt med en spelare som draftades i årets draft, för samma summa som spelare som värvas fram till 15 juni.
15 augusti: NHL-klubbarna kan skriva kontrakt med spelare som draftades i årets draft ända fram till detta datum, men mot en extra avgift.
Yupp, saxat så fint från Aftonhoran varför självklart allt ska dubbelcheckas och sen dubbelcheckas igen
Japp, men behöver inte betyda att han drar över för de. Kolla Silfverberg , Granlund etc dom skulle säkert också tagit en tröja i respektive NHL lag men valde att köra ett år till i Europa.TB_xD skrev:I Expressen idag![]()
Jag tror han kör minst ett år till i Djurgården.

"Mika Zibanejad, the Senators' top pick in the 2011 NHL draft, could get that shot this fall. The 18-year-old from Stockholm impressed Murray as "a guy that, with a little time, will develop into a real powerful player."
Saxat från Ottawa Senators hemsida:
http://senators.nhl.com/club/news.htm?i ... L|OTT|home
Hoppas Mika nu stannar denna säsongen i allafall.
Saxat från Ottawa Senators hemsida:
http://senators.nhl.com/club/news.htm?i ... L|OTT|home
Hoppas Mika nu stannar denna säsongen i allafall.
Alltid Oavsett.
Svår jämförelse då Silfverberg och Granlund uttalat väljer att stanna hemma ett år. Mika däremot vill åka över om han får chansen. Vi får hoppas att han inte platsar, för han kommer inte "välja" oss.Sushi skrev:Japp, men behöver inte betyda att han drar över för de. Kolla Silfverberg , Granlund etc dom skulle säkert också tagit en tröja i respektive NHL lag men valde att köra ett år till i Europa.TB_xD skrev:I Expressen idag![]()
Jag tror han kör minst ett år till i Djurgården.
HUr i helvete lyckas hockeyförbunden förhandla fram att NHL kan vänta till 15 augusti med att plocka över nydraftade spelare mot en extra avgift?
En avgift som precis som den vanliga summan säkerligen är vidrigt låg.
Elitklubbarna måste ta över förhandlingarna så deras intressen tas till vara, inte se till så att NHL-spelare dyker upp till ploj-VM. Till OS lär de dyka upp i alla fall för det vill spelarna spela.
Elitklubbarna måste ta över förhandlingarna så deras intressen tas till vara, inte se till så att NHL-spelare dyker upp till ploj-VM. Till OS lär de dyka upp i alla fall för det vill spelarna spela.
Man måste ändå ge kanadensarna rätt. I alla fall rörande beslutsfattarna i Ishockeyförbundet:
"Chicken-Swedes".
"Chicken-Swedes".
Vi klarar oss hyfsat utan NHL spelare i VM, så jag tycker som du, vi borde fan låta ES klubbarna sköta förhandlingarna själva.Kall-El skrev:HUr i helvete lyckas hockeyförbunden förhandla fram att NHL kan vänta till 15 augusti med att plocka över nydraftade spelare mot en extra avgift?
Har inga problem med att spelare vill spela i NHL, jag kan förstå dem, men NHL skall inte kunna använda ES som en billig farmarliga mer eller mindre, vilket är i princip vad vi är nu.
Klubbarna måste få skälig ersättning för utvkecklade spelare.
Visst finns ju risken att spelarna kanske inte helt gillar den idén dock, eftersom det till viss mån begränsar deras arbetsmöjligheter, men de får ju för den delen heller inte glömma bort att utan klubbarna hade de aldrig ens fått chansen att spela i NHL.
Alltid Oavsett.
-
- Säsongskort: Ja
Det är faktiskt helt sjukt att de ska få köpa loss spelare för en sån billig peng. Fattar inte varför inte klubbarna kan få göra en egen bedömning över hur mycket de tycker spelaren är värd och sedan sätta prislappen därefter. Sjukt hur mkt bra spelare som kommit från Elitserien för den skitpengen. Borde väl funka ungefär som inom fotbollen kan man ju tycka.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Risken är väl den att unga spelare skulle, för att inte deras framtida NHL möjligheter skulle begränsas, i större utsträckning skulle pröva att slå in i NHL via amerikansk juniorhockey i stället för ES. Vi Djurgårdare får kanske helt enkelt vänja oss vid att vi är den vackraste fisken i en ack så liten sjö.18DIF91 skrev:Vi klarar oss hyfsat utan NHL spelare i VM, så jag tycker som du, vi borde fan låta ES klubbarna sköta förhandlingarna själva.Kall-El skrev:HUr i helvete lyckas hockeyförbunden förhandla fram att NHL kan vänta till 15 augusti med att plocka över nydraftade spelare mot en extra avgift?
Har inga problem med att spelare vill spela i NHL, jag kan förstå dem, men NHL skall inte kunna använda ES som en billig farmarliga mer eller mindre, vilket är i princip vad vi är nu.
Klubbarna måste få skälig ersättning för utvkecklade spelare.
Visst finns ju risken att spelarna kanske inte helt gillar den idén dock, eftersom det till viss mån begränsar deras arbetsmöjligheter, men de får ju för den delen heller inte glömma bort att utan klubbarna hade de aldrig ens fått chansen att spela i NHL.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.