Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Känns som Salas är en av dom mer vettigare härinne!
Tittar man på våra poängbästa spelare i NHL den senaste säsongen:
1&2 Sedinarna. Skrev NHL-kontrakt som förstaårsseniorer.
3 Zetterberg. Skrev NHL-kontrakt som tredjeårssenior.
4 Loui Eriksson. Skrev NHL-kontrakt som förstaårssenior.
5 Bäckström. Skrev NHL-kontrakt som förstaårsenior.
6 Lidström. Skrev NHL-kontrakt som andraårssenior.
7 Franzén. Skrev NHL-kontrakt sin åttonde säsong som senior.
8 Berglund. Skrev NHL-kontrakt som förstaårssenior.
9 Steen. Skrev NHL-kontrakt som andraårssenior.
10 Enström. Skrev NHL-kontrakt sin fjärde säsong som senior.
Ingen av våra svenska topp-10 poängplockare i NHL åkte över som juniorer. Franzén är en extrem late bloomer, men övriga spelare blev faktiskt draftade i sin åldersgrupp och flera var förstarundare också som exempelvis Sedinarna, Bäckström, Berglund och Steen.
Uppenbarligen så är det inte nu eller aldrig, och totalt kört om man inte sticker till NHL innan man spelat en enda hockeymatch utan galler framför fejan. Zibanejad kommer inte dö av att stanna en säsong till i Djurgården.
1&2 Sedinarna. Skrev NHL-kontrakt som förstaårsseniorer.
3 Zetterberg. Skrev NHL-kontrakt som tredjeårssenior.
4 Loui Eriksson. Skrev NHL-kontrakt som förstaårssenior.
5 Bäckström. Skrev NHL-kontrakt som förstaårsenior.
6 Lidström. Skrev NHL-kontrakt som andraårssenior.
7 Franzén. Skrev NHL-kontrakt sin åttonde säsong som senior.
8 Berglund. Skrev NHL-kontrakt som förstaårssenior.
9 Steen. Skrev NHL-kontrakt som andraårssenior.
10 Enström. Skrev NHL-kontrakt sin fjärde säsong som senior.
Ingen av våra svenska topp-10 poängplockare i NHL åkte över som juniorer. Franzén är en extrem late bloomer, men övriga spelare blev faktiskt draftade i sin åldersgrupp och flera var förstarundare också som exempelvis Sedinarna, Bäckström, Berglund och Steen.
Uppenbarligen så är det inte nu eller aldrig, och totalt kört om man inte sticker till NHL innan man spelat en enda hockeymatch utan galler framför fejan. Zibanejad kommer inte dö av att stanna en säsong till i Djurgården.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Känns som Salas dubbelnickarJesperDIF skrev:Känns som Salas är en av dom mer vettigare härinne!

Expert.
Han kunde bara sagt att han var skitglad, men att han i övrigt inte hade några kommentarer.Berra skrev:För tusan SkönaDjurgårn, det brukar ju vara en fröjd att läsa dina inlägg men nu gör det ont i ögonen. Har du köpt en dator utomlands med ett tangentbord utan prickar över ä, å, ö?SkönaDjurgårn skrev:Kul for Claesson! Tycker han gjorde en supersasong faktiskt, hoppas han fortsatter pa det inslagna sparet.![]()
Ni som sågar Zibanejad, vad skulle han ha sagt/gjort i samband med draften för att ni skulle bli nöjda?
"Nej jag tänker inte försöka att slå mig in i Ottawa kommande säsong, jag har nämligen sagt att DIF är prioritet ett så vissa supportrar blir ledsna om jag gör mitt bästa på campen i juli, kanske att jag försöker på riktigt om ett år. Jag tvivlar dock på det då jag har ett tvåårskontrakt med DIF". Sedan drar han ner byxorna i ansiktet på Ottawas GM och visar den röd, gul, blå skölden han tatuerat in med texten "Fuck NHL" skrivet under.
Personligen skulle jag ha älskat det men 18-åringar som lagt ner all sin fritid på att bli bra hockeyspelare vill till NHL. Det är ytterst få spelare som har samma kärlek till sitt lag som vi supportrar har. Jag tror dock att Zibanejad stannar.
PrecisSirDIFalot skrev:Känns som Salas dubbelnickarJesperDIF skrev:Känns som Salas är en av dom mer vettigare härinne!

Nä men alltså, för att avsluta den här diskussionen nu (för min del) så vill jag bara säga att så länge som Mika är rakryggad och ger ett snabbt beslut så är jag nöjd. Jag är bara så jävla orolig över att han ska göra en "Jacob Josefson" och sätta Djurgården i en otroligt svår sits att ta sig ur. Det känns tyvärr som om att många juniorer är fruktansvärt egoistiska när deras drömmar uppfylls så att dom helt enkelt skiter i klubben som dom representerar för stunden, vilket är synd. Det blir en lite knepig situation av det.
Människor ska stå vid Sina ord och vid Sina löften. Enkelt. Utan den grundtanken är vi tamejfan kokta. Säger Mika att han ska stanna ett år till hos oss så ska han göra det. Jag ger oathbreakers mindre värde än andra organismer.
Hoppas Mika stannar ett år till.
Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SirDIFalot
Okey.Magnutz skrev:Människor ska stå vid Sina ord och vid Sina löften. Enkelt. Utan den grundtanken är vi tamejfan kokta. Säger Mika att han ska stanna ett år till hos oss så ska han göra det. Jag ger oathbreakers mindre värde än andra organismer.
Sent from my Super1337 Mega-anti-gnaget-Phone Sensation 2000x using Tapatalk
Expert.
- SirDIFalot
Men samtidigt får vi inte glömma här. Mika har potential att bli fruktansvärt bra. Men i dagsläget är han långt ifrån oersättlig. Tror max han skulle gjort 30p kommande säsong och det tror jag vi kan hitta någon annan som kan.
Vi står och faller verkligen inte med Mika. Även om det är tråkigt att vi ska bli rånade på våra spelare innan de blivit byxmyndiga typ...
Vi står och faller verkligen inte med Mika. Även om det är tråkigt att vi ska bli rånade på våra spelare innan de blivit byxmyndiga typ...
Expert.
Skön meningsuppbyggnad hörru...SirDIFalot skrev:Vi står och faller verkligen inte med Mika.

Men nå väl, jag greppade ändå innebörden i inlägget. Han är inte omöjlig att ersätta, men han lär å andra sidan inte vara så speciellt dyr heller.
Bra diskussion med många bra argument här inne nu, men själv är jag helt i linje med SkönaDjurgårn. Får Mika en bra deal och blir lovad mycket speltid så kommer han att dra, och jag kommer absolut inte att kunna klandra honom för det. Han har slitit som ett djur varje dag i sitt liv för att få spela NHL, och när chansen väl dyker upp så blir det löjligt att försöka argumentera till varför han ska stanna i Sverige, jag kan då i alla fall inte komma på ett vettigt argument.
Vad Mika sedan sagt till en skvallertidning som Aftonhoran ger jag inte mycket för, dom kan ju vrida det till vafan som helst. För "Sportbladet avslöjar! - Zibanejad stannar i Elitserien eller så flyttar han till NHL" är inte lika catchigt som att gå ut med ett löfte som får "Djurgårdsfansen att andas ut". Så länge det är raka rör och en bra kommunikation med ledningen så är jag nöjd.
Vad Mika sedan sagt till en skvallertidning som Aftonhoran ger jag inte mycket för, dom kan ju vrida det till vafan som helst. För "Sportbladet avslöjar! - Zibanejad stannar i Elitserien eller så flyttar han till NHL" är inte lika catchigt som att gå ut med ett löfte som får "Djurgårdsfansen att andas ut". Så länge det är raka rör och en bra kommunikation med ledningen så är jag nöjd.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Instämmer till fullo! Sen hade det varit jävligt tråkigt för oss om han drar vidare, men det är så det funkar, och Mika är ett NHL ämne helt klart!Edin skrev:Bra diskussion med många bra argument här inne nu, men själv är jag helt i linje med SkönaDjurgårn. Får Mika en bra deal och blir lovad mycket speltid så kommer han att dra, och jag kommer absolut inte att kunna klandra honom för det. Han har slitit som ett djur varje dag i sitt liv för att få spela NHL, och när chansen väl dyker upp så blir det löjligt att försöka argumentera till varför han ska stanna i Sverige, jag kan då i alla fall inte komma på ett vettigt argument.
Vi sitter i skiten när de stora ligorna rycker i våra unga spelare och jag vill se en ändring här. NHL måste börja behandla alla ligor med respekt. Kontrakt måste gälla och ska ett kontrakt brytas ska det kosta.
//
Nu sitter jag här och undrar hur det går med vår backrekrytering.
//
Nu sitter jag här och undrar hur det går med vår backrekrytering.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tack Edin, Hawk och Berra för lite stöd här. Jag var så inåt ¤#&#=)!/R?¤#!/R¤ tiltad när jag skrev igår efter att ha förlorat någon månadslön på typ en timme. Så blev rätt kassa inlägg men själva tänket står jag ju fast vid, såklart.
Och ja Berra, det är min laptop som är amerikansk. Ser inte så bra ut utan prickar men ibland är jag för lat för att flytta mig till stordatorn. Tack iaf.
Och ja Berra, det är min laptop som är amerikansk. Ser inte så bra ut utan prickar men ibland är jag för lat för att flytta mig till stordatorn. Tack iaf.

- SkönaDjurgårn
Möjligt att han var sämre i slutspelet än tidigare, jag minns inte riktigt. Men debutsäsongen i stort tycker jag var sjukt stabil av Claesson. Långt över mina förväntningar av en kille man knappt hört namnet på innan. En liten favorit för mig.diffanss skrev:SkönaDjurgårn skrev:Kul for Claesson! Tycker han gjorde en supersasong faktiskt, hoppas han fortsatter pa det inslagna sparet.
Så jävla överdrivet bra var han inte! Minns ingen boxplay i kvartsfinalen när han inte lyckades få ut pucken? och det resulterade med mål i arslet i slutsekunderna
- -daniel-
Jaha, så du tycker det är rättvist att betygsätta en spelares insats under en hel säsong med ett moment i en match?diffanss skrev:SkönaDjurgårn skrev:Kul for Claesson! Tycker han gjorde en supersasong faktiskt, hoppas han fortsatter pa det inslagna sparet.
Så jävla överdrivet bra var han inte! Minns ingen boxplay i kvartsfinalen när han inte lyckades få ut pucken? och det resulterade med mål i arslet i slutsekunderna
Claesson inledde säsongen halvsvajigt (eller t.om helsvajigt i sina stunder) men växte med uppgiften och kom att bli en stabil backpjäs. Otroligt skicklig för att vara 18 bast. Han kan bli väldigt bra.