Säsongen 18/19
Re: Säsongen 18/19
Nä nu är det dags att ta 3p och visa att liket lever.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Josef har varit frånvarande vid 2 längre tillfällen.
Båda gångerna inträffar det att laget får en svacka.....
Uppenbart att andralinan inte håller måttet. De orkar inte bära laget en enda match.
Egentligen inget konstigt då de knappt blivit torra bakom öronen.
Efter den kedjan har vi en malplacerad Axelsson.
Vi blir uppenbart synade när Josefsson är frånvarande.
Blir alltmer tydligt vilken jättemiss (eller ekonomisk svaghet) det var att släppa både Ljungh och Johansson.
Tänk er Axelsson-Johansson-Bemström.
Vi har bevisligen en hel del pussel kvar med ekonomin för att på allvar kunna bli bäst.
Med det sagt, får vi ha alla friska och krya kommer vi garanterat bli jobbiga att möta i en serie över sju matcher, för vilket lag som helst. Allt är inte nattsvart.
Båda gångerna inträffar det att laget får en svacka.....

Uppenbart att andralinan inte håller måttet. De orkar inte bära laget en enda match.
Blir alltmer tydligt vilken jättemiss (eller ekonomisk svaghet) det var att släppa både Ljungh och Johansson.
Vi har bevisligen en hel del pussel kvar med ekonomin för att på allvar kunna bli bäst.
Med det sagt, får vi ha alla friska och krya kommer vi garanterat bli jobbiga att möta i en serie över sju matcher, för vilket lag som helst. Allt är inte nattsvart.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Lee Harvey Oswald
Vi har haft en svacka sedan november och senaste tre matcherna mot TIK och Örebro x2 har gett tydliga indikationer på att vi är lite ”färdiga med säsongen” nu.BOMBOM BOUCHARD skrev:Josef har varit frånvarande vid 2 längre tillfällen.
Båda gångerna inträffar det att laget får en svacka.....![]()
Om inte Adam tillfrisknar och Josef Återuppstår, då går det fort utför med den nuvarande den icke-lagkänsla vi har mejslat fram (allt är inte bara skador/otur, vi har faktiskt inte ens varit nära att kunna jobba ihop som ett lag )
Inte alls så säker på att det ens blir några matcher i bäst av 7.... "att vara jobbiga i"
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Mm, det kan bli respass tidigare än så. Vår högstanivå är slagkraftig. Men problemet är att allt bygger på att förstalinan ska gå före och sedan kan de andra spela bra i kölvattnet på det. Om inte, är vi riktigt bleka.Lee Harvey Oswald skrev:Vi har haft en svacka sedan november och senaste tre matcherna mot TIK och Örebro x2 har gett tydliga indikationer på att vi är lite ”färdiga med säsongen” nu.BOMBOM BOUCHARD skrev:Josef har varit frånvarande vid 2 längre tillfällen.
Om inte Adam tillfrisknar och Josef Återuppstår, då går det fort utför med den nuvarande den icke-lagkänsla vi har mejslat fram (allt är inte bara skador/otur, vi har faktiskt inte ens varit nära att kunna jobba ihop som ett lag )
Inte alls så säker på att det ens blir några matcher i bäst av 7.... "att vara jobbiga i"
Vi har som jag ser det:
En riktigt vass förstalina
Sedan tre hyggliga 3:e och 4:e linor.
Det håller inte. Davidsson och Fjällby dansade ifjol. I år är de alldeles för bleka. Blixtrar till ibland, men vem fan gör inte det?

Vi saknar en andrafemma, och då blir det jobbigt i längden om en lina ska vara i toppform 52 matcher och bära laget.
Synd, hävdar med en dåres envishet att vi inte ersatt Ante är den enskilt största pusselbiten som saknas .
Man vet aldrig när vi kommer närmre, för många bitar är bra, annars skulle vi aldrig ligga där vi är nu.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Lee Harvey Oswald
Mmh, men just denna säsong när SHL blivit ”AllaFårVaMeSvenskan” och är svagare än någonsin, då står vi ändå här, i slutet av februari och är bara någon blek insats till ifrån att ligga 11:a.BOMBOM BOUCHARD skrev: Synd, hävdar med en dåres envishet att vi inte ersatt Ante är den enskilt största pusselbiten som saknas .
Man vet aldrig när vi kommer närmre, för många bitar är bra, annars skulle vi aldrig ligga där vi är nu.
Visst, vi borde anat att Ante skulle ”tyna bort”.
Men det är inte bara det, vi saknar mental ryggrad i laget, vi saknar rollspelare/någon som är schemalagt jobbig för motståndarna… och en vettig backup för Adam
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Det håller jag till fullo med om.Lee Harvey Oswald skrev:Mmh, men just denna säsong när SHL blivit ”AllaFårVaMeSvenskan” och är svagare än någonsin, då står vi ändå här, i slutet av februari och är bara någon blek insats till ifrån att ligga 11:a.BOMBOM BOUCHARD skrev: Synd, hävdar med en dåres envishet att vi inte ersatt Ante är den enskilt största pusselbiten som saknas .
Men det är inte bara det, vi saknar mental ryggrad i laget, vi saknar rollspelare/någon som är schemalagt jobbig för motståndarna… och en vettig backup för Adam
Det är just därför jag inte ställt mig i klagomålsledet mot våra ledare, jag tycker vi saknar spelare i första hand mer än något annat. Tittar jag på senaste laguppställning, utan DIF-glasögonen på, skrämmer den inte slag på många motståndare.
- Lee Harvey Oswald
-Det vi har gjort bra i 40 omgångar, vi kan ju inte sluta med det nu helt plötsligt i omgång 41- 42
Blir en smula konfunderad här, antingen ser vi på Hockey väldigt annorlunda (högst troligt
) ...eller så har Robban stirrat sig lite för blind på tabellplaceringen.
Av de 22st matcher vi vunnit har vi kanske spelat bra/ok i 10-15st, resten är på flytkontot, vilket vi så klart tar emot utan klagomål.
I dessa 10-15 matcher har vi gjort högst 1-2 gedigna laginsatser över 3 perioder
Sedan fattar jag att Robban väljer en positiv icke stress-kostym ut mot media, men han glömmer ju alla engagerade supportrar/åskådare som har sett nåt helt annat än 40 bra omgångar.
Han skulle tjäna på att vara lite mer nyanserad, dela lite bilder som man känner igen, nu blir det lite väl Bagdad Bob över det hela
Blir en smula konfunderad här, antingen ser vi på Hockey väldigt annorlunda (högst troligt

Av de 22st matcher vi vunnit har vi kanske spelat bra/ok i 10-15st, resten är på flytkontot, vilket vi så klart tar emot utan klagomål.
I dessa 10-15 matcher har vi gjort högst 1-2 gedigna laginsatser över 3 perioder
Sedan fattar jag att Robban väljer en positiv icke stress-kostym ut mot media, men han glömmer ju alla engagerade supportrar/åskådare som har sett nåt helt annat än 40 bra omgångar.
Han skulle tjäna på att vara lite mer nyanserad, dela lite bilder som man känner igen, nu blir det lite väl Bagdad Bob över det hela
-
- Säsongskort: Ja
Det är lugnt(ironi) vi ska bara spela Djurgårdshockey(vad det nu är) citat Robban så vänder alltLee Harvey Oswald skrev:-Det vi har gjort bra i 40 omgångar, vi kan ju inte sluta med det nu helt plötsligt i omgång 41- 42
Blir en smula konfunderad här, antingen ser vi på Hockey väldigt annorlunda (högst troligt) ...eller så har Robban stirrat sig lite för blind på tabellplaceringen.
Ceterum censeo Solna esse delendam
Årets upplaga av forwards kommer inte in på insidan mot vettiga backar. Tragiskt att se Strandberg bara bli bortknuffad som en 12-åring nu senast mot Örebro. Det finns i princip inget spel mot kassen när Brodin inte är på isen.BOMBOM BOUCHARD skrev:Det håller jag till fullo med om.Lee Harvey Oswald skrev:Mmh, men just denna säsong när SHL blivit ”AllaFårVaMeSvenskan” och är svagare än någonsin, då står vi ändå här, i slutet av februari och är bara någon blek insats till ifrån att ligga 11:a.BOMBOM BOUCHARD skrev: Synd, hävdar med en dåres envishet att vi inte ersatt Ante är den enskilt största pusselbiten som saknas .
Det är just därför jag inte ställt mig i klagomålsledet mot våra ledare, jag tycker vi saknar spelare i första hand mer än något annat. Tittar jag på senaste laguppställning, utan DIF-glasögonen på, skrämmer den inte slag på många motståndare.
Nu ska alltså Guter komma in och reda bot på detta. Jocke börjar nu komma ruggit nära Einsteins definition av dumhet, att år efter år försöka bygga ett finesslag med pigga miniforwards trots att vi hela tiden ser samma dåliga resultat.
Ger ett lag som Malmö 10 gånger större chans än oss att vinna i en ev. finalserie. Tar gärna på mig dumstruten om jag har fel, men jag tror inte det.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Med tanke på vårt spelschema, form och faktumet att nästan alla våra bärande spelare nu är antingen skadade eller sjuka så lär vi ligga på 11:e plats snart.
6 ynka poäng ner.
6 ynka poäng ner.
-
Ja. Den här säsongen är bara packa ner i en kartong, hälla bensin på å bränna upp.Vikas skrev:Med tanke på vårt spelschema, form och faktumet att nästan alla våra bärande spelare nu är antingen skadade eller sjuka så lär vi ligga på 11:e plats snart.
6 ynka poäng ner.
Käkar upp ett par strumpor om vi fixar en matchserieseger i ett eventuellt slutspel. Tamt, ovilligt och för tillfället uruselt.
En riktig Djurgårdssäsong, fylld av falska förhoppningar och evig vånda.
25/4-2025
- diftobbe89
Efter säsongen kommer ansvariga som vanligt stå där och skylla på skador när man summerar varför det gick som det gick. Och visst påverkar det men men man kan ju också fundera på hur man prioriterar från första början, ingen direkt jätteskräll att Engqvist skulle gå sönder. I övrigt litar man som vanligt blint på att unga orutinerade spelare ska ta enorma kliv och att spelare från allsvenskan ska ersätta mer etablerade spelare.
Han ville å ena sidan inte förlänga med Ahlén och hade som argument att yngre spelare som Walterholm måste få chansen. Går ju sådär.
Att signa upp en lika gammal Guter för framtiden tycks vara av intresse dock när vi egentligen är i behov av helt andra spelartyper. Tar man en titt på vilka som redan sitter på kontrakt till nästa säsong blir det ännu mer obegripligt.
Högström försvinner på backen och Norell och Bobbo mäktar han med att ta in och listan kan göras lång
Jocke ut Jensen in osv.
Nja det här är ett grundserielag som aldrig kommer vara i närheten av att vinna någonting. Men jag har såklart väldigt gärna fel.
Han ville å ena sidan inte förlänga med Ahlén och hade som argument att yngre spelare som Walterholm måste få chansen. Går ju sådär.
Att signa upp en lika gammal Guter för framtiden tycks vara av intresse dock när vi egentligen är i behov av helt andra spelartyper. Tar man en titt på vilka som redan sitter på kontrakt till nästa säsong blir det ännu mer obegripligt.
Högström försvinner på backen och Norell och Bobbo mäktar han med att ta in och listan kan göras lång
Jocke ut Jensen in osv.
Nja det här är ett grundserielag som aldrig kommer vara i närheten av att vinna någonting. Men jag har såklart väldigt gärna fel.
Spela fult
Är det inte snarast så att vi saknar 2/3 av en första lina?BOMBOM BOUCHARD skrev:Josef har varit frånvarande vid 2 längre tillfällen.
Min högst personliga gissning är att tanken inför säsongen vara att Brodin - Josefsson - Lilja skulle vara en lina två och att vi hade en tilltänkt lina 1 med Axelsson - Ante - ?? ( Gissningsvis hade det blivit Bemström )
Men med tanke på skadorna har det inte blivit något med den linan och en Axelsson utan rätt lekkamrater är inte någon större tillgång tyvärr. ( När han väl varit skadefri kanske är bäst att tillägga. )
Av detta följer att jag kanske inte är av uppfattningen att "det saknas" en hel lina, men att vi formligen skriker efter en center som kan bära många minuter och driva en lina framåt.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Tycker du är rätt ute, vi saknar en riktigt skicklig center som kan bära en andralina. Det har vi gjort sedan Ante gick sönder.Kall-El skrev:Är det inte snarast så att vi saknar 2/3 av en första lina?BOMBOM BOUCHARD skrev:Josef har varit frånvarande vid 2 längre tillfällen.
Min högst personliga gissning är att tanken inför säsongen vara att Brodin - Josefsson - Lilja skulle vara en lina två och att vi hade en tilltänkt lina 1 med Axelsson - Ante - ?? ( Gissningsvis hade det blivit Bemström )
Men med tanke på skadorna har det inte blivit något med den linan och en Axelsson utan rätt lekkamrater är inte någon större tillgång tyvärr. ( När han väl varit skadefri kanske är bäst att tillägga. )
Av detta följer att jag kanske inte är av uppfattningen att "det saknas" en hel lina, men att vi formligen skriker efter en center som kan bära många minuter och driva en lina framåt.
Men än en gång, alla visste hur skör Ante var. Jag tror helt enkelt inte vi hade räknat med honom och att det fattas pengar i föreningen.
Annars väldigt naivt att tro att Ante skulle hålla.
- -daniel-
Spelar ingen roll hur mycket vi ältar att det saknas centrar bakom Josefson och att truppen är tunn. Nu måste spelarna knyta näven i fickan och inse att det är dags att prestera. Kommande 10 matcher är så klart helt avgörande för resterande del av säsongen - alla måste upp några snäpp. Kan inte Robert kräma ur det sista ur gruppen tvivlar jag att han är rätt man att leda den här skutan nästkommande säsong.