Aldrig hört talas om Kristoffer Ottsson.Rix skrev:Kristoffer Ottsson har du hört talas om honom. Han är vår förstacenter och riktigt duktig. Däremot håller jag med dig, vill också ha hem Engqvist, en grym spelare som producerar mycket framåt men ändå sköter sitt defensiva jobb. Helt klart en spelare man skulle vilja ha hem till DIF!Enbom skrev:Du är långt ifrån ensam om att tro det. Engqvist är en våt dröm. Kan han vända hem och bli våran förstacenter som vi saknat så förbannat jävla länge?
Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen
Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen
Haha touché, skulle vara lite sarkastisk men det smällde tillbaka rätt hårt när jag skriver felEnbom skrev:Aldrig hört talas om Kristoffer Ottsson.Rix skrev:Kristoffer Ottsson har du hört talas om honom. Han är vår förstacenter och riktigt duktig. Däremot håller jag med dig, vill också ha hem Engqvist, en grym spelare som producerar mycket framåt men ändå sköter sitt defensiva jobb. Helt klart en spelare man skulle vilja ha hem till DIF!Enbom skrev:Du är långt ifrån ensam om att tro det. Engqvist är en våt dröm. Kan han vända hem och bli våran förstacenter som vi saknat så förbannat jävla länge?

- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Nog kan vi väl alla enas om att DIF saknat en förstacenter alldeles för länge och gett Otto för stort förtroende där. Han borde gått ner som andra eller tredjecenter i ES för ett par år sedan redan. Det har ju i alla fall varit den allmänna åsikten här på forumet.
(Se detta nu inte som diss mot Otto eller hans prestationer under den här säsongen)
(Se detta nu inte som diss mot Otto eller hans prestationer under den här säsongen)
Expert.
Jo jag får väl vika mig, ni har självklart rätt. Om Engqvist kommer så bör han ha stor chans att bli en riktigt bra förstacenter. Tror dock inte han kommer om vi inte tar oss upp.SirDIFalot skrev:Nog kan vi väl alla enas om att DIF saknat en förstacenter alldeles för länge och gett Otto för stort förtroende där. Han borde gått ner som andra eller tredjecenter i ES för ett par år sedan redan. Det har ju i alla fall varit den allmänna åsikten här på forumet.
- Jim Morrison
Engqvist - Danielsson i förstakedjan om vi går upp... 

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Danielsson är nog tyvärr en bränd bro för våran del. Det har vi att tacka Järlan och Hardy för.Jim Morrison skrev:Engqvist - Danielsson i förstakedjan om vi går upp...
Åhh Danielsson. Jag minns att jag var en av de få som verkligen ville ha kvar honom. Lite Widing-typ! Härlig inställning, gjorde allt för att vinna och hade i grunden ett bra skott. Allt jämt så lyckades Järlan och gänget klumpa till allting och använde honom helt fel.
Skulle det finnas en chans att få tillbaka honom i framtiden så är Nicky storsinnad...
Skulle det finnas en chans att få tillbaka honom i framtiden så är Nicky storsinnad...
Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen
Håller inte med. Däremot borde han haft bättre ytterforwards. Inget ont om Ölvestad men han ska väl inte ens ha en sådan roll nu....SirDIFalot skrev:Nog kan vi väl alla enas om att DIF saknat en förstacenter alldeles för länge och gett Otto för stort förtroende där. Han borde gått ner som andra eller tredjecenter i ES för ett par år sedan redan. Det har ju i alla fall varit den allmänna åsikten här på forumet.
- SirDIFalot
Haha jag blev rätt slaktad när jag sa att jag mycket hellre släppte Tim E än Nicky D...Manijock skrev:Åhh Danielsson. Jag minns att jag var en av de få som verkligen ville ha kvar honom. Lite Widing-typ! Härlig inställning, gjorde allt för att vinna och hade i grunden ett bra skott. Allt jämt så lyckades Järlan och gänget klumpa till allting och använde honom helt fel.
Expert.
- SirDIFalot
Krüger måste känna hyfsat förtroende.
Hawks leder med 3-2 mot Kings med 1 min kvar när Oduya tar en utvisning och tekningen ska äga rum i Chicagos zon. Kings plockar målvakten och mönstrar sina sex bästa spelare. Inklusive Richards, Carter, Kopitar, Brown, Doughty. Tror den sista var Williams. Coach Q i Chicago skickar då in Marcus Krüger för att ta matchens viktigaste tekning för Chicago. Vittnar om hyfsat förtroende. Frolik och Krüger lyckades döda minuten och Hawks tog de två poängen.
Hawks leder med 3-2 mot Kings med 1 min kvar när Oduya tar en utvisning och tekningen ska äga rum i Chicagos zon. Kings plockar målvakten och mönstrar sina sex bästa spelare. Inklusive Richards, Carter, Kopitar, Brown, Doughty. Tror den sista var Williams. Coach Q i Chicago skickar då in Marcus Krüger för att ta matchens viktigaste tekning för Chicago. Vittnar om hyfsat förtroende. Frolik och Krüger lyckades döda minuten och Hawks tog de två poängen.
Expert.
Verkligen, Kruger får mycket speltid och har väl varit en av Chicagos bästa apelare i de senaste matcherna. Kul att se att dom mönstrar Hjamarsson, Oduya och Kruger i BP, även om -2 i kväll i den spelformen.SirDIFalot skrev:Krüger måste känna hyfsat förtroende.
Hawks leder med 3-2 mot Kings med 1 min kvar när Oduya tar en utvisning och tekningen ska äga rum i Chicagos zon. Kings plockar målvakten och mönstrar sina sex bästa spelare. Inklusive Richards, Carter, Kopitar, Brown, Doughty. Tror den sista var Williams. Coach Q i Chicago skickar då in Marcus Krüger för att ta matchens viktigaste tekning för Chicago. Vittnar om hyfsat förtroende. Frolik och Krüger lyckades döda minuten och Hawks tog de sista två poängen.
Hur har det gått för "Bengan" hittills?
Han är skadad, men spelade väldigt bra i början av säsongen.Bamsefar skrev:Hur har det gått för "Bengan" hittills?
Någon som kan ge en update om Landeskog, vad händer där? Han är väl fortfarande skadad?
- SirDIFalot
Han har åkt skridskor för tredje dagen i rad. Han deltar dock inte i träning med övriga laget. Så han har nog en bit kvar. Först ska han väl träna någon vecka med en "non-contact" väst på sig och sedan vara med i kontaktträning någon vecka innan han kan spela match. Gissningsvis.Staten skrev:Någon som kan ge en update om Landeskog, vad händer där? Han är väl fortfarande skadad?
Expert.