Alla vet att han é, alla vet han é, alla vet att han är en gnagare!
Som vanligt så är en expert DIFare när han skriver om Djurgårn, Lhc-supporter om han skriver om det laget och råtta om han skriver om det laget. Sjukt kul att läsa kommentarer ibland på deras artiklar.
Kul? Njaae, jag mår fan dåligt av att läsa vad folk skriver på deras artiklar. Helt sjukt hur vissa kan vara så totalt inkompetenta och olärda i det svenska språket (säger inte att jag är det) trots att snittåldern ligger på typ 30 bast (även om det förekommer en hel drös med P-12or). De flesta som skriver är fan både inavlade och trångsynta.
Statistiken säger det mesta, det är Fasth förtjänst att dom var uppe på slutspelsplats. Dom levde på Fasth, när han försvann, försvann även slutspelet.
Det som är grejen med publikfighten i hockeyderbyn mellan oss är att dif har haft en lång period där dom kunnat bygga upp en stark kärna, dels pga att dom varit i ES samt deras relativt låga klackbiljetter (vilket jag tycker att våra också ska vara) medan vår publik är vana med en trumma som håller takten, så det blir så att våra ramsor dör ut ganska snabbt och förra derbyt blev vi totalt överkörda på läktaren, det måste jag erkänna.
Förhoppningsvis blir det en mindre variant på trumman (dvs inte samma trumma som vi har på fotbollen), för att om vi inte har trumma så börjar folk klappa och sången dör ut direkt. Kommer hursomhelst att bli otroligt kul och förvänta er ett enormt tifo från AIK-tifo.
På Swebits finns det en tråd om Elitserien och då skrev en råtta detta.
Hans resonemang för att vi är starka på läktaren är komiska att läsa, vi sjunger väl inte starkt och bra för att våra biljetter är låga.. Och att dom inte kan sjunga utan trumma är även det komiskt.
BÖNDER!
Hahahaha, var tvungen att svara.
Roligt argument han har eftersom deras klackbiljetter är billigare än våra.
Måste uppmana er alla som är medlemmar på SweBits att gå in och diskutera på forumet. Sjukt roligt med alla gnagare som håller låg nivå. Kan citera ett svar jag fick:
gnagarna skrev:
? Försökte ha en trevlig ton mot dig!!Vilket tydligen inte gick Fuck you du kan DRA ÅT HELVETE APJÄVEL.Det är sådana som du som gör att man hatar Djurgårn så in i ........:devil:
P.S Dessutom en usel medelm här på swebits kryp under stenen igen...Är man veteran så snackar man inte med en pissmedlem som dig mer....
Kommenterade ett klipp på youtube och fick ett svar som lyder:
För att jag klickat mig vidare på allt som har med hockeypublik att göra och tillslut kom jag fram till detta fjortisklipp. Jag vill bara göra det klarare för dig. Ni är ju för fan lillebror i Sthlm? Ni är skapade efter AIK, ni har färre supportrar än AIK, ni har sämre publik och det kan man verkligen konstatera i fotbollen så hur fan ska? ni vara storebror? Visst, ni har eran mäktiga "Fabriken" som inte lyckats med ett riktigt bra tifo? i fotboll sedan början av 2000-talet. Hata DIF!
Kan flika in att ämnet handlar om ishockey och där påstår han alltså att sorkarna har fler supportrar än oss Dessutom har vi sämre publik? Sen är vi "lillebror" i Stockholm? Vilka är det som är bättre än oss i huvudstaden egentligen? Är det vraken?
Ibland är det bara pinsamt att argumentera mot en sådan typisk IQbefriad råtta. Det värsta är att det finns så satans många därute
Så tråkigt och så "förutsägbart" nu för tiden. Att ajk ska få hjälp av tveksamma måldomar situationer. Det suger ju spelglädjen ur saik så det sjunger av det och sen rinner slumppuckarna in för sorkarna. Så äckligt!
easer90 skrev:Så tråkigt och så "förutsägbart" nu för tiden. Att ajk ska få hjälp av tveksamma måldomar situationer. Det suger ju spelglädjen ur saik så det sjunger av det och sen rinner slumppuckarna in för sorkarna. Så äckligt!
Fast jag tror nog att det där var mål...
Lycka är att vara Djurgårdare. Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!