Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Daniel942 »

JesperDIF skrev:Känns som Salas är en av dom mer vettigare härinne!
Hahahahahaha. Ha. Haha. Hahahahaha!
DIF!
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

ett jäkla gnällande på Mika, han är ju bara barnet fortfarande (iaf enligt vissa... MoDo) så det är väl klart han stannar...

Om någon här har sett när han blir drafted så säger kommentatorerna där att de tror han stannar 1 säsong till i DIF och att de vill se honom en till säsong i DIF då han är så ung. Nugget(el vafan han heter) som vart draftad som nr1 tyckte de också skulle vänta 1 år till. Så det är inte bara vi här i Sverige som tycker de borde stanna ett år till.

Så är väl bara hoppas på att Ottawa tänker i samma banor som de som kommenterade draften.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Om det skall hända något med D.Tjärnqvist så tror jag det såfall kommer närmaste dagarna...annars tror jag inte vi får se honom i DIF kommande säsong.

Vore oerhört intressant att få ett uttalande om Mika från Ottawa håll också, men det lär ju inte vara så lätt att komma över.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Nu har man fått lite distans till alla våra värvningar.

Jag är absolut nöjd med Wesslau som våran förstakeeper. Ett år på nacken i Amerika gör honom gott! Han var riktigt bra i slutspelet sist och har visat att han håller i Elitserien, enligt mig.

Kyle känns som en riktigt bra värvning, den rappa skridskoåkningen hos backarna var verkligen något vi saknade förra året då jag tyckte det blev lite väl stabbigt ibland. Att krydda den sista backplatsen med en riktigt bra defensiv back skulle göra denna värvning ännu bättre.

Jonas Almtorp är väl egentligen den jag är mest tveksam till, dock så var han en av dem få som hade plusstatistik i SSK och har faktiskt gjort 2 riktigt poängsstarka säsonger det senaste åren trots hans defensiva spelstil.
Skulle absolut vilja se mera av han innan jag uttalar mig något mer kring honom.

Mattias Carlsson ser jag som en riktigt bra värvning som lär passa in riktigt bra i DIF. Hoppas verkligen inte han placeras i någon checkingline som ett antal härinne skrivit i sina laguppställningar. Skulle vara gravt slöseri på hans kompetens som faktiskt har blivit att göra poäng det senaste året. Får nog hålla med Almtorp, det där handledsskottet vill iaf inte jag stå i vägen för.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

-daniel- skrev:
18DIF91 skrev:
-daniel- skrev:Jag förstår att det är en megauppståndelse och en superhändelse för vår goda Zibanejad. Jag förstår också att det är hård press från alla håll & kanter, men jag tycker det känns lite märkligt att han ger så olika besked hela tiden.

Att han verkligen skall försöka ta en plats under campen är ju inte riktigt det han har sagt tidigare. http://www.hockeykanalen.se/1.2187117/2 ... nhl_campen

Hade det inte redan från början varit bättre att gå ut och säga att han kommer göra allt för att sticka till NHL redan nästa säsong? Förstår mig inte riktigt på att man inte kan vara tydlig i ett tidigare skede. Dock är det väl fullt förståligt att han velar lite; han känner att han vill ställa upp för Djurgården men samtidigt vill han blidka sin framtida arbetsgivare... tufft val så klart, men då tycker jag man redan från början skulle gett klara direktiv.

Antar att campen är relativt snart iaf, typ vid månadsskiftet? Tycker DIF skall sätta en deadline på att få ett svar från Ottawa och honom själv. Får man inte ett klart besked så skall man så snart som möjligt avskriva honom från planen för kommande säsong och leta ersättare.

Seriöst dock, killen är 18 år. Hur mycket erfarenhet hinner du samla ihop på den korta tiden? Att han velar och inte riktigt vet vad han skall säga och vilken fot han skall stå på är ju inte så konstigt. Hade kunna hålla med om killen varit månne 28 år om att han kanske borde kunnat ge lite klarare besked, men inte i detta fallet.

Dock så kan jag hålla med om deadlinen för DIF's skull, så man vet hur lagbygget skall fortskrida. Men jag tror ändån att Mika kommer stanna en säsong till i DIF. Lät på Ottawas representant under intervjuen att man egentligen inte hade någon brådska eftersom man byggde en hel del för framtiden och att låta honom spela klart sin kontraktstid i DIF var ett alternativ. Fast jag kan ju ha tolkat det fel när jag tittade :P
Håller naturligtvis med, men jag har hela tiden tyckt Mika verkar extremt mogen för sin ålder. Min bild av honom vacklade dock en smula av de vitt skilda besked han ger.
Även om man är mogen kan man ju ibland ha svårt att veta vad man vill, inte något konstigt med det. Särskilt när det gäller såpass stora val som NHL. (Tror det är lite svårt att inse vad det egentligen betyder att få ett sånt val när man aldrig haft det själv :P)

Det behövs däremot en europeisk liga så vi inte torskar spelare på detta sätt! Eller så att vi åtminstone kan få skälig ersättning för spelare vi förlorar. Även om spelarna själva kanske inte inser det, så handlar det faktiskt lite om klubbens framtid också när de sticker över så pass tidigt. Blir ju väldigt svårt att föryngra en klubb när alla ens juniorlöften sticker över till NHL and what not.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lassen fortfarande aktuell för Malmö enligt Mrmadhawk:
http://mrmadhawk.se/2011/june/lassen-fo ... ml#comment
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Släpp Lassen gratis för tusan!

Malmö känns som ett gott alternativ för alla parter.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kall-El skrev:Släpp Lassen gratis för tusan!

Känner mig lite oroad att man inte vågar droppa honom, låter lite som att "nä men får vi inte in en till klassback för en rimlig peng så kör vi med Lassen istället. Han kanske växer in i ES-kostymen inom kort".
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Skulle själv kunna tänka mig att bidra med en liten övergångssumma, en rent symbolisk.
"Rakt ner i fickan" på Stefan, som tack för den tid som varit.
Då han bidragit med hjärta, själ och ett glatt humör vid sidan om isen.......& väl ute på isen stor total förvirring
(alzheimer/ Ice-heimer)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:

Skulle själv kunna tänka mig att bidra med en liten övergångssumma, en rent symbolisk.
"Rakt ner i fickan" på Stefan, som tack för den tid som varit.
Då han bidragit med hjärta, själ och ett glatt humör vid sidan om isen.......& väl ute på isen stor total förvirring
(alzheimer/ Ice-heimer)
:lol:

Tycker faktiskt man skulle gjort det samma med Djurgårdshjälten Victor Bartley. Hans engagemang i klubben var....enastående.
Viktory

Inlägg av Viktory »

For what it's worth:

http://nyheter24.se/sport/hockey24/elit ... 582216.ece

Hoppas att han är mer som Krüger än som Josefson.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Viktory skrev:For what it's worth:

http://nyheter24.se/sport/hockey24/elit ... 582216.ece

Hoppas att han är mer som Krüger än som Josefson.
Man märker att Järlan försöker övertala sig själv, snarare än fansen, att vara lugn. "Ett muntligt avtal" är ju så jädrans mycket värt när det väl kommer till kritan....och det vet ju naturligtvis Järlefelt om. :|
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

NHL-avtalet framstår mer och mer som ett stort skämt. Allt är åt skogen. Ur klubbsynvinkel är ingenting bra med det.
Användarvisningsbild
swallat

Inlägg av swallat »

saxat från Senators sida i en intervju med Zibbe

"When I first got drafted, I didn't feel like I was ready to come over and it felt like I needed another season to play back home … play against men and professionals," Josefson told NHL.com. "That's a really good league and really good for developing young players. After that year, I felt more comfortable and ready to move over."

In all likelihood, Zibanejad will take the same path.

"I've been approached with options to play in the CHL or the Elite League and I think it would be good for my development to play one more year (with Djurgarden) to get bigger and stronger on my skates," he said. "(Djurgarden) is a great team and this is such a skilled league."

Det låter positivt
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
Användarvisningsbild
Lakrisal

Inlägg av Lakrisal »

Han säger ju dock till TSN att hans mål är att slå sig in i laget, det är bara om han inte lyckas med det som han kommer tillbaka. Samtidigt säger ju dock Murray (Sens GM) att Mika inte behöver stressa utan att de kommer vara tålmodiga.

Det är omöjligt att säga huruvida han stannar eller inte, den som lever får se helt enkelt
Låst