Nope, men man kan kolla på en video från Ottawas development camp på deras hemsida. Sjukt många svenskar där egentligen... Kul att se Claesson, Zibbe och Sörensen. http://video.senators.nhl.com/videocent ... L|OTT|home
Sen står det ju på Aftonbladets silly-blogg att Silfverberg imponerar mest och har störst chans att ta plats redan i höst, fast att han inte vill åka redan. Bra att det står att han - och inte Zibbe - ligger närmast att ta plats dock.
Haha, när den långe målvakten ställde sig upp var inte riktigt kameramannen med.
La märke till att Zibbe har ju sjukt bra engelska (i alla fall av det korta man hörde nu) i jämförelse med hans svenska kollegor. Hur som helst, stanna bara Mika.
Håller med. Även André Petersson pratade dock rätt bra engelska. Men Mika var klart vassast av svenskarna. Silfverberg är grym, tre år äldre än Mika och kommer inte att åka över redan till hösten. Det torde vara en stark indikation på att Ottawa inte har bråttom att få över sina talanger.
Kentta skrev:
isolerad skrev:
bastis7 skrev:Blire burop till mini Kruger nu när vi möter modo? Borde de bli va? Han har ju inte visat nån respekt för djurgårn direkt!
Tycker det bör undvikas för att visa respekt mot storebror Krüger.
Jag skulle inte bli glad ifall ett antal tusen skanderade åt min lillebror. Iaf inte i den åldern.
Måns är fan 19 bast (inget barn med andra ord..) och får stå för sitt skitsnack själv, tror att även storebrorsan hans tycker så. Varför skulle Krüger sr bry sig om vad vi skriker om hans 19 åriga brorsa som har snackat illa om Djurgården?
Som storebror och nära anhörig tänker man inte alltid riktigt på det sättet.
bastis7 skrev:Blire burop till mini Kruger nu när vi möter modo? Borde de bli va? Han har ju inte visat nån respekt för djurgårn direkt!
Tycker det bör undvikas för att visa respekt mot storebror Krüger.
Jag skulle inte bli glad ifall ett antal tusen skanderade åt min lillebror. Iaf inte i den åldern.
Måns är fan 19 bast (inget barn med andra ord..) och får stå för sitt skitsnack själv, tror att även storebrorsan hans tycker så. Varför skulle Krüger sr bry sig om vad vi skriker om hans 19 åriga brorsa som har snackat illa om Djurgården?
Du är inte storebror va?
Jag fattar inte ens varför det har blivit en så stor grej. Okej lite hat mot modo skadar inte. Det kan jag köpa. Det förtjänar dom. Men hatet mot Måns fattar jag inte... Killen hade ju troligen inte fått chansen i vårt a-lag. Och då vill han byta ner sig för att få speltid men då sätter sig DIF på tvären för att DIF har råkat ut för liknande förut. Han blir ett offer för byråkratin. Klart som fan att han blir besviken.
Han skötte det oproffsigt. Det gjorde han. MEN VARFÖR SKA VI BRY OSS? Är det någon som kommer sakna honom? Varför ödsla energi på Krüger? Om något så bör han väl ignoreras och inte uppmärksammas.
För att snorungen pissade på oss med sina uttalanden. Han betedde sig något fruktansvärt respektlöst och visade noll tacksamhet för att Djurgården gjort honom till den spelaren som han är idag. Respektlösa svin ska bemötas precis på samma sätt utan respekt, och tar han en plats i Modos A-lag så hoppas jag att Printz & Co sätter in en och en annan stenhård open-ice hit på mesen. Sen ska han givetvis hånas på läktaren, det ser jag som en självklarhet.
För att snorungen pissade på oss med sina uttalanden. Han betedde sig något fruktansvärt respektlöst och visade noll tacksamhet för att Djurgården gjort honom till den spelaren som han är idag. Respektlösa svin ska bemötas precis på samma sätt utan respekt, och tar han en plats i Modos A-lag så hoppas jag att Printz & Co sätter in en och en annan stenhård open-ice hit på mesen. Sen ska han givetvis hånas på läktaren, det ser jag som en självklarhet.
Hata Måns Krüger!
Förtjänar han verkligen den uppmärksamheten? Vad sägs om att sjunga för Djurgår'n istället?
"Min princip är att ge igen. Om nån ger mej falska sedlar ska han ha tillbaka dem. Enda sättet att klara sig i ishockey är att ge igen så att den som klippt till aldrig gör om det." - Lasse Björn
Härligt att Tjärna säger att det blir "Guld" nästa säsong och att man inte kan sikta på något annat. Är trött på att höra att man "siktar på slutspel" och "sedan kan allt hända".
SM-Guld 2012!
Christopher J skrev:Härligt att Tjärna säger att det blir "Guld" nästa säsong och att man inte kan sikta på något annat. Är trött på att höra att man "siktar på slutspel" och "sedan kan allt hända".
SM-Guld 2012!
Christopher J skrev:Härligt att Tjärna säger att det blir "Guld" nästa säsong och att man inte kan sikta på något annat. Är trött på att höra att man "siktar på slutspel" och "sedan kan allt hända".
SM-Guld 2012!
Han går bara från klarhet till klarhet som kapten för mig. Inte nog med att han är rutinerad, han har ett klart mål framför sig och är nog motiverad för att nå det! Jag vet att dem flesta nog har som "mål" att vinna SM-guld, men alla ser nog inte det målet som så realistiskt.
Nu vill jag fan bli av med värmen och få hockey!
SM-Guld 2012!
Jag hyllar hellre Tellqvist än hånar Måns. Tellan är för evigt en kung, Måns är en grabb som inte var bra nog för vårat a-lag och flyttade till Norrland, bresade på benen och spottade så fort Näslund ringde.
Enbom skrev:
Jag hyllar hellre Tellqvist än hånar Måns. Tellan är för evigt en kung, Måns är en grabb som inte var bra nog för vårat a-lag och flyttade till Norrland, bresade på benen och spottade så fort Näslund ringde.
Är nog inne på den linjen jag med.
Tellqvist har betytt nåt för DIF, han har presterat & tillhör klubbens guldglansiga historia.
Bebis-Krüger råkar ha en duktig & känd storebror & platsar inte i DIF, det är inte så mycket att lägga energi på
Men men, vis utav erfarenhet så lär hatet återigen vinna en storseger på läktarplats.
Det är ju nåt alla kan relatera till.......
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
"Det mesta tyder på att Mika Zibanejad spelar för Djurgården även till hösten. Ottawa Senators har emellertid inte räknat bort möjligheten att svensken, som draftades som sjätte spelare i helgen, spelar NHL-hockey i oktober.
Klubbens assisterande general manager Tim Murray säger att klubben vill se honom på träningslägret i höst.
- Han kommer att få chansen. Om han har en bra sommar, om han kommer tillbaka i september och har lagt på sig fyra, fem kilo muskler... kommer han hit till träningslägret och jobbar hårt, spelar i den första träningsmatchen och saker börjar klicka för honom. Om allt det händer - och det är många om - då kommer vi att ta en titt på honom, säger Murray till Ottawa Senators webbsida.
- Ålder är ingen faktor här, det handlar om huruvida man kan bidra eller spela. Motsatsen kan också inträffa, att han kommer till träningslägret och det inte klickar för honom. Då är det ett enkelt beslut. Men vi vill att han gör att det blir ett svårt beslut för oss. "
4-5 kg muskler på 2 månader? Inte sådär värst enkelt utan otillåtna preparat. Jag tycker det låter som att Ottawa främst vill att han försöker och ger allt, men att de mer eller mindre själva bestämt att han skall bli utlånad för att växa till sig ytterligare.