Highwind skrev:Känns som vi har en bra stomme av unga spelare 2013/2014. Englund, Högström, Andersson, Norell och Holm. Komplettera detta med 2 spetsbackar och vi har en bra backuppsättning. Gällande forwards ser det lite tunnare ut. De spelare jag tror på av de som har kontrakt är Sörensen, Heinerö och Guter. Förläng med H.Eriksson, Honken, Ljungh, Jakobs och Saviano. Kanske även J.Eriksson p.g.a. tekningarna och ledaregenskaperna.
Dessa bör vi komma över till ett bra pris. Det borde lämna utrymme till spetsvärvningar.
Tycker du verkar ha bra koll! Påminner mycket om mina tankegångar!
Han har prövats i två olika SHL klubbar och inte lyckats i någon, men samtidigt varit bra i Allsvenskan.
Känns lite grand som den där spelarna vi singnade inför säsongen vi åkte ur ( mattias carlsson(?)) som hade öst in mål i Allsvenskan, men visade sig var allt annat än bra i Elitserien.
Är vi verkligen i position att chansa på en sådan typ av spelare som dessutom antagligen måste spela i lina ett eller två för att utnyttjas på rätt sätt.
En annan liknande spelare att plocka fram som exempel skulle kunna vara Tim Eriksson kanske?
Kall-El skrev:Ni som har med Jakobs till nästa säsong.
Han har prövats i två olika SHL klubbar och inte lyckats i någon, men samtidigt varit bra i Allsvenskan.
Känns lite grand som den där spelarna vi singnade inför säsongen vi åkte ur ( mattias carlsson(?)) som hade öst in mål i Allsvenskan, men visade sig var allt annat än bra i Elitserien.
Är vi verkligen i position att chansa på en sådan typ av spelare som dessutom antagligen måste spela i lina ett eller två för att utnyttjas på rätt sätt.
En annan liknande spelare att plocka fram som exempel skulle kunna vara Tim Eriksson kanske?
Kall-El skrev:Ni som har med Jakobs till nästa säsong.
Till Carlssons försvar så hade han gjort nästan 20 mål säsongen innan han kom till oss i elitserien . Men alla är väl överens om att det är den sämsta värvning vi gjort.
ANDREAS ENGQVIST HAR KONTRAKT 14/15 med Atlant, så nu vet alla det och kan sluta skriva om honom. Enda chansen att få hit honom är om Atlant ger honom foten...
Om vi värvat Högström inför säsongen 13/14, hur tror ni tongångarna varit då?
Nu säger jag inte att alla värvningar vi gör inför SHL-återtagandet kommer att vara super, men ha detta i åtanke!
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
David1891 skrev:Alltså Rocky.. Zuccarello? Vad du än går på så vill också jag prova det. Herregud..
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.