Jag köper inte att ”myten” att du ska få ut mer av någon spelare i SHL än i HA. Det är en mycket bättre liga med ett högre tempo och genomgående bättre spelare. Och Brodin hade väldigt tufft spelmässigt i HA.Praetori skrev: ↑2025-07-22 11:17:03Tror absolut att de två sistnämndas erfarenhet och professionalism tillsammans med Grewes riviga 100-insats-spel håller hygglig SHL-klass.SirDIFalot skrev: ↑2025-07-21 00:47:32 Om Grewe-Rensfeldt-Brodin blir någon form av ordinarie lina i SHL så är vi illa ute. Lyckligtvis tror jag max en av dom får speltid så länge vi inte är riktigt skadedrabbade.
Vi får ut mer ur spelare som Ludde och Brodda i SHL än HA.
Säsongen 2025/26: Återkomsten
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Expert.
Svårt med målskyttet kanske men gjorde mycket annat bra. Jag tycker vår fjärdekedja var bland de bättre på att flytta spelet från egen zon till anfallszon. Stabilt defensivt.SirDIFalot skrev: ↑2025-07-22 12:45:04Jag köper inte att ”myten” att du ska få ut mer av någon spelare i SHL än i HA. Det är en mycket bättre liga med ett högre tempo och genomgående bättre spelare. Och Brodin hade väldigt tufft spelmässigt i HA.Praetori skrev: ↑2025-07-22 11:17:03Tror absolut att de två sistnämndas erfarenhet och professionalism tillsammans med Grewes riviga 100-insats-spel håller hygglig SHL-klass.SirDIFalot skrev: ↑2025-07-21 00:47:32 Om Grewe-Rensfeldt-Brodin blir någon form av ordinarie lina i SHL så är vi illa ute. Lyckligtvis tror jag max en av dom får speltid så länge vi inte är riktigt skadedrabbade.
Ta typ Rensfeldt. För mig kändes det tydligt att han presterade bättre mot topplagen. Är ju rätt mycket fart och mindre tanke bakom farten i HA kontra SHL. Så jag tror absolut vissa spelare gagnas av en mer eftertänksam miljö. Med det sagt så är väl Brodda en typexempel på spelare som bör trivas bättre i HA än SHL?SirDIFalot skrev: ↑2025-07-22 12:45:04Jag köper inte att ”myten” att du ska få ut mer av någon spelare i SHL än i HA. Det är en mycket bättre liga med ett högre tempo och genomgående bättre spelare. Och Brodin hade väldigt tufft spelmässigt i HA.Praetori skrev: ↑2025-07-22 11:17:03Tror absolut att de två sistnämndas erfarenhet och professionalism tillsammans med Grewes riviga 100-insats-spel håller hygglig SHL-klass.SirDIFalot skrev: ↑2025-07-21 00:47:32 Om Grewe-Rensfeldt-Brodin blir någon form av ordinarie lina i SHL så är vi illa ute. Lyckligtvis tror jag max en av dom får speltid så länge vi inte är riktigt skadedrabbade.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Det är ingen myt. Högre ligor har en högre kvalitet med ett mer strukturerat spel med färre flängiga chansningar (som kommer av oförstånd/bristande spelförståelse) vilket gynnar strukturerade spelare.SirDIFalot skrev: ↑2025-07-22 12:45:04Jag köper inte att ”myten” att du ska få ut mer av någon spelare i SHL än i HA. Det är en mycket bättre liga med ett högre tempo och genomgående bättre spelare. Och Brodin hade väldigt tufft spelmässigt i HA.Praetori skrev: ↑2025-07-22 11:17:03Tror absolut att de två sistnämndas erfarenhet och professionalism tillsammans med Grewes riviga 100-insats-spel håller hygglig SHL-klass.SirDIFalot skrev: ↑2025-07-21 00:47:32 Om Grewe-Rensfeldt-Brodin blir någon form av ordinarie lina i SHL så är vi illa ute. Lyckligtvis tror jag max en av dom får speltid så länge vi inte är riktigt skadedrabbade.
Samtidigt kan mindre strukturerade spelare men med högre skillnivå få omvända problemet. Dvs spelare som fått utdelning i HA blir mer uddlösa i SHL eftersom framgång i SHL kräver strukturerat lagspel och bristande sådant kan inte enbart kompenseras med vågade personliga aktioner och höga förhoppningar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Rensfeldt går före Costmar alla dagar i veckan i min bokJim Morrison skrev: ↑2025-07-22 09:35:26 Sjukt svårt att sätta ihop kedjor till nästa säsong. Man kan ju bara spekulera.
Snively - Hudon - Eklund
Ylönen - Frondell - Pettersen
Josefson - Krüger - Blomgren
Salsten - Costmar - Grewe
Björck