Praetori skrev: ↑2022-01-26 21:19:06
Och Bosse värvar Wikheim. Finfint.
Oskrivet kort för mig, ser rätt trög ut i första matcherna.
Vad kan vi förvänta oss där, väl inne i matchtempo?
Han tog väldigt konstiga beslut till och från. Kan bli bra på sikt, det får framtiden utvisa. Han behöver troligtvis ett gäng matcher för att komma in i det ordentligt.
Inte bara norrbaggen som var usel, tre sidledsdannar på mittfältet som inte vågade göra ett instick framåt men det här är ju KoT:s syn på fotboll håll bollen inom laget så får vi åtminstone 0 - 0
Det är väl just den där lilla detaljen att vi måste bli bättre den sista tredjedelen.....
Kostade guldet ifjol.
Fungerar inte att bara skicka bollen åt sidorna och komma runt på kanten.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Av det lilla jag sett tidigare, förhoppningsvis lite mer hot utifrån straffområdet för han har en styrka i att vandra in offensivt. Tror att det kan bli perfekt för att öppna upp köttmurar som det vi spelade mot igår.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Av det lilla jag sett tidigare, förhoppningsvis lite mer hot utifrån straffområdet för han har en styrka i att vandra in offensivt. Tror att det kan bli perfekt för att öppna upp köttmurar som det vi spelade mot igår.
Det där jävla sidledsduttandet som bedrevs igår måste bort omedelbums
Ja, alltså vi måste hitta vägar att sätta Edvardsen i spel, annars blir han en begränsad värvning som bara kommer till sin rätt mot MFF, då vi oftast inte är spelförande.
Tycker ändå Edvardsen rör sig och försöker vara spelbar, men medspelare väljer alibipassningar 9 gånger av 10.
Han är ju hyfsat frustrerad redan nu, tur att han fick sätta en iaf
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Lee Harvey Oswald skrev: ↑2022-02-23 13:18:48
Ja, alltså vi måste hitta vägar att sätta Edvardsen i spel, annars blir han en begränsad värvning som bara kommer till sin rätt mot MFF, då vi oftast inte är spelförande.
Tycker ändå Edvardsen rör sig och försöker vara spelbar, men medspelare väljer alibipassningar 9 gånger av 10.
Han är ju hyfsat frustrerad redan nu, tur att han fick sätta en iaf
Tycker mer att det såg ut som lite dålig synk. Det där sätter sig med tiden. Sen lär det bli som föregående säsonger att vi får lite större problem med detaljerna på naturgräs men de får harva på andra sidan på kaknäs så blir det nog ordning på det också.
Det som jag tycker känns lite oroväckande är hur mycket Mange tvingades vara involverad ut mot vänsterkanten för att det skulle hända något där. Det krävs lite list och kyla för att öppna upp för ett rakare spel på Edvardsen men för att det skall hända så måste vi samtidigt utgöra ett trovärdigt hot på andra delar också. En löpning här eller där och en cross från Mange funkade förra året (både som hot och som vapen) men då måste det finnas möjligheter till det också.
Sen känner man tyvärr igen hur otroligt läskigt öppet det blir i kontringarna bakåt. Derbyn blir sällan roliga när motståndarna kan göra mål på var och varannan ströchans.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Påminner om delar av föregående två säsonger, stort bollinnehav, långsamt passningstempo, få går i djupled.... och otroligt såbara på de få kontringar som uppstår
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan