DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Du får inte torska såna här matcher om du ska vara med och utmana i topp 3.

Intressant kommande 3 omgångar, Norrköping hemma, IFK-Glenn borta sedan Solna.
Antingen är vi med, eller så blir vi avhängda direkt, känslan är att 2022 sportsligt "fortsätter att leverera"
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev: 2022-04-10 20:10:06 Du får inte torska såna här matcher om du ska vara med och utmana i topp 3.

Intressant kommande 3 omgångar, Norrköping hemma, IFK-Glenn borta sedan Solna.
Antingen är vi med, eller så blir vi avhängda direkt, känslan är att 2022 sportsligt "fortsätter att leverera"
DIF vet exakt hur man skall göra för att göra det kul med Måndag genom att kvadda söndagen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Vikas

DIF Fotboll

Inlägg av Vikas »

Precis som i hockey så går det inte att bygga ett lag utan försvar.
daaviid

DIF Fotboll

Inlägg av daaviid »

Väntar fortfarande på att Vasiutin ska få visa att han är ligans bästa målvakt, men han får aldrig spela. Knepigt. Är det för kriget?

Nåja, oväntat att laget ligger under i ett derby.
Användarvisningsbild
Doyle
Säsongskort: Ja

DIF Fotboll

Inlägg av Doyle »

Så galet trött på vårt usla försvar och alltid detta skit i derbyna att vi aldrig får till det o kan visa uppsida😡
Användarvisningsbild
Exile

DIF Fotboll

Inlägg av Exile »

Jag försöker verkligen att få upp intresset även för fotbollen...Det går bara inte, hockey är bara så mycket roligare att kolla på.

Det är absolut inget fel på inramningen, men det räcker inte för mig när det sportsliga är som ett sömnpiller.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

DIF Fotboll

Varför ens spela derbyn? 100% förlustgaranti och som vanligt behöver solna inte ens vara bra för att ta 3p

Edvardsen snackar innan om att det ska smälla i derbyt.
Du kan ju alltid börja med att täcka upp ytor och jobba klart situationen.
Ditt lata joggande före inlägget till 1–0 (just innan paus), precis sådan mentalitet vinner ALDRIG derbyn :evil:
Känns ju ”oerhört tryggt” när nyförvärven direkt går in och gör som traditionen bjuder

Så, Guld-racet stekt redan efter 5 omgångar.
Ett konsekvent blekt, vagt och ickefungerande DIF, starkt jobbat!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Donkels-3.0

DIF Fotboll

Inlägg av Donkels-3.0 »

KoT kan avgå och ta med er den där skrävlande Bosse bilnasare
Användarvisningsbild
Daniel942

DIF Fotboll

Inlägg av Daniel942 »

Exile skrev: 2022-04-24 15:06:50 Jag försöker verkligen att få upp intresset även för fotbollen...Det går bara inte, hockey är bara så mycket roligare att kolla på.

Det är absolut inget fel på inramningen, men det räcker inte för mig när det sportsliga är som ett sömnpiller.
Vad tjänar du på att snacka ner om fotbollen? Håll det för dig själv istället.

Precis lika sur blir jag på folk som snackar ner hockeyn till fördel fotbollen. Ehh why, vi är DIF, tillsammans.
DIF!
Medlem: Ja, ständig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av #10 »

Ännu en derbyförlust till handlingarna, hoppas hockeykrigarna inte viker ner sig i vinterns derbyn
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

DIF Fotboll

Alltså, detta är så jävla uselt och pinsamt

Även om vi vinner de kommande 10årens derbyn skulle det inte täcka upp för ökenvandringen som varit senaste 15åren.
Så sjukt usel statistik, DIF är så ofantligt odiskutabelt sämst i stan
Användarvisningsbild
Exile

DIF Fotboll

Inlägg av Exile »

Daniel942 skrev: 2022-04-24 16:07:20
Exile skrev: 2022-04-24 15:06:50 Jag försöker verkligen att få upp intresset även för fotbollen...Det går bara inte, hockey är bara så mycket roligare att kolla på.

Vad tjänar du på att snacka ner om fotbollen? Håll det för dig själv istället.

Precis lika sur blir jag på folk som snackar ner hockeyn till fördel fotbollen. Ehh why, vi är DIF, tillsammans.
Trodde detta var ett diskussionsforum? Snackade inte ner klubben, utan snarare allsvenskan som helhet. Tvärtom så har jag stor respekt för folket på läktaren som följer fotbollen.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av Mattias_87 »

Imponerad över att så många åker till Solna för att se sitt lag få pisk gång på gång i en icke-underhållande liga.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Vikas

DIF Fotboll

Inlägg av Vikas »

Seriens kortaste spelare gör mål på nick...mot 2 backar plus målvakt.

Nej, vårt försvar håller inte för övre halvan i Allsvenskan. Att vi lånade ut Une utan att ersätta honom kostar oss den här säsongen. Precis som Vitry förra säsongen.
Praetori

DIF Fotboll

Inlägg av Praetori »

Vikas skrev: 2022-04-24 16:39:47 Seriens kortaste spelare gör mål på nick...mot 2 backar plus målvakt.

Nej, vårt försvar håller inte för övre halvan i Allsvenskan. Att vi lånade ut Une utan att ersätta honom kostar oss den här säsongen. Precis som Vitry förra säsongen.
Ja JUL hade sina förtjänster.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar