Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Angående målvaktsfrågan tycker jag att man borde ta in nån halvbra målvakt, och låna ut den till nån allsvensk klubb. Givetvis har dom ju sagt att Christian Due-boje skulle fungera som en eventuell tredjemålvakt, men man borde ta in någon annan målis.
Jag ser ett mönster...
- reservjesus
Vad är syftet med att ta in en målvakt utifrån, för att sedan låna ut? När vi har egna talangfulla målvakter?HomeOfSvenTumba skrev:Angående målvaktsfrågan tycker jag att man borde ta in nån halvbra målvakt, och låna ut den till nån allsvensk klubb. Givetvis har dom ju sagt att Christian Due-boje skulle fungera som en eventuell tredjemålvakt, men man borde ta in någon annan målis.
clowns to the left of me, jokers to the right
Syftet är väl att garanterat ha en rutinerad målvakt att stötta om nu Wesslau blir skadad. Räknar dock med att DIF kommer satsa på Due-boje och Sanberg som reserver.reservjesus skrev:Vad är syftet med att ta in en målvakt utifrån, för att sedan låna ut? När vi har egna talangfulla målvakter?HomeOfSvenTumba skrev:Angående målvaktsfrågan tycker jag att man borde ta in nån halvbra målvakt, och låna ut den till nån allsvensk klubb. Givetvis har dom ju sagt att Christian Due-boje skulle fungera som en eventuell tredjemålvakt, men man borde ta in någon annan målis.
Avgå Jocke.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Någon som vet när Ottawas camp drar igång i september? Känns så jävla ruttet om Mika kommer sticka iväg när säsongen börjat för att delta på den...
Hur är det annars, har Senators på sig till den 15:e juli att skriva kontrakt om han skall över det här året - eller är det helt taget ur luften? Så fall antar jag det kommer ske inom kommande dagarna. Vore så jävla skönt nu efter rookie campen om ett kontrakt skrivs men att det klargörs att han kommer stanna i ES kommande säsong. Snälla, snälla...
Hur är det annars, har Senators på sig till den 15:e juli att skriva kontrakt om han skall över det här året - eller är det helt taget ur luften? Så fall antar jag det kommer ske inom kommande dagarna. Vore så jävla skönt nu efter rookie campen om ett kontrakt skrivs men att det klargörs att han kommer stanna i ES kommande säsong. Snälla, snälla...
- swallat
han måste skriva innan 15 annars gäller kontrakt och då blir det pröjs som gäller för Sens-daniel- skrev:Någon som vet när Ottawas camp drar igång i september? Känns så jävla ruttet om Mika kommer sticka iväg när säsongen börjat för att delta på den...
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
Betala får Ottawa göra oavsett vilket om Zibbe kritar på för dem.
Har fått för mig att det är 15 augusti t o m som gäller för nydraftade spelare, men där kan jag ha fel och hoppas innerligt att så är fallet.
Har fått för mig att det är 15 augusti t o m som gäller för nydraftade spelare, men där kan jag ha fel och hoppas innerligt att så är fallet.
-
Lite klumpigt formulerat av mig. Jag menade så att om wesslan blir skadad och Sandberg floppar står vi där med Due-boje och en Flopp. Då käns det bättre med en stabil medelmåtta.B.I.B.A skrev:Syftet är väl att garanterat ha en rutinerad målvakt att stötta om nu Wesslau blir skadad. Räknar dock med att DIF kommer satsa på Due-boje och Sanberg som reserver.reservjesus skrev:Vad är syftet med att ta in en målvakt utifrån, för att sedan låna ut? När vi har egna talangfulla målvakter?HomeOfSvenTumba skrev:Angående målvaktsfrågan tycker jag att man borde ta in nån halvbra målvakt, och låna ut den till nån allsvensk klubb. Givetvis har dom ju sagt att Christian Due-boje skulle fungera som en eventuell tredjemålvakt, men man borde ta in någon annan målis.
Jag ser ett mönster...
Är det någon som hört något mer om Nisse?
Han är inte avskriven ur truppen ännu vilket borde tyda på att dom inte fått något besked från honom att han definitivt ska lägga av.
Vore kul att veta hur han mår samt hur hans rehabilitering går...
Han är inte avskriven ur truppen ännu vilket borde tyda på att dom inte fått något besked från honom att han definitivt ska lägga av.
Re: Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och la
Jag har inte hört något sedan Nisses fru, Johanna, var här och hälsade till oss från Nisse. Det var väl i maj tror jag.PatteW skrev:Är det någon som hört något mer om Nisse?
Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
Är det inte så att han inte ens kan åka över kommande säsong om inte kontrakt skrivs innan den 15:e juli? Pengar måste väl ändå Senators betala alldeles oavsett när han åker och under vilka omständigheter det än må ske.swallat skrev:han måste skriva innan 15 annars gäller kontrakt och då blir det pröjs som gäller för Sens-daniel- skrev:Någon som vet när Ottawas camp drar igång i september? Känns så jävla ruttet om Mika kommer sticka iväg när säsongen börjat för att delta på den...
- swallat
skriver han på innan 15 kan han dra direkt och vi får 200 000 usd ca 2 millar, skriver han inte på har jag för mig sens kan köra vanliga transfersystemet, dom ger ett bud och DIF avgör om dom vill sälja-daniel- skrev:Är det inte så att han inte ens kan åka över kommande säsong om inte kontrakt skrivs innan den 15:e juli? Pengar måste väl ändå Senators betala alldeles oavsett när han åker och under vilka omständigheter det än må ske.swallat skrev:han måste skriva innan 15 annars gäller kontrakt och då blir det pröjs som gäller för Sens-daniel- skrev:Någon som vet när Ottawas camp drar igång i september? Känns så jävla ruttet om Mika kommer sticka iväg när säsongen börjat för att delta på den...
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
- -daniel-
What? Det där stämmer väl inte. Finns väl inget budgivningsystem eftersom Svenska Hockeyligan har ett generellt avtal med NHL som säger att svenska klubbar skall kompenseras - oavsett kontraktsläge.swallat skrev:skriver han på innan 15 kan han dra direkt och vi får 200 000 usd ca 2 millar, skriver han inte på har jag för mig sens kan köra vanliga transfersystemet, dom ger ett bud och DIF avgör om dom vill sälja-daniel- skrev:Är det inte så att han inte ens kan åka över kommande säsong om inte kontrakt skrivs innan den 15:e juli? Pengar måste väl ändå Senators betala alldeles oavsett när han åker och under vilka omständigheter det än må ske.swallat skrev:han måste skriva innan 15 annars gäller kontrakt och då blir det pröjs som gäller för Sens-daniel- skrev:Någon som vet när Ottawas camp drar igång i september? Känns så jävla ruttet om Mika kommer sticka iväg när säsongen börjat för att delta på den...
Sen är 200.000 USD närmare 1.2-1.3 miljoner SEK med den nuvarande dollarkursen.
Ingen aning hur han mår men han var tydligen på Stadion i går med barnen.PatteW skrev:Är det någon som hört något mer om Nisse?
Låter skönt! Hoppas han gör ett framträdande snart. Berättar lite för oss hur det går etc.Stadion skrev:Ingen aning hur han mår men han var tydligen på Stadion i går med barnen.PatteW skrev:Är det någon som hört något mer om Nisse?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Nisse kommer inte att spela i vinter.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.