Andra perioden var riktigt bra, låt vara att vi inte var tillräckligt effektiva. Men jag håller med dig, idag fanns det tydliga tecken på att vi har något på gång, vilket saknats i flera andra vinstmatcher.Metal Machine skrev:Jag tycker vi såg en ganska tydlig skillnad i kvällens match mot Växjö från tidigare. Låt vara att det kanske var Växjö som var dåliga, men i dag fyllde backarna på oftare och höll på så sätt kvar trycket i anfallszonen. Så spelade vi även i de senare matcherna mot Luleå i vårens kvartsfinalserie, och så tycker jag att vi ska fortsätta att spela. Byta positioner, fylla på med backarna, o.s.v.
Säsongen 2011/2012
Re: Säsongen 2011/2012
2 raka segrar, även om spelet inte har varit det bästa är ju ändå bra. Nu gäller det att ånga på!
Lite intressant är det ju att de enda spelarna i laget med + i +/- är:
Claesson, Åberg, Norman, Holm och Söder.
Skoj med ungdomar!
Sämst är Nilson och Bombom.
Norman har spelat upp sin tekningsstatistik till över 40% nu också. Inte bra, men bättre.
Claesson, Åberg, Norman, Holm och Söder.
Skoj med ungdomar!
Sämst är Nilson och Bombom.
Norman har spelat upp sin tekningsstatistik till över 40% nu också. Inte bra, men bättre.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Ingen som har påpekat att nationalsången sjöngs före matchen? Djurgården vek sig snabbt för Hockeyligans hot antar jag.
Avskaffa tre mot tre.
-
Mattias: Vi har väl inget val.
En liten detalj är ju att i båda hemmamatcherna som vi vunnit har det spelats nationalsång innan.
Det har verkligen STOR betydelse!
Det har verkligen STOR betydelse!

- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jahapp, Zibbe till Ottawa, hur gör vi med ev. nyförvärv nu då? Hade jag fått vara Järlan hade jag tagit in Linkan och den evigt omtalade kanoncentern. Vem som får kliva åt sidan? Den som är skadad eller värdelös för tillfället. Det är ingen social verksamhet och svackor/skador kommer och går. Ingen big deal!
Faaan alltså, nån skrev ju att Ante Engqvist var typ sämst i Montreals farmarlag. Komma hem redan nu kanske?
Faaan alltså, nån skrev ju att Ante Engqvist var typ sämst i Montreals farmarlag. Komma hem redan nu kanske?
- -daniel-
Jag gillar verkligen Fimpens självinsikt i den här intervjun:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3714178.ab
Det bådar gott att laget förhoppningsvis själva inser att vi faktiskt inte har spelat så bra som tabellen visar.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3714178.ab
Det bådar gott att laget förhoppningsvis själva inser att vi faktiskt inte har spelat så bra som tabellen visar.
- SirDIFalot
- Daniel942
Med mer matcher spelade ska tilläggas.SirDIFalot skrev:Vi ligger 2:a.
Avd. helt sjukt.
DIF!
Någon/Några på forumet som är sugna på att dra ihop en minibuss till Örnsköldsvik den 29 oktober?
Annars, om vi ska vara lite exlusiva, ta tåg upp och mentalt nattåg hem?
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Re: Re: Säsongen 2011/2012
Tolkade det som en del i hyllningen till Sven Tumba. Kan ju ha fel här men...Mattias_87 skrev:Ingen som har påpekat att nationalsången sjöngs före matchen? Djurgården vek sig snabbt för Hockeyligans hot antar jag.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Den uppfattningen delar jag för övrigt oxå.
Åldersgräns på bussen?lilleman skrev:Någon/Några på forumet som är sugna på att dra ihop en minibuss till Örnsköldsvik den 29 oktober?

- Daniel942
5.Heaty skrev:Åldersgräns på bussen?lilleman skrev:Någon/Några på forumet som är sugna på att dra ihop en minibuss till Örnsköldsvik den 29 oktober?
DIF!