Mäklaren skrev:Fernholm är ju för fan inte ens bra. Vad ska vi med honom till?
Precis,
Han är inte ens värd den där löjliga "Hor-visan" som klacken ger honom vid varje stockholmsbesök.
Fernholm kan ju få för sig att han nån gång betytt nåt för Djurgården Hockey....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Håller med, lägg ner allt tjafs om Fernholm. Han är inte värd uppmärksamheten. Men tror faktiskt inte han har alla hästar hemma när han officiellt gått ut och sagt flera gånger att han "en dag vill komma tillbaka till Djurgården och avsluta sin karriär där" som jag läste om för nåt år sen...
Helt rätt.
När han lämnade Djurgården så hade man ju för sig att han var en betydelsefull spelare, vilket han var, eftersom att vi helt enkelt sög. Fernholm är ju bara en dussinback i Linköping, och det hade han varit i Djurgårn idag.
Jag kanske har fått hybris, men jag hade hellre satsat på Oscar Eklund än Fernholm.
Helt rätt.
När han lämnade Djurgården så hade man ju för sig att han var en betydelsefull spelare, vilket han var, eftersom att vi helt enkelt sög. Fernholm är ju bara en dussinback i Linköping, och det hade han varit i Djurgårn idag.
Jag kanske har fått hybris, men jag hade hellre satsat på Oscar Eklund än Fernholm.
Jag tycker faktist at Oscar Eklund har varit riktigt bra iår. Han är en defensiv back som gör mkt skitjobb där bak.
Sen är Eklund en skicklig skridskoåkare som dessutom vågar hålla i pucken. Kan han utveckla sitt första pass så har vi en mycket skicklig Elitserieback på G.
23 år och 67 poäng på 57 matcher. Riktigt imponerande.
Att värva en sådan spelare känns intressant, men dessvärre så har dom en tendens till att floppa. Blir nog KHL/AHL för honom kommande säsong.
Mäktade med 3p på 14 matcher i lite tuffare AHL. Tror han tar chansen nästa säsong.
Såhär på efterhand så kan man inte sluta tänka på hur jävla glad Tjärna måste känna sig. När han gick till Djurgårn för att vinna något innan säsongen så blev han utdömd av Rögle, media, Rögles fans, Rögles tränare "Om Djurgården har chans att vinna så har vi minst lika stor chans!" etc.
Skadefri så är Tjärnqvist en av dom bästa backarna i Elitserien, inget snack. Det enda som känns osäkert är hans skadehistorik. Ragge lär dessvärre inte vara helt skadefri nästa år, och skulle Tjärnqvist även han drabbas är vi väldigt illa ute.
Nu målar jag i och för sig upp mardrömsscenariot, men det är ändå inte helt osannolikt. Dock så känns det väldigt kul att han har bra koll på oss, och glädjs med oss. Lär kanske inte kräva någon monsterlön efter alla år i NHL och KHL heller.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Remy Lebeau skrev:Skadefri så är Tjärnqvist en av dom bästa backarna i Elitserien, inget snack. Det enda som känns osäkert är hans skadehistorik. Ragge lär dessvärre inte vara helt skadefri nästa år, och skulle Tjärnqvist även han drabbas är vi väldigt illa ute.
Nu målar jag i och för sig upp mardrömsscenariot, men det är ändå inte helt osannolikt. Dock så känns det väldigt kul att han har bra koll på oss, och glädjs med oss. Lär kanske inte kräva någon monsterlön efter alla år i NHL och KHL heller.
Håller med i det du skriver. Tycker också Järlan verkar lägga upp det snyggt; har spelarna ett intresse av att komma hem så välkomnar vi dem med öppna armar (dvs vi "köper" inte hem dem för stora summor utan det är upp till spelarna att kanske välja en lite lägre lön för att få komma hit).
Vet inte riktigt hur Tjärnqvists nuvarande säsong varit i Lokomotiv - har han varit mycket skadad? Lite oroad om så är fallet.
Jim Morrison skrev:" - Jag har haft kontakt med Daniel, men också med andra av våra gamla spelare. Vill de hem ska vi göra allt för att knyta dem till oss."
Kanske även målar på det ryktet om att Nisse Ekman skulle vara på gång till nästa säsong. Vill gärna ha både Tjärnqvist och Nisse.
Här är ett bevis på att våran satsning på unga stockholmskillar kommer bära frukt även i framtiden.
Tänk när alla lirare som drar till NHL börjar vända hemåt.
Tjärnqvist har lirat 54 matcher + slutspel den här säsongen så med en rejäl försäsong borde inte nästa säsong vara något problem. Svårt att se vilka som försvinner, men hoppas verkligen att man får nytt kontrakt med Timmy även om jag har förståelse att han vill tjäna pengar. Timmy känns inte som en KHL-spelare dock, om man ser till hur han är som person.