Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Sörensen är alltid välkommen. Han är är i den åldern då han ska säkra upp ekonomin för resten av livet. Sina fysiskt bästa år.

Hoppas han vinner ett guld där borta och vill komma hem sen.
Avskaffa tre mot tre.
Knickedick
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Knickedick »

Praetori skrev: 2022-02-18 12:29:43
Ohddan skrev: 2022-02-18 12:18:06 Klart han drar. Bo och spela i Schweiz där längst bussresa är en spottloska lång.
Schweiz är förbannat fint att bo i måste jag säga. Det är inte helt friktionsfritt om man inte behärskar de lokala språken men allting känns "nära", kommunikationerna är världsklass, det är fint och lugnt, folk är hyggliga och ishallarna är mestadels två-tre nivåer bättre än många Svenska lador.

Lite märkligt att Sören säger: "– Nej, jag har tre år kvar just nu med Djurgården" när hockeynews frågar. Kanske några detaljer kvar, eller som någon nämnde nån SHL-klausul och att detta är en "out" om vi åker ner i Allsvenskan.
Bryts inte typ alla kontrakt automatiskt om vi åker ur. Om det inte står i kontraktet att det ska gälla även i HA?
Praetori

Inlägg av Praetori »

Knickedick skrev: 2022-02-18 12:33:23
Ohddan skrev: 2022-02-18 12:18:06 Klart han drar. Bo och spela i Schweiz där längst bussresa är en spottloska lång.
Schweiz är förbannat fint att bo i måste jag säga. Det är inte helt friktionsfritt om man inte behärskar de lokala språken men allting känns "nära", kommunikationerna är världsklass, det är fint och lugnt, folk är hyggliga och ishallarna är mestadels två-tre nivåer bättre än många Svenska lador.

Lite märkligt att Sören säger: "– Nej, jag har tre år kvar just nu med Djurgården" när hockeynews frågar. Kanske några detaljer kvar, eller som någon nämnde nån SHL-klausul och att detta är en "out" om vi åker ner i Allsvenskan.
Bryts inte typ alla kontrakt automatiskt om vi åker ur. Om det inte står i kontraktet att det ska gälla även i HA?
Nej jag tror inte det är per automatik men jag är ganska säker på att nästan alla kontrakt har just en klausul om att de bara gäller för den nuvarande ligan (SHL-klausul).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
J_J

Inlägg av J_J »

Måste skicka in en liten blänkare här:

Det stod ju klart redan i lördags att Eric Gélinas skulle ansluta vilket är en grymt nödvändig backförstärkning för spela matcher med 6 backar är inte hållbart.

Däremot skreks det i denna tråd om hur nödvändigt det var med en ny center, igår spelade en 17 årig Noah Östlund och gjorde det förhållandevis bra(för att vara 17 år). Det har varit enormt mycket kritik mot Bjerselius i denna tråd men är han sämre än en 17 årig Östlund ? tvivlar väldigt starkt på det så i mina ögon är värvningen av Émile Poirier rent slöseri med pengar. Det är ju visserligen stor chans att jag får äta upp detta men jag har sett hur oscoutade spelare förstört vårat älskade DIF denna säsong från läktaren men att sitta här o vräka ur sig en spottloskan efter den andra hjälper inte.

DIF har tillräckligt bra lag för att hålla sig kvar i SHL för det hänger inte på massa exportspelare bland fw´s om det blir SHL eller HA nästa säsong så kära medsupportrar, visa erat stöd på Hovet
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

Praetori skrev: 2022-02-18 12:40:43
Knickedick skrev: 2022-02-18 12:33:23

Nej jag tror inte det är per automatik men jag är ganska säker på att nästan alla kontrakt har just en klausul om att de bara gäller för den nuvarande ligan (SHL-klausul).
Ok, så tvärtom från hur jag tänker. Det var väl det som vad snacket med Mackan Nilson, hurvida hans kontrakt var gällande i HA eller inte. Man kanske ändrade det då.
Vi har ju inte så många på kontrakt över nästa år iallafall så, Men jag tror inte Sören drar, han känns inte som den personen. Men vad vet jag
JiWe

Inlägg av JiWe »

Knickedick skrev: 2022-02-18 12:21:50
Praetori skrev: 2022-02-18 12:14:11
Nattuggla_ skrev: 2022-02-18 10:55:00
-daniel- skrev: 2022-02-18 10:52:43 Oerhört tråkigt, men rätt väntat med Sörensen.
Kanske om han hade skrivit 1 eller 2 år. Kommer man hem och skriver 4 årskontrakt så väntar man sig inte att han ska lämna säsongen efter.
Oerhört tråkigt och väldigt sunkigt gjort.

Edit: Måste nästan vara om vi åker ut. Att han har kontraktet redo endast om vi åker ut.
Fast det var ju ganska tydligt mellan raderna och att det var 1år som gällde men att utlandet var huvudspåret. Tycker det var grymt bra av Sörensen att komma hem till ett nederlagstippad DIF för en, i sammanhanget, skitlön och göra ett hästjobb.
Har han dessutom gällande kontrakt så lär vi ju få in en fet summa för att någon ska "låna" eller transferera honom.
Jag tycker att det finns andra spelare som kan fylla hans roll.
Med det sagt, låna ut honom till KHL ett eller två år, få in pengar i kassan så kan han komma tillbaka när han rastat av sig lite.
Det hade ju varit en sweet deal. Lite som lhc gjorde back in the days - de hyrde väl ut Mårtensson & Weinhandl till KHL för stora summor vill jag minnas.

Men samtidigt så är det väl till viss del därför agenten ser till att klausuler finns. Så att i det här fallet skulle jag tro att Sören kan aktivera den inom en viss tid och lämna för Schweiz utan att de behöver betala massa. Eller så har jag missuppfattat hela klausul biten..

Sen kan väl för all del Sören inte aktivera klausulen men ändå köpas ut från kontraktet men då kan vi å andra sidan kräva riktigt bra betalt. Men det lär inte hända.
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

JiWe skrev: 2022-02-18 12:59:55
Knickedick skrev: 2022-02-18 12:21:50
Praetori skrev: 2022-02-18 12:14:11
Nattuggla_ skrev: 2022-02-18 10:55:00
-daniel- skrev: 2022-02-18 10:52:43 Oerhört tråkigt, men rätt väntat med Sörensen.
Kanske om han hade skrivit 1 eller 2 år. Kommer man hem och skriver 4 årskontrakt så väntar man sig inte att han ska lämna säsongen efter.
Oerhört tråkigt och väldigt sunkigt gjort.

Edit: Måste nästan vara om vi åker ut. Att han har kontraktet redo endast om vi åker ut.
Fast det var ju ganska tydligt mellan raderna och att det var 1år som gällde men att utlandet var huvudspåret. Tycker det var grymt bra av Sörensen att komma hem till ett nederlagstippad DIF för en, i sammanhanget, skitlön och göra ett hästjobb.
Har han dessutom gällande kontrakt så lär vi ju få in en fet summa för att någon ska "låna" eller transferera honom.
Jag tycker att det finns andra spelare som kan fylla hans roll.
Med det sagt, låna ut honom till KHL ett eller två år, få in pengar i kassan så kan han komma tillbaka när han rastat av sig lite.
Det hade ju varit en sweet deal. Lite som lhc gjorde back in the days - de hyrde väl ut Mårtensson & Weinhandl till KHL för stora summor vill jag minnas.

Men samtidigt så är det väl till viss del därför agenten ser till att klausuler finns. Så att i det här fallet skulle jag tro att Sören kan aktivera den inom en viss tid och lämna för Schweiz utan att de behöver betala massa. Eller så har jag missuppfattat hela klausul biten..

Sen kan väl för all del Sören inte aktivera klausulen men ändå köpas ut från kontraktet men då kan vi å andra sidan kräva riktigt bra betalt. Men det lär inte hända.
Skellefteå verkar ha gjort så med Pär Lindholm och även tidigare med Jocke Lindström. Men det är säkert troligare att han har en "out"-klausul till KHL och NL.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Nattuggla_ skrev: 2022-02-18 11:12:40
B.I.B.A skrev: 2022-02-18 11:10:02
Nattuggla_ skrev: 2022-02-18 11:09:03
Dusinator skrev: 2022-02-18 11:07:44
Nattuggla_ skrev: 2022-02-18 10:58:02 Spelar ingen roll hos mig. Han bör inte vara välkommen tillbaka hur han vill om han helt plötsligt bara ska bryta kontrakt. Så trött på dessa individer.
Lugn nu.
Nej. Vidhåller att han då kunde skriva ett ettår eller tvåårs. Fyra år sen lämna efter 1 är sunkigt beteende.
Nej.
Helt andra tongångar härifrån när Pontus Johansson ryktades till Frölunda. Skillnad på person och person, såklart.
Sedan länge att Sören är mångas favorit. Jag har länge varit tveksam till hans kroppsspråk och sätt att leda laget.

Nu när det tillkommit spelare som driver laget och Sören blir lite mer ”en i mängden” så verkar han komma mer till sin rätt.
Men man ska vara försiktig med att hacka på honom, om man inte nu klarar av att mer än halva forumet går bananas. :D
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Skärp er nu för fan, vill Sören ut och casha in lite stålars så ska han göra det. En hockeykarriär är inte så lång. Han är alltid välkommen tillbaka.
DIF!

Inlägg av #10 »

Daniel942 skrev: 2022-02-18 13:58:46 Skärp er nu för fan, vill Sören ut och casha in lite stålars så ska han göra det. En hockeykarriär är inte så lång. Han är alltid välkommen tillbaka.
Helt rätt, han har gett mer till Dif än många
Andra tillsammans, men hoppas att han blir kvar

Inlägg av #10 »

J_J skrev: 2022-02-18 12:44:23 Måste skicka in en liten blänkare här:

Det stod ju klart redan i lördags att Eric Gélinas skulle ansluta vilket är en grymt nödvändig backförstärkning för spela matcher med 6 backar är inte hållbart.

Däremot skreks det i denna tråd om hur nödvändigt det var med en ny center, igår spelade en 17 årig Noah Östlund och gjorde det förhållandevis bra(för att vara 17 år). Det har varit enormt mycket kritik mot Bjerselius i denna tråd men är han sämre än en 17 årig Östlund ? tvivlar väldigt starkt på det så i mina ögon är värvningen av Émile Poirier rent slöseri med pengar. Det är ju visserligen stor chans att jag får äta upp detta men jag har sett hur oscoutade spelare förstört vårat älskade DIF denna säsong från läktaren men att sitta här o vräka ur sig en spottloskan efter den andra hjälper inte.

DIF har tillräckligt bra lag för att hålla sig kvar i SHL för det hänger inte på massa exportspelare bland fw´s om det blir SHL eller HA nästa säsong så kära medsupportrar, visa erat stöd på Hovet
En dagsfylla är ju alltid trevligt
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

#10 skrev: 2022-02-18 14:08:58
J_J skrev: 2022-02-18 12:44:23 Måste skicka in en liten blänkare här:

En dagsfylla är ju alltid trevligt
hahah :lol: :lol: Kände lite likadant. Skön fredagsfeeling nu. Trevlig helg!
DIF SJÖSTAN

Inlägg av DIF SJÖSTAN »

Sörensen medger kontakt med inget beslut taget.
Tror inte alls det är säkert han drar, tror det hänger på om vi är kvar i SHL eller inte, precis som för många andra.
Tror som sagt absolut #20 kan stanna.
Wishes

Inlägg av Wishes »

Grabben från Söder skrev: 2022-02-18 12:04:43 Klart att det är enorm skillnad på Sören och PJ. Sören har gett enormt till Djurgården genom att vara med och spelat upp oss i SHL. Levererat poäng två säsonger i rad. Nu att han vänt hem mitt under sin peak och kommer kunna vara en av de största bidragande orsakerna till att säkra kontraktet. Sören är Dif och är alltid välkommen åter i min bok. PJ har gjort noll för oss, blivit fostrad här, fått chansen att utvecklas i A-laget med massa speltid han inte var redo för och att då lämna för Frölunda. Stor skillnad på dessa två fall.

Sedan är det självklart tråkigt att vi tappar en spelare man gärna byggt laget kring i flera år. Många här som menar att SAIK haft sådan tur med Lindström, men även han har lämnat för utlandsspel vid flera tillfällen för att sedan vända hem. Hoppas Sören är tillbaka snart, alltid varit en favorit hos mig.
Helt rätt! Att jämföra Sören med PJ i ett sådant här sammahang är en mycket märklig jämförelse. Som att jämföra Golden Delicious med ett mögligt blåbär. Två helt olika universum.
Stolt, men aldrig nöjd
DIF SJÖSTAN

Inlägg av DIF SJÖSTAN »

Kollar Sverige-Ryssland.
Hur f—-n lyckades vi klanta bort Philip Holm?
Låst