Necrodamus skrev:Jag har aldrig förstått vad dom där Ahlström bröderna ska här och göra, förbannat överskattade om ni frågar mig. En jävla skillnad på att vara bra i allsvenskan och elitserien, bara kolla in Jonas Liwing som var medioker i Dif, medans han är rätt skaplig i Ajk..
Bättre att satsa på våra egna juniorer.
Föredrar i så fall Tobias Lindström som har gjort bra ifrån sig i Norge.
En värvning av tvillingarna Ahlström är ett hån mot Henrik Eriksson, Patrik Cehlin, Jacob Josefsson, Calle G, Tobias Landeskog och Marcus Krüger som har betydligt mer talang än tvillingarna Ahlström (födda 1986). Det är tydligt att sportansvariga i klubben är ute och cyklar. Ska Tim Eriksson spela i fjärdekedjan och tvillingarna Ahlström i andrakedjan? Spelare som värvas utifrån ska tillföra spets för är det något som DIF har mycket av så är det bredd.
Ser verkligen ingen plats för dom, vi har mycket skickliga juniorer som kan ta de platserna.
Har ingen koll på löner direkt så, men skulle lönerna från Anger, Falk, Ölvestad kunna täcka upp för Mackan och Thoresen/Ekman/Håkansson/Annan spelare för första kedjan?
Tycker definitivt vi kan köra en hel 4:e line med juniorer.
Jag skulle faktist väldig gärna se Ahlströmbrothers i DIFdressen nästa år..Påminner mig väldigt mycket Sedinarna.
Många säger att det är skillnad mellan Allsvenskan och Elitserien och visst är det så. Men Ahlström har producerat för ett bottenlag i Allsvenskan och det är inte lätt. I DIF har dom dessutom bättre spelare runt om kring sig.
Andra spelare som Dick A och Linus Klasén kom också från Huddinge till Elitserien och gjort det väldigt bra så ser ingen anledning till att Ahlströmbröderna inte skulle göra det bra.
ludde och necro// hur mycket har ni egentligen sett Ahlström-brothers?
Jag kan erkänna att jag sett dem rätt lite, men å andra sidan hört väldigt mycket gott om dem från en kontakt i Huddinge. Jag hoppas att vi värvar dem, men är för den skulle inte tvärsäker på min sak. Men är det någon som är det bör det ju vara Mikael Johansson som haft dem som tränare.
ludde- skrev:Har ingen koll på löner direkt så, men skulle lönerna från Anger, Falk, Ölvestad kunna täcka upp för Mackan och Thoresen/Ekman/Håkansson/Annan spelare för första kedjan?
Om Håkansson vill återvända till Djurgården så ska den lilla skiten spela för oss utan att få lön. Annars kan han dra upp till skogarna i Skellefteå. Han är inte välkommen hem!
ludde- skrev:Har ingen koll på löner direkt så, men skulle lönerna från Anger, Falk, Ölvestad kunna täcka upp för Mackan och Thoresen/Ekman/Håkansson/Annan spelare för första kedjan?
Om Håkansson vill återvända till Djurgården så ska den lilla skiten spela för oss utan att få lön. Annars kan han dra upp till skogarna i Skellefteå. Han är inte välkommen hem!
Jo, jag ser inte heller gärna att man plockar hem Håkansson, men vad jag har hört så har ju han fått ett bud från oss...
Jag har själv inte sett något av Ahlströmmarna, men vad jag har hört så platsar dom inte i en första-andra lina i Elitserien(?), och jag ser hellre att vi har våra egna juniorer som är yngre och ännu mer lovande i våra 3-4:e kedjor.
DIFDIF skrev:Jag skulle faktist väldig gärna se Ahlströmbrothers i DIFdressen nästa år..Påminner mig väldigt mycket Sedinarna.
Många säger att det är skillnad mellan Allsvenskan och Elitserien och visst är det så. Men Ahlström har producerat för ett bottenlag i Allsvenskan och det är inte lätt. I DIF har dom dessutom bättre spelare runt om kring sig.
Andra spelare som Dick A och Linus Klasén kom också från Huddinge till Elitserien och gjort det väldigt bra så ser ingen anledning till att Ahlströmbröderna inte skulle göra det bra.
Instämmer, han kan lika bra avsluta sin karriär nån annanstans, gratis lär han inte vara heller
DIFDIF skrev:Jag skulle faktist väldig gärna se Ahlströmbrothers i DIFdressen nästa år..Påminner mig väldigt mycket Sedinarna.
Låter bra, låt dom spela med Linkan...
Fast vilka spelare ska vi flytta på om vi tar in dem? Tycker hellre att vi ska satsa på våra egna produkter och juniorer. Det vi behöver värva på forwards sidan är poängplockare som håller i Elitserien och gör många mål, och det är inte två talangfulla bröder från ett bottenlag i allsvenskan.
Låter bra, låt dom spela med Linkan...
Jag har sett dem spela ett par gånger , visst är de jävligt bra när båda brödnerna finns på planen.
Problemet med Ahlströmsbröderna är att de måste spela tillsammans för attt kunna producera om en är borta så kan den andra inte producera. Finns bättre spelare att satsa på än Ahlströmsbröderna.
Jag väntar fortfarande på något nyförvärv som ska få mig att känna "wow" inför nästa säsong
Hardy är det bästa hittills men vi måste få någon/några bättre spelare till nästa säsong om vi ska kunna avancera i tabellen, nå slutspel.Det måste väl ändå vara målsättningen för en Elitserieklubb-att få spela slutspel.
calpe skrev:Jag väntar fortfarande på något nyförvärv som ska få mig att känna "wow" inför nästa säsong.
Hardy är det bästa hittills men vi måste få någon/några bättre spelare till nästa säsong om vi ska kunna avancera i tabellen, nå slutspel. Det måste väl ändå vara målsättningen för en Elitserieklubb-att få spela slutspel.
Och vad är "wow" nyförvärv för dig? Vad för klass på spelare talar vi om då...