DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
daaviid
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av daaviid »

Firma Eriksson och Chili. Så fint.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Första 30 är direkt svaga/idéfattiga
Resterande är vi hyfsat bra, vi försöker få HBK-försvaret att behöva röra på sig, men det satt hårt åt.
Fortfarande alldeles för många små tekniska misstag för att detta ska kännas värdigt en Guld-strid

Snyggt avgörande dock!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

DIF Fotboll

Inlägg av Donkels-3.0 »

Lee Harvey Oswald skrev: 2021-11-06 20:13:12 Första 30 är direkt svaga/idéfattiga
Resterande är vi hyfsat bra, vi försöker få HBK-försvaret att behöva röra på sig, men det satt hårt åt.
Fortfarande alldeles för många små tekniska misstag för att detta ska kännas värdigt en Guld-strid

Snyggt avgörande dock!
...överlägset värdigare än våra vanartiga antagonister från Stockholmsfotbollen i varje fall
Användarvisningsbild
Eriksson

DIF Fotboll

Inlägg av Eriksson »

Var på plats igår och det var ett tag sedan sist, Senast var -71 på statdion mot örgryte tror jag det var om inte minnet sviker.
Det lär nog ta lika lång tid innan jag går och ser fotboll på plats igen, stör mig tyärr förmycket på all alla bengalmongon och de som tror att hela tele2 är ståplats, Lögn i hvete att se nåt om du är under 1.70.

Matchen då? Vi bytte platser efter 20min så vi skulle se nåt, Satt på rad 8, och såg endast ryggar på de framför och en skymt av lagens bänkar. Nåja upp på rad 20, och konstaterade att det var ingen direkt underhållning eller skönspel från något av lagen, Stämmningen och framför allt klacken var behållningen, Inhandlade förövrigt den dyraste korven med bröd som jag någonsin köpt, 67 riksdaler för en korv som normalt kostar 20:- på de flesta ställena.

Valuta för pengarna 1-10, svag 2:a
Användarvisningsbild
Daniel942

DIF Fotboll

Inlägg av Daniel942 »

Eriksson skrev: 2021-11-07 16:09:25 Var på plats igår och det var ett tag sedan sist, Senast var -71 på statdion mot örgryte tror jag det var om inte minnet sviker.
Det lär nog ta lika lång tid innan jag går och ser fotboll på plats igen, stör mig tyärr förmycket på all alla bengalmongon och de som tror att hela tele2 är ståplats, Lögn i hvete att se nåt om du är under 1.70.

Matchen då? Vi bytte platser efter 20min så vi skulle se nåt, Satt på rad 8, och såg endast ryggar på de framför och en skymt av lagens bänkar. Nåja upp på rad 20, och konstaterade att det var ingen direkt underhållning eller skönspel från något av lagen, Stämmningen och framför allt klacken var behållningen, Inhandlade förövrigt den dyraste korven med bröd som jag någonsin köpt, 67 riksdaler för en korv som normalt kostar 20:- på de flesta ställena.

Valuta för pengarna 1-10, svag 2:a
Intressant att du kallar den aktiva kärnan av klacken för bengalmongon och sen att stämningen var behållningen. Äta kakan men behålla den typ?
Det finns GOTT om platser på tele2 om man vill sitta ner och chilla. Fattar inte varför du vill göra det till värsta grejen när det är en sån viktig sak som skapar stämning på arenan. Nu bytte du ju plats ändå så problem löst. I den bästa av världar skulle samma sak ske på Hovet, men där är sittplatspubliken och tyvärr delar av ståplats trötta gåsar. Det finns en anledning till att vi inte är på samma nivå i Hockeyn som vi var för ett antal år sen - folk är bekväma.

Det faktum att du tar upp priset på korven (vilket jag håller med dig om är förjävligt men ett eget kapitel i sig) får mig att undra när du var på Hovet senast?
Kioskpriserna på både Tele2 & Hovet är brutalt dyra. Senast vi mötte Örebro i Hockeyn och jag var där så noterade jag att det är en prisskillnad på ca 50-70%.
JK försökte för nåt år sen skapa debatt i frågan och bojkotta, men allt för stor del tyckte det var för viktigt att hänga i baren eller att köpa en svindyr popcorn så resultatet blev tyvärr inte helt 100 även om man justerade priserna något efter det.
DIF!
Praetori

DIF Fotboll

Inlägg av Praetori »

Daniel942 skrev: 2021-11-07 21:56:18 Intressant att du kallar den aktiva kärnan av klacken för bengalmongon och sen att stämningen var behållningen. Äta kakan men behålla den typ?
Hoppas du inte precis jämförde bengalmongona med den aktiva kärnan av DIF supportrar. De sistnämnda är det jag alltid tillhört och hyllar medan de de förstnämnda gärna får ta och stoppa sina fyrverkerier i munnen på sig själva och fyra av.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Eriksson

DIF Fotboll

Inlägg av Eriksson »

Daniel942 skrev: 2021-11-07 21:56:18
Intressant att du kallar den aktiva kärnan av klacken för bengalmongon och sen att stämningen var behållningen. Äta kakan men behålla den typ?
Det finns GOTT om platser på tele2 om man vill sitta ner och chilla. Fattar inte varför du vill göra det till värsta grejen när det är en sån viktig sak som skapar stämning på arenan. Nu bytte du ju plats ändå så problem löst. I den bästa av världar skulle samma sak ske på Hovet, men där är sittplatspubliken och tyvärr delar av ståplats trötta gåsar. Det finns en anledning till att vi inte är på samma nivå i Hockeyn som vi var för ett antal år sen - folk är bekväma.
Äta kakan, behålla kakan? DOH

Var kallar jag kärnan av klacken för bengalmongon? De som leker med pyro samtidigt som man precis innan dumpat på storbildsskärmarna att det inte är tillåtet med pyroteknik är väl de som är bengalmongon, inte de som sköter sig.

Det tillför inte ett skit för upplevelsen att halva arenan är insvept i rök, och för att inte tala om vilka risker det medför

Och ja, stämmningen var behållningen, i min värld så ingår inte bengalmongon och folk som envisas med att stå upp så man inte ser ett skit i den.
Daniel942 skrev: 2021-11-07 21:56:18 Det faktum att du tar upp priset på korven (vilket jag håller med dig om är förjävligt men ett eget kapitel i sig) får mig att undra när du var på Hovet senast?
-71 var jag på fotboll senast, var kom hovet och hockeyn in? 70 spänn för en korvdjävel är inte normalt, det är överpris så det står härliga till, men går jag på fotboll igen om 40 år, så skall jag ta med en burk med Bullens
Daniel942 skrev: 2021-11-07 21:56:18 Kioskpriserna på både Tele2 & Hovet är brutalt dyra. Senast vi mötte Örebro i Hockeyn och jag var där så noterade jag att det är en prisskillnad på ca 50-70%.
JK försökte för nåt år sen skapa debatt i frågan och bojkotta, men allt för stor del tyckte det var för viktigt att hänga i baren eller att köpa en svindyr popcorn så resultatet blev tyvärr inte helt 100 även om man justerade priserna något efter det.
Just av den anledningen jag inte går på matcher längre, evenemangspriserna är larvigt dyra likaså med kioskpriserna, ta med familjen på 4 pers och det är svårt att komma under 2000 spänn för en match på Hovet. Priserna på Tele2 är jag inte insatt i mera än att korvdjävlarna är svindyra :D
Användarvisningsbild
Eriksson

DIF Fotboll

Inlägg av Eriksson »

Praetori skrev: 2021-11-07 22:10:44
Daniel942 skrev: 2021-11-07 21:56:18 Intressant att du kallar den aktiva kärnan av klacken för bengalmongon och sen att stämningen var behållningen. Äta kakan men behålla den typ?
Hoppas du inte precis jämförde bengalmongona med den aktiva kärnan av DIF supportrar. De sistnämnda är det jag alltid tillhört och hyllar medan de de förstnämnda gärna får ta och stoppa sina fyrverkerier i munnen på sig själva och fyra av.
Låt mig få förtydliga.

[Bengalmongo]
Idiot som inte kan förstå regler och har pryoteknik i handen
[/Bengalmongo]
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

DIF Fotboll

Skulle lätt betala 100kr till per biljett för att slippa "stekos och blixtrar" från ståplats.
Några få individer har bestämt att, -Det här är supporterkultur, det är vi som är DIF, om inte vi var här skulle serien självdö

Vilket så klart inte är sant, det skulle vara ungefär lika mycket publik utan er, bara att andra personer skulle komma på matcherna istället
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
kaminor

DIF Fotboll

Inlägg av kaminor »

Bra första halvlek, men jävlar vad rövigt att släppa in 1-1 där.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

DIF Fotboll

Kanske bästa matchen denna säsong, otroligt surt med bara 1p

Men det ska ju bara inte gå att spela som nötter mellan augusti-okt och ändå vinna guld.
Har svårt att se SmygDansk tappa i ännu en match
kaminor

DIF Fotboll

Inlägg av kaminor »

Riktigt tungt poängtapp. Får hålla tummar och tår för Kalmar på söndag helt enkelt.
Medlem: Ja, ständig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av #10 »

Vad händer….Guldet blev till sand

DIF Fotboll

Inlägg av #10 »

Sätt den här nu…fyfan
Användarvisningsbild
Mattias_87