Lugn nu, olyckligt citat men KG kommenterar ju inte att folk är lacka på Nilsonryktet där om du är lite logisk. Är ett onödigt tillägg bara, typ om "vad folk skriver på internet i allmänhet".
Difiale skrev:Han ska alltså spela av pengarna som DIF är skyldiga honom..
Men att han drog när han varit med och spelat ned oss som kapten då?
Att han skulle stämma oss?
Drog? Hela stämningen handlade ju om att han ville få stanna kvar och spela för oss med nedsatt lön - hade rotat sin familj i Stockholm för att han trodde att vi skulle respektera hans flerårskontrakt - men att DIF mot grundläggande avtals- och arbetsrättsregler sparkade ut honom med ändan före utan att ens vara intresserade av att förhandla om lönenedsättning. En lönenedsättning han var redo att godta utan att hans kontrakt ens krävde det.
Har aldrig kunnat greppa det där riktigt, en Marcus Nilson med nedsatt lön hade väl varit väldigt attraktivt att ha i HA när det begav sig? Det måste ligga något mer till storyn för det verkar föga troligt att DIF inte ens vill diskutera lönesänkning när man gjorde det med alla andra veteraner.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Alla får väl ha sin åsikt om Marcus Nilsson, men jag tror inte nån här inne vet hur det hela har gått till egentligen det pissåret när vi åkte ur, därför känns det lite svårt att döma honom bara på det man läst i tidningarna.
SirDIFalot skrev:Ber till gudarna jag egentligen inte tror på och svär evig lojalitet om någon av parterna får kalla fötter och avbryter det här.
Låt säga att KG vill. Hur kan ens Nilson vilja? Helt allvarligt. Jag skulle aldrig gjort det. Tänk känslan att vara hatad när man ska igenom spelartunneln? Nej, ju mer man tänker på det ju mer omöjligt känns det.
Ja, ett sådant enormt Djurgårdshjärta är svårt att förstå hur någon kan besitta. Mod, karaktär och viljan att ställa upp för Djurgårdens bästa oavsett om alla hatar en. Imponerande om det är sant.
Rent sportsligt däremot, nej tack. Precis som de flesta värvningarna som - med rimlighet - föreslås. "Andras pengar" är ett fenomen som går igenom lika mycket hos klubbkassor som hos kommunpengar i landsorter - är det värt pengarna för att ha en marginellt bättre chans att kanske kunna få 1-4 i ett slutspel vi kanske tar oss till istället för 0-4? Så usel är inte vår form att panikvärvningar krävs, bättre försöka investera långsiktigt när värvningsmarknaden ändå inte erbjuder något särskilt sexigt.
+1
Sportsligt tror jag dock att han skulle kunna prestera. Han mot världen typ. Blir en klassisk saga det här.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Vi har iaf massa spår. Konstigt att välja Mackan då.
Förstår ändå hur han tänker. Han kommer spelar 3 månader och bidrar med att rädda kvar oss i elitserien och har revanscherat sig. Sen lägger han skridskorna på hyllan.
#10 skrev:Alla får väl ha sin åsikt om Marcus Nilsson, men jag tror inte nån här inne vet hur det hela har gått till egentligen det pissåret när vi åkte ur, därför känns det lite svårt att döma honom bara på det man läst i tidningarna.
Men om vi alla bortser från det måste alla också inse att inte tillför ett skit sportsligt. Han är för dålig.
Låter ju fint av honom ändå att hjälpa DIF och spela i stort sett gratis. Man förde ju diskussioner med Mackan o detta kan vara lösningen man funnit. Låter ju ändå som en sjysst deal. Får väl avvakta nu o se vad som händer när nästa blad vänds
#10 skrev:Alla får väl ha sin åsikt om Marcus Nilsson, men jag tror inte nån här inne vet hur det hela har gått till egentligen det pissåret när vi åkte ur, därför känns det lite svårt att döma honom bara på det man läst i tidningarna.
+1
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Upplägget när vi var nere i HA var att försöka bygga upp föreningen på nytt och börja om. Varför i hela fridens namn ska vi då ta tillbaka den största losern vi hade i laget när vi åkte ur? Jag får inte ihop det. In med Järlan som sportchef också då för all del....
Oavsett om han så betalar för att spela här så vill jag inte se honom. Mackan anno 2015 platsar inte bland fyra kedjor här och jag vill se Bernhardt, Davidsson, Vejdemo och Blomqvist få varsin riktig chans innan säsongen är över. Vill inte se Mackan i vägen för någon av dom. Killen är slut.
Djurgårn skrev:Upplägget när vi var nere i HA var att försöka bygga upp föreningen på nytt och börja om. Varför i hela fridens namn ska vi då ta tillbaka den största losern vi hade i laget när vi åkte ur? Jag får inte ihop det. In med Järlan som sportchef också då för all del....
Killen hade inte ens kuk nog för att stå för det han ställde till med, det fick Otto och Ölvestad ta hand om.