Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- John Terry
- Djurgården Hockey
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
*Honken har spelat sin "bästa" hockey de senaste åren när han varit forward dessutom har man (om det var han själv till och med eller Challe) att han lär användas som forward inte center.
*Ljungh har spelat en hel del forward (trots att han står listad som center på EP) och var delaktig i en mycket framgångsrik kedja som forward i VIK i slutet av förra säsongen. Som forward i den kedjan vann han interna poängligan i playoff till kvalserien. Så jag skulle inte bli förvånad om han kommer gå forward.
*Ljungh har spelat en hel del forward (trots att han står listad som center på EP) och var delaktig i en mycket framgångsrik kedja som forward i VIK i slutet av förra säsongen. Som forward i den kedjan vann han interna poängligan i playoff till kvalserien. Så jag skulle inte bli förvånad om han kommer gå forward.
Nehee... Här blir fan inga barn gjorda..
Finns det ingen kanadensisk collegemålvakt man kan satsa på? Tycker fan vi borde göra det. Kan bli himmel eller pannkaka men ibland måste man ta lite risker.
Finns det ingen kanadensisk collegemålvakt man kan satsa på? Tycker fan vi borde göra det. Kan bli himmel eller pannkaka men ibland måste man ta lite risker.
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Följer Silly season från ett soligt Malaga. Hörde att Otto förmodligen blir klar denna vecka... "Jag följer gärna med Djurgårn till Allsvenskan. Laget ser spännande ut!" Ytterligare en ikon som man vill omfamna den dagen vi går upp.
Nej, nej och åter nej! Vi ska inte ta några risker på en sådan viktig post det här året.Sjöwall skrev:Nehee... Här blir fan inga barn gjorda..
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ottosson
Engqvist
Josefson
Krüger
Zigomanis
Holmqvist
Fimpen
Som Jim Morrison säger - hellre för många centrar än för få!
Ottosson är jag kär i, för övrigt. Man kan inte bli arg på honom, inte ens efter fiaskot.
Och vem stod till svars efter dödsmatchen? Inte var det vår så kallade "kapten" inte.
Engqvist
Josefson
Krüger
Zigomanis
Holmqvist
Fimpen
Som Jim Morrison säger - hellre för många centrar än för få!
Ottosson är jag kär i, för övrigt. Man kan inte bli arg på honom, inte ens efter fiaskot.
Och vem stod till svars efter dödsmatchen? Inte var det vår så kallade "kapten" inte.
Säg den glädje som varar
- DIF_Soldier
Avdelning: "Varför läsa i tråden och se om länken redan är postad?"encore skrev:här har ni lite av det ni säger om Otto
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4894475.ab
Säg den glädje som varar
- -daniel-
Helt enig, Ottosson är min största DIF-hjälte genom tiderna...DIF_Soldier skrev:
Hoppas bara han har motivation nog nästkommande säsong, för att det blir en förlängning är väl mer eller mindre spikat.
- DIF_Soldier
Är fullständigt övertygad om att han har både motivationen och skickligheten. Otto kommer med stor sannolikhet vara Allsvenskans bästa center, då han i sina bästa stunder till och med är Elitseriens bästa.-daniel- skrev:Helt enig, Ottosson är min största DIF-hjälte genom tiderna...DIF_Soldier skrev:
Hoppas bara han har motivation nog nästkommande säsong, för att det blir en förlängning är väl mer eller mindre spikat.
För att inte snacka om Johner. Grymt stark centerlinje, hyfsat bra backar och överlag bra forwards.
Frågetecknet sätter jag för målskyttar (återigen) och målvaktsposten, givetvis.
Nu har vi åtminstone en spelfördelare av rang.
Säg den glädje som varar
- -daniel-
Delar den uppfattningen, tror vi kommer ha ett bättre lag än föregående säsong. Men frågan om målvaktsslotten blir så klart väldigt viktig...DIF_Soldier skrev:Är fullständigt övertygad om att han har både motivationen och skickligheten. Otto kommer med stor sannolikhet vara Allsvenskans bästa center, då han i sina bästa stunder till och med är Elitseriens bästa.-daniel- skrev:Helt enig, Ottosson är min största DIF-hjälte genom tiderna...DIF_Soldier skrev:
För att inte snacka om Johner. Grymt stark centerlinje, hyfsat bra backar och överlag bra forwards.
Frågetecknet sätter jag för målskyttar (återigen) och målvaktsposten, givetvis.
Nu har vi åtminstone en spelfördelare av rang.
- DIF_Soldier
Tycker vi har fem spelare som är femstjärniga när det gäller inställning: Timmy, Ölvestad, Johner, Fimpen och Hank. Några är inte långt därefter.
Det känns bra, men inte tillräckligt bra. Vi går inte upp med det här laget...
Säg den glädje som varar
- -daniel-
...och hur många trodde på förhand vi skulle åka ut med det förra laget?DIF_Soldier skrev:
I övrigt så har jag dålig koll på Johner för att bedöma honom som en spelare med ledaregenskaper och härlig inställning, men det är ju bara hoppas att så är fallet.
- reservjesus
Jag har ångest angående målvaktsposten, för vad finns det egentligen för målvakter som är kapabla till att ta upp oss? Dahlberg är bra men inte tillräckligt, Sperrle är en okej målvakt men inte mer. En Hadelöv som är motiverad hade smakat, men frågan är fall han verkligen är det. Usch blir nervös varenda gång jag funderar på eventuella målvakter.
clowns to the left of me, jokers to the right
En Wesslau som inte kunde hålla oss kvar!reservjesus skrev:Jag har ångest angående målvaktsposten, för vad finns det egentligen för målvakter som är kapabla till att ta upp oss? Dahlberg är bra men inte tillräckligt, Sperrle är en okej målvakt men inte mer. En Hadelöv som är motiverad hade smakat, men frågan är fall han verkligen är det. Usch blir nervös varenda gång jag funderar på eventuella målvakter.
Man vet aldrig med målvakter, hur kan man vara säker på att en rutinerad målvakt skulle hålla i en KS. Är sjukt svårt att veta innan man är där. Det som skulle kännas "säkert" är om vi har en målvakt som redan gjort resan, i någorlunda nutid, och vem skulle det vara?
2014-04-07, vad hände?
- Nummer19
Jonas Fransson i Rögle? Gjorde det riktigt bra i kvalserien, vilket sedan innebar avancemang till Elitserien. Dock har han kontrakt i ytterligare ett år. Men eftersom Rögle nu värvat Gerber så kanske Fransson vill flytta? Läste någonstans att han inte var sådär jättesugen på att återigen bli tvåa i ES, och tyckte samtidigt att Rögle hade gått bakom hans rygg i och med värvningen av Gerber...Jepe skrev:En Wesslau som inte kunde hålla oss kvar!reservjesus skrev:Jag har ångest angående målvaktsposten, för vad finns det egentligen för målvakter som är kapabla till att ta upp oss? Dahlberg är bra men inte tillräckligt, Sperrle är en okej målvakt men inte mer. En Hadelöv som är motiverad hade smakat, men frågan är fall han verkligen är det. Usch blir nervös varenda gång jag funderar på eventuella målvakter.
Man vet aldrig med målvakter, hur kan man vara säker på att en rutinerad målvakt skulle hålla i en KS. Är sjukt svårt att veta innan man är där. Det som skulle kännas "säkert" är om vi har en målvakt som redan gjort resan, i någorlunda nutid, och vem skulle det vara?
Hade inte tackat nej till honom i dagsläget.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams