Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
KHL-klubbar är intresserade av alla som gjort lite mål och har meriter från NHL. De är ju värdelösa vad det gäller scouting och verkar bara kolla eliteprospects på vilka de signar.
Fan Jonte Hedström var i CSKA för inte alls särskilt länge sedan, han kan mycket mycket väl hamna där borta.
Fan Jonte Hedström var i CSKA för inte alls särskilt länge sedan, han kan mycket mycket väl hamna där borta.
Expert.
- SirDIFalot
Vågar man säga att man hoppas att han misslyckas med det?Salas skrev:Jag håller med dig. Jag tror snarare att Mathias lyckas få hem brorsan sin.-daniel- skrev:Personligen är jag inte helt övertygad om att det finns något intresse från KHL för M.Tjärnqvist? Tror många internationellt sett anser han är för seg på rören.
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Du har nog rätt i det, faktiskt...SirDIFalot skrev:KHL-klubbar är intresserade av alla som gjort lite mål och har meriter från NHL. De är ju värdelösa vad det gäller scouting och verkar bara kolla eliteprospects på vilka de signar.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Linkan värvades som defensiv center och skulle användas i box-play...-daniel- skrev:Du har nog rätt i det, faktiskt...SirDIFalot skrev:KHL-klubbar är intresserade av alla som gjort lite mål och har meriter från NHL. De är ju värdelösa vad det gäller scouting och verkar bara kolla eliteprospects på vilka de signar.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
- -daniel-
Ja, men frågan är om det rent generellt verkligen är så dåligt som just det exemplet visar? Vi vet att de kanske inte har världens bästa organisation men jag tror ändå att de i regel när det handlar om så stora belopp borde sköta det bättre än vad Linkan-exemplet visar...Frasse skrev:Linkan värvades som defensiv center och skulle användas i box-play...-daniel- skrev:Du har nog rätt i det, faktiskt...SirDIFalot skrev:KHL-klubbar är intresserade av alla som gjort lite mål och har meriter från NHL. De är ju värdelösa vad det gäller scouting och verkar bara kolla eliteprospects på vilka de signar.
Men vad vet jag?
- SirDIFalot
Han sa någon gång i Trashtalk att han funderade kraftigt på KHL efter säsongen i Rögle. Så tror nog hans agent skulle lyckas skaka fram någon hyfsad deal med ett par KHL-lag, speciellt efter denna säsong.-daniel- skrev:
Ja, men frågan är om det rent generellt verkligen är så dåligt som just det exemplet visar? Vi vet att de kanske inte har världens bästa organisation men jag tror ändå att de i regel när det handlar om så stora belopp borde sköta det bättre än vad Linkan-exemplet visar...
Men vad vet jag?
Expert.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Linkan värvades som defensiv center och skulle användas i box-play...[/quote]Du har nog rätt i det, faktiskt...
Visst är det väl så att dem borde vara betydligt bättre pålästa när det gäller potientiella nyförvärv.Ja, men frågan är om det rent generellt verkligen är så dåligt som just det exemplet visar? Vi vet att de kanske inte har världens bästa organisation men jag tror ändå att de i regel när det handlar om så stora belopp borde sköta det bättre än vad Linkan-exemplet visar...
Men vad vet jag?
Men de exempel vi tagit fram pekar ju åt ett helt annat håll.
Dock är det ju så att i KHL så har tränarna enormt stor makt och vill de att en spelare skall spela center (läs Linkan) så skall ha ngöra det eller också får han helt enkelt se sig om efter en ny arbetsgivare.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
Oscar Eklund blir jag mer och mer tveksam till. Han är egentligen inte särskilt bra på någonting alls och verkar vara ett stort ego.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SirDIFalot
Vill definitivt ha kvar honom då han varit i DIF en längre tid, utvecklats väldigt mycket. Kan mycket väl bli en ny Timmy Pettersson för oss. Vara en tvåvägsback bredvid en större pjäs i ett tredje backpar. Kan inte vara särskilt dyr heller.Mäklaren skrev:Oscar Eklund blir jag mer och mer tveksam till. Han är egentligen inte särskilt bra på någonting alls och verkar vara ett stort ego.
Sen är det ju rätt starkt att ha plus 2 när han spelar tillsammans med Boumedienne som har minus 12. Och de två har ju i stort sett spelat tillsammans hela säsongen?
Expert.
Där har du din förklaring till Bom-Boms dåliga +/-, när det vankas chans för motståndarna då hoppar Eklund av isen så Bom-Bom blir lämnad ensam. Inte konstigt att det blir mål ibland då. Svårare än så var det inteSirDIFalot skrev:Vill definitivt ha kvar honom då han varit i DIF en längre tid, utvecklats väldigt mycket. Kan mycket väl bli en ny Timmy Pettersson för oss. Vara en tvåvägsback bredvid en större pjäs i ett tredje backpar. Kan inte vara särskilt dyr heller.Mäklaren skrev:Oscar Eklund blir jag mer och mer tveksam till. Han är egentligen inte särskilt bra på någonting alls och verkar vara ett stort ego.
Sen är det ju rätt starkt att ha plus 2 när han spelar tillsammans med Boumedienne som har minus 12. Och de två har ju i stort sett spelat tillsammans hela säsongen?

Idiotpassarna som Bom-Bom slår ibland dom är ju egentligen menade till Eklund för det var där han befann sig strax innan han hoppade av isen.
-
När det gäller Eklund så måste ju han vara en av de mest tacklade spelade i hela serien
Är fullständigt bedrövlig på att ta emot smällar och han kommer skada sig allvarligt om han inte skärper sig.

100% DJURGÅRDSJ***L
- SirDIFalot
Påminner om en viss Jacob Josefson som åkte på en saftigt open ice varje match kändes det som.Jockmaniac skrev:När det gäller Eklund så måste ju han vara en av de mest tacklade spelade i hela serienÄr fullständigt bedrövlig på att ta emot smällar och han kommer skada sig allvarligt om han inte skärper sig.
Expert.
Vet inte hur man tänker när man vill få bort Eklund han är en av de som har utvecklats mest hos oss och jag tror att han utvecklas mer. Då är det bättre att skrota Gubbe bom-bom som bara kommer bli sämre och sämre om det går och att bli sämre än vad han är nu. Hans jävla passningar och hans loja spelstil och hans puckouter blir faan idiot på!
-
Kan inte heller fatta att Oscar E får så dåliga betyg härinne. Tycker definitvt han är en bra tvåvägsspelare som fortfarande utvecklas och som bör få fortsatt förtroende. Hittar bra lösningar i egen zon även om markeringsspelet ibland inte är komplett. I derbyt mot AIK tycker jag han var en av de bättre backarna. Att Josef matchas så friskt även i powerplay kan jag inte förstå och ser gärna att han är en av de spelarna som inte finns med i truppen nästa säsong.
- SirDIFalot
Att han matchas i PowerPlay är väl inte så konstigt ändå?pieceofcrap skrev:Kan inte heller fatta att Oscar E får så dåliga betyg härinne. Tycker definitvt han är en bra tvåvägsspelare som fortfarande utvecklas och som bör få fortsatt förtroende. Hittar bra lösningar i egen zon även om markeringsspelet ibland inte är komplett. I derbyt mot AIK tycker jag han var en av de bättre backarna. Att Josef matchas så friskt även i powerplay kan jag inte förstå och ser gärna att han är en av de spelarna som inte finns med i truppen nästa säsong.
Expert.