Biljettråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Biljettråden

Inlägg av Mäklaren »

Jag har ett säsongskort till klacken som jag inte kommer att använda imorgon. PM:a vid intresse.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Pogue Mahone skrev:Vart var det dem tog tag i problemet med att idioter köper biljetter enbart för att sälja dem vidare för att tjäna pengar?

Har för mig att dem rent av gick fram till försäljarna och tog biljetterna med våld. önskar fan att det var så här också
Black army gjorde så när dom hade sin "final" mot Växjö på Hovet när dom kvalade. Letade upp folk på Tradera/Blocket som sålde dyrare, bestämde mötesplats för att köpa biljetterna och sen på plats så fick försäljarna välja mellan att sälja dom till inköpspris eller bli nedslagna och rånade på biljetterna.
Avskaffa tre mot tre.
Magnutz

Re: Re: Biljettråden

Inlägg av Magnutz »

nishan.alam skrev:
Zavitz skrev:Ingen som sitter och trycker på ett gäng biljetter till Modo hemma (vartsomhelst, men helst inne på arenan :wink: ) antar jag?
Har 5 st biljetter till matchen mot Modo. Lördag 3 Mars.
Sektion A8, Rad 20. Platser 25,26,27,28,29.
DFG kanske kan snacka lite med dessa....8-)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Kamala

Inlägg av Kamala »

Hur ser det ut med plåtar till dagens match? Skulle behöva 2 klackbiljetter till polare som är på besök. Är det slutsålt eller finns det chans att köpa i DIFshopen?
You and I are gonna live forever!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Kamala skrev:Hur ser det ut med plåtar till dagens match? Skulle behöva 2 klackbiljetter till polare som är på besök. Är det slutsålt eller finns det chans att köpa i DIFshopen?
Slutsålt. Skymd sikt ska finnas i Globens biljettkassor så dom skulle ju kunna köpa en sådan och sen gå till klacken.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Kamala

Inlägg av Kamala »

Mattias_87 skrev:
Kamala skrev:Hur ser det ut med plåtar till dagens match? Skulle behöva 2 klackbiljetter till polare som är på besök. Är det slutsålt eller finns det chans att köpa i DIFshopen?
Slutsålt. Skymd sikt ska finnas i Globens biljettkassor så dom skulle ju kunna köpa en sådan och sen gå till klacken.
Okej, tack. Då gör vi på detta viset då. Tycker det har varit rätt dålig information på hemsidan om biljettläget. Eller kanske bara jag som har missat det.
You and I are gonna live forever!
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Blir irriterad på folk här inne som säger att ni önskar att DFG gick in och slog ner biljetturkarna.
Vad fan, har det inte passat att ha DFG runt sig tidigare så ska det fan inte passa nu heller.
Antingen eller helt enkelt.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Heaty skrev:Blir irriterad på folk här inne som säger att ni önskar att DFG gick in och slog ner biljetturkarna.
Vad fan, har det inte passat att ha DFG runt sig tidigare så ska det fan inte passa nu heller.
Antingen eller helt enkelt.
Livet är inte så enkelt. Svart eller vitt.

Sen ska nog dessa "önskningar" ses som ironiska/skämtsamma. I alla fall mitt. Jag tycker att biljett-gamarna skulle jagas bort från Globen-torget och vem som gör det är helt ointressant. Bäst vore väl om Polisen tog hand om det kanske. Eller.. vafan vet jag. Allt jag vet är att det är äckligt att se folk stå och sälja biljetter till överpris utanför Hovet.
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

Jagar plåtar för polares räkning till matchen idag, ring/sms:a 0760215353 . Är på plats om cirka 45 minuter.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Magnutz skrev:Allt jag vet är att det är äckligt att se folk stå och sälja biljetter till överpris utanför Hovet.
Varför? De tillgodoser en efterfrågad funktion.

Om det var praktiskt för DIF Hockey att sälja biljetter till dagsfärkskt marknadspris så skulle de troligtvis göra det. Istället tar nu andra "entrepenörer" hand om den biten och utför en viktig sammhällsfunktion.

Ibland säljs biljetter billigare, ibland dyrare. Efterfrågan bestämmer. Det borde finnas en marknadsplats på DIFs hemsida för att ytterligare facilitera denna marknad.

Men vi svenskar vill ibland inte riktigt inse och acceptera att vi har valt marknadsekonomi med allt vad det innebär..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
minalman

Biljettråden

Inlägg av minalman »

sensei skrev:
Magnutz skrev:Allt jag vet är att det är äckligt att se folk stå och sälja biljetter till överpris utanför Hovet.

Om det var praktiskt för DIF Hockey att sälja biljetter till dagsfärkskt marknadspris så skulle de troligtvis göra det. Istället tar nu andra "entrepenörer" hand om den biten och utför en viktig sammhällsfunktion.

Ibland säljs biljetter billigare, ibland dyrare. Efterfrågan bestämmer. Det borde finnas en marknadsplats på DIFs hemsida för att ytterligare facilitera denna marknad.

Men vi svenskar vill ibland inte riktigt inse och acceptera att vi har valt marknadsekonomi med allt vad det innebär..
+1!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
JohanPez

Biljettråden

Inlägg av JohanPez »

sensei skrev:

Efterfrågad funktion?
Vem köper hellre en biljett av en gam än DIF hockey direkt?
Är ju samma antal biljetter så vad är det som gör att det här är en bra sak?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Tyck vad ni vill. Folk som köper upp biljetter för att sälja dem till högre pris är inte ok. De ställer till det.
Användarvisningsbild
minalman

Biljettråden

Inlägg av minalman »

Magnutz skrev:Tyck vad ni vill. Folk som köper upp biljetter för att sälja dem till högre pris är inte ok. De ställer till det.
Ungefär som riskbolag i vården som köper och säljer vårdhemmen. Om ingen ser efter det hela så blir det fri kapitalism utan hänsyn till själva tjänsten som ska levereras. Men det borde finnas en reglerad marknadsplats där man kan sälja sin biljett när man fått förhinder, eller hyra ut sin säsongsplåt när man är bortrest.

AVGÅ JÄRLAN!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
JohanPez

Biljettråden

Inlägg av JohanPez »

minalman skrev:
Magnutz skrev:Tyck vad ni vill. Folk som köper upp biljetter för att sälja dem till högre pris är inte ok. De ställer till det.
Ungefär som riskbolag i vården som köper och säljer vårdhemmen. Om ingen ser efter det hela så blir det fri kapitalism utan hänsyn till själva tjänsten som ska levereras. Men det borde finnas en reglerad marknadsplats där man kan sälja sin biljett när man fått förhinder, eller hyra ut sin säsongsplåt när man är bortrest.

AVGÅ JÄRLAN!
Fast du kan inte jämföra vårdbranschen och det här..
DIF hockey har satt ett vettigt pris på sina biljetter.
Gamar köper upp dem så att folk som inte "hänger på låset" antingen blir utan eller får pröjsa ockerpris.
De gångerna som besökaren tjänar på gamarna måste ju vara ytterst få i jämförelse med motsatsen.
Skriv svar