Nej, förmodligen inte lika bra. Men bättre än en viss kille vi tog in istället. Det smakar riktigt illa att man släpper den största målvaktstalangen vi fått fram sen Tellqvist, och plockar in Reideborn, som just spelat ner ett lag till allsvenskan och tydligt visat att han inte klarar att spela på SHL-nivå. Vår sportsliga organisation får oss verkligen att se ut som åsnor.Keutril skrev:Tror ni på fullaste allvar att Söderström hade varit lika bra i Djurgården? Inte en chans i hela helvetet säger jag. HV är ett potentiellt guldlag och en bra mycket mer optimal utvecklingsmiljö för en målvakt under utveckling.
Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg
Avgå Jocke.
Jag förstår inte all denna skit som Adam får.
Visst har han haft sina plattmatcher men sett över hela säsongen så tycker jag att han har gjort ett skitbra jobb.
Tellan var bra mycket sämre i slutet av säsongen och ett, enligt mig, mycket osäkrare kort än Adam.
Det är lätt att stirra sig blind på sina egna spelare men tittar man på de flesta andra målvakter i SHL, så tycker jag många har varit bra mycket sämre än våra.
Visst har han haft sina plattmatcher men sett över hela säsongen så tycker jag att han har gjort ett skitbra jobb.
Tellan var bra mycket sämre i slutet av säsongen och ett, enligt mig, mycket osäkrare kort än Adam.
Det är lätt att stirra sig blind på sina egna spelare men tittar man på de flesta andra målvakter i SHL, så tycker jag många har varit bra mycket sämre än våra.
Angående Söderström.
Kan det inte varit så att hela flytten till Hv och allt snack om att vi inte skulle satsa på honom skedde innan Mantas fick erbjudande från andra sidan havet?
I ett skede när både Mantas och Tellan hade kontrakt skulle inte jag heller satsat på Söderström inför denna säs.
Som vårt spel varit denna säs hade Söderström inte gjort någon skillnad och han hade inte utvecklats som han gjort i Hv. Kul att det gått bra för honom, för oss gäller det att ta in en 1:a målis för nästa säs och släppa detta.
Kan det inte varit så att hela flytten till Hv och allt snack om att vi inte skulle satsa på honom skedde innan Mantas fick erbjudande från andra sidan havet?
I ett skede när både Mantas och Tellan hade kontrakt skulle inte jag heller satsat på Söderström inför denna säs.
Som vårt spel varit denna säs hade Söderström inte gjort någon skillnad och han hade inte utvecklats som han gjort i Hv. Kul att det gått bra för honom, för oss gäller det att ta in en 1:a målis för nästa säs och släppa detta.
difanda skrev:Angående Söderström.
Vad jag förstått så handlade det aldrig om valet mellan Reideborn och Söderström. Det handlade om valet mellan Mantas och Söderström. Reideborn fick plockas in som andraspade efter det faktum att Söderström sticker till annan klubb och Mantas fick NHL-kontrakt.
Mantas storspelar för oss och förlänger vid Jul säsongen 15/16
Samma säsong briljerar Linus i JVM och gör en riktigt bra säsong som andraspade i Vita Hästen i AS. Vad rykten säger ska det ha sagts att han endast tänkte spela en säsong hos oss och sen testa på Amerika.
Absolut inga konstigheter med att vi då kör vidare på Mantas i det fallet. Sen blir det som det blir, tyvärr. Maximalt sämsta utgång för oss, då Söderström blir förlorad och Mantas drar över pölen.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Kanske ska släppa Söderström nu.
Undrar om de sitter och ältar Emil Johansson på samma sätt nere i Jönköping.
Undrar om de sitter och ältar Emil Johansson på samma sätt nere i Jönköping.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Åter till topic, dvs spelare in och ut för kommande säsong. Söderström och Ikonen är avskrivna sedan länge och således inget som skall diskuteras i denna tråd.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
det var ju kossaAirQ skrev:Hade tyvärr inte möjligheten att se någon match på plats så kan inte säga något om saken.Benjamin L. Willard skrev:Angående Ikonen tycker jag man såg ganska tydligt att han hade stora problem under matcherna, speciellt om man var på plats och kunde studerade honom mer utan puck. Han hade väldigt svårt att komma rätt i banan och såg helt lost ut ibland så att han skeppades iväg var rätt beslut.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vet dock att detta disskuterades tidigare under säsongen då han blev bänkad för skitsaker så som självmål pga pucked tog på hans skridsko efter han fått va inne i typ 1 byte.
Men som sagt inte mycket att göra åt nu, bara hoppas att vi hittar någon som blommar ut bättre nästa säsong!
Finne so finne!#10 skrev:det var ju kossaAirQ skrev:Hade tyvärr inte möjligheten att se någon match på plats så kan inte säga något om saken.Benjamin L. Willard skrev:Angående Ikonen tycker jag man såg ganska tydligt att han hade stora problem under matcherna, speciellt om man var på plats och kunde studerade honom mer utan puck. Han hade väldigt svårt att komma rätt i banan och såg helt lost ut ibland så att han skeppades iväg var rätt beslut.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vet dock att detta disskuterades tidigare under säsongen då han blev bänkad för skitsaker så som självmål pga pucked tog på hans skridsko efter han fått va inne i typ 1 byte.
Men som sagt inte mycket att göra åt nu, bara hoppas att vi hittar någon som blommar ut bättre nästa säsong!

My bad isf, fick för mig att de va ikonen nu i efterhand

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Hoppas verkligen man tar in en ersättare till Brodin nu när han blir borta största delen av nästa säsong!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja, man tycker ju att de borde se det som att en ersättare ska in, och att Brodin då eventuellt blir motsvarande januarifönstrets förstärkning.Bengan08 skrev:Hoppas verkligen man tar in en ersättare till Brodin nu när han blir borta största delen av nästa säsong!
För övrigt, nu börjar verkligen sillyn bli sjuuuuukt långdragen. Ge oss någonting så man får upp lite hype!
Håller med , tråkig silly , inget händer inga nya rykten ?Skidlöparn skrev:Ja, man tycker ju att de borde se det som att en ersättare ska in, och att Brodin då eventuellt blir motsvarande januarifönstrets förstärkning.Bengan08 skrev:Hoppas verkligen man tar in en ersättare till Brodin nu när han blir borta största delen av nästa säsong!
För övrigt, nu börjar verkligen sillyn bli sjuuuuukt långdragen. Ge oss någonting så man får upp lite hype!
Väntar DIF på överskotts rea ?
Någon mer än Fagerudd måste ju vara klar? Många intressanta namn som radas upp av konkurrenterna nu och vi släpper ingenting.
Skickat från min SM-J500FN via Tapatalk
Som vanligt.....ciirree skrev:Någon mer än Fagerudd måste ju vara klar? Många intressanta namn som radas upp av konkurrenterna nu och vi släpper ingenting.
Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Kan ju bero på att vi inte ska värva lika mycket som våra konkurrenter också. Ett lag som ska ta in en halv trupp har av naturliga själ en mer aktiv silly.ciirree skrev:Någon mer än Fagerudd måste ju vara klar? Många intressanta namn som radas upp av konkurrenterna nu och vi släpper ingenting.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Har vi någon med insyn i Antes rehab? Vore intressant att veta om spel ens är på kartan för hans del, oavsett klubb.
Wikegårds järnkaminer