Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
HomeOfSvenTumba
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av HomeOfSvenTumba »

Rirre skrev:
HomeOfSvenTumba skrev:Skulle tro att efter några matcher så tar man in Hannula, som man gjort dom två senaste säsongerna.
Tror knappast Hannula finns kvar på marknaden då. Han har knappast såpass stort DIF hjärta att han orkar sitta och vänta på oss när han utan tvekan lär få monsterbud från köplag som hv, lhc eller "nya" modo.
Det har du iförsig rätt i. Förhoppningsvis sparkar man Lassen till Malmö, förhoppningsvis kanske man då kan ta in Hannula på direkten. :roll:
Jag ser ett mönster...
Användarvisningsbild
haak

Inlägg av haak »

Lite-jätte-OT, men såg Tjärna JR sköta sommarträningen.
Cyklade förbi honom på väg till jobbet i Ängelholm i går morse när han var ute och sprang, såg helt ok ut 8)
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Hissar vi upp Falks tröja i taket finns det väl risk att vi får fira ned den igen. Jag tror Falken gör comeback om vi drar på oss några skador, haha...
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Idag öppnas spelarmarknaden ytterligare då många spelare i NHL blir free agents. Det står i Expressen att samtliga tolv elitserieklubbar är intresserade av Anton Strålman. Kan det verkligen stämma att vi fortfarande är det nu efter att DT kommit?
http://hockey.expressen.se/nhl/1.248560 ... -atervanda

Strålman är en stor favorit för mig men samtidigt så känns vår backsida grymt bra redan och han lär inte bli billig... Dessutom är han "för bra för elitserien".

Tror ni att truppen är helt spikad eller finns det fortfarande möjlighet till en sista spelare, t.ex. en förstecenter av rang? Finns det plats? Och framförallt, finns det pengar?
HomeOfSvenTumba

SkönaDjurgårn skrev:Idag öppnas spelarmarknaden ytterligare då många spelare i NHL blir free agents. Det står i Expressen att samtliga tolv elitserieklubbar är intresserade av Anton Strålman. Kan det verkligen stämma att vi fortfarande är det nu efter att DT kommit?
http://hockey.expressen.se/nhl/1.248560 ... -atervanda

Strålman är en stor favorit för mig men samtidigt så känns vår backsida grymt bra redan och han lär inte bli billig... Dessutom är han "för bra för elitserien".

Tror ni att truppen är helt spikad eller finns det fortfarande möjlighet till en sista spelare, t.ex. en förstecenter av rang? Finns det plats? Och framförallt, finns det pengar?
Där har vi ju en handfull med forwards som gapar efter kontrakt. In med dom i DIF! :)
Jag ser ett mönster...
kaminor

Inlägg av kaminor »

Strålman hade ju varit grymt, men känns kanske lite onödigt (och dyrt!) med den backuppsättning vi redan förfogar över. Dennis Persson skulle ju kanske kunna tänkas för att bredda backsidan. Han har ju dessutom djurgårdsanknytning. Kim är nog nedlagt.

Inga av de lediga forwardsen ger några yahoo-känslor, eller känns aktuella heller för den delen. Ingen av dem är väl center heller. Nä, då borde det finnas någon ledig transatlant som bättre uppfyller de kriterier som vi saknar i dagens trupp.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

kaminor skrev:Strålman hade ju varit grymt, men känns kanske lite onödigt (och dyrt!) med den backuppsättning vi redan förfogar över. Dennis Persson skulle ju kanske kunna tänkas för att bredda backsidan. Han har ju dessutom djurgårdsanknytning. Kim är nog nedlagt.

Inga av de lediga forwardsen ger några yahoo-känslor, eller känns aktuella heller för den delen. Ingen av dem är väl center heller. Nä, då borde det finnas någon ledig transatlant som bättre uppfyller de kriterier som vi saknar i dagens trupp.
Kom igen nu.

Dags att inse att truppen är spikad? Det enda är väl om vi tappar Mika men på backsidan är det tokstängt, även om vi släpper Lassen gissar jag.
Expert.
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Anton Strålman är Djurgårdare(hittar inte länken). Så tror säkert att vi kommer att få se honom någon gång i framtiden,kanske inte nästa säsong.
HomeOfSvenTumba

Christopher J skrev:Anton Strålman är Djurgårdare(hittar inte länken). Så tror säkert att vi kommer att få se honom någon gång i framtiden,kanske inte nästa säsong.
Man får hoppas att han stannar kvar i nhl. Och inte drar till modo 2.0.
Jag ser ett mönster...
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=8346

Kul läsning gällande "Team experience", jag tycker att det reflekterar vilken sorts förening Djurgården är och alltid ska sträva efter att vara. En förening som fostrar Djurgårdare som vill stanna i föreningen länge och återvända efter äventyr utanför Sverige. Framförallt så glädjer det mig att en kille som Kyle, som utlänning och med bara ett år i Sverige, väljer att komma tillbaka till DIF, det visar att vi gör någonting rätt och har något att vara stolta över.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Edin skrev:http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=8346

Kul läsning gällande "Team experience", jag tycker att det reflekterar vilken sorts förening Djurgården är och alltid ska sträva efter att vara. En förening som fostrar Djurgårdare som vill stanna i föreningen länge och återvända efter äventyr utanför Sverige. Framförallt så glädjer det mig att en kille som Kyle, som utlänning och med bara ett år i Sverige, väljer att komma tillbaka till DIF, det visar att vi gör någonting rätt och har något att vara stolta över.
Håller med!

Det är ett bra recept på framgång om en klubb lyckas vara stabil i spelartruppen. Hoppas nu att de nya killarna hittar sin plats i laget snabbt och att föreningen och vi supportrar gör allt vi kan för att välkomna dem. Är inte främmande för sk. "Välkommen <namn namn>!"-banderoller. Att vi redan från början ger stöd åt laget och våra nya skulle vara önskvärt. Oftast är det ju bara "stjärnor" som får denna sortens välkomnande. :)

Hur som helst är det inte så satans långt till den 15 september. hur många ska ner till jönköping?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
kaminor

Inlägg av kaminor »

SirDIFalot skrev:Kom igen nu.

Dags att inse att truppen är spikad? Det enda är väl om vi tappar Mika men på backsidan är det tokstängt, även om vi släpper Lassen gissar jag.
Jag vet att truppen är spikad. Det skrev jag senast igår i tråden säsongen 2011/2012. Det är i januari, inför kommande slutspel, jag hoppas på ytterligare nån spetsvärvning (center!). Jag utesluter ju en värvning av Strålman eftersom vi har så pass bra backsida samt värvningar av de forwards som nämns i artikeln eftersom de inte är nåt vi behöver (och de behöver nog inte oss). Av spelarna kändes i så fall Dennis Persson mest "möjlig" eftersom backsidan inte är lika bred som forwardssidan, och för att han inte är lika attraktiv på marknaden som Strålman. Lassen måste bort dock.

Så kom igen själv. Man måste väl få spekulera i den här tråden även om truppen är full.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Magnutz skrev:
Edin skrev:http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=8346

Håller med!

Det är ett bra recept på framgång om en klubb lyckas vara stabil i spelartruppen. Hoppas nu att de nya killarna hittar sin plats i laget snabbt och att föreningen och vi supportrar gör allt vi kan för att välkomna dem. Är inte främmande för sk. "Välkommen <namn namn>!"-banderoller. Att vi redan från början ger stöd åt laget och våra nya skulle vara önskvärt. Oftast är det ju bara "stjärnor" som får denna sortens välkomnande. :)

Hur som helst är det inte så satans långt till den 15 september. hur många ska ner till jönköping?
Trevlig läsning nämns även här
Här ser vi svart på vitt att, precis som sig bör, toppar det laget som också känns mest hjärtligt. Hemvävda och i stora drag stockholmsbaserade Djurgården och längst ner ligger Luleå och Timrå, två klubbar som absolut inte direkt idag är kända för att bygga sina lag på spelare från närområdet.
2014-04-07, vad hände?
JiWe

Inlägg av JiWe »

kaminor skrev:

Jag vet att truppen är spikad. Det skrev jag senast igår i tråden säsongen 2011/2012. Det är i januari, inför kommande slutspel, jag hoppas på ytterligare nån spetsvärvning (center!). Jag utesluter ju en värvning av Strålman eftersom vi har så pass bra backsida samt värvningar av de forwards som nämns i artikeln eftersom de inte är nåt vi behöver (och de behöver nog inte oss). Av spelarna kändes i så fall Dennis Persson mest "möjlig" eftersom backsidan inte är lika bred som forwardssidan, och för att han inte är lika attraktiv på marknaden som Strålman. Lassen måste bort dock.

Så kom igen själv. Man måste väl få spekulera i den här tråden även om truppen är full.
Tror också att det är fullt möjligt (rent av troligt?) att det dyker upp något mer framöver. Att truppen är "spikad" innebär ju inte att man stänger butiken till nästa vår. Förutsättningarna kan ändras ganska snabbt och så länge det är ett öppet värvningsfönster så är det ju fullt möjligt att plocka in ett förvärv om behovet uppstår.

Ponera att Wesslau och Sandberg blir långtidsskasdade? Inte fan sitter man still och hänvisar till att truppen minsann är spikad. Visst, ett något överdrivet scenario men ändå.

Så jag gissar att vi så en ny Hannula under säsongen, förmodligen då framåt vintern.
isolerad

Inlägg av isolerad »

JiWe skrev:
kaminor skrev:

Tror också att det är fullt möjligt (rent av troligt?) att det dyker upp något mer framöver. Att truppen är "spikad" innebär ju inte att man stänger butiken till nästa vår. Förutsättningarna kan ändras ganska snabbt och så länge det är ett öppet värvningsfönster så är det ju fullt möjligt att plocka in ett förvärv om behovet uppstår.

Ponera att Wesslau och Sandberg blir långtidsskasdade? Inte fan sitter man still och hänvisar till att truppen minsann är spikad. Visst, ett något överdrivet scenario men ändå.

Så jag gissar att vi så en ny Hannula under säsongen, förmodligen då framåt vintern.
Men det är ju omöjligt att spekulera om nu. Majoriteten av de spelare som finns tillgängliga nu kommer ju inte vara det i vinter.

T ex Strålman kommer ju inte vara kontraktlös i vinter. Och Dennis Persson lär ju knappast vilja gå in som vår sjundeback.

Bättre i så fall att spekulera om det kommer in en ersättare för Zibbe om han sticker. I övrigt kommer med all sannolikhet inga förändringar sker så länge som ingen blir långtidsskadad.
i
Låst