SHL 21/22: Malmö - Djurgårdens IF 23/9
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Herreguuuuuuuuud vad dåligt. Någon gör något snälla.
Avskaffa tre mot tre.
- reservjesus
Obegripligt spel, ingen förbättring överhuvudtaget.
clowns to the left of me, jokers to the right
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ställ den frågan till Jocke, det är han som tar in erkänt veka spelare säsong efter säsong, svårt för tränarna att trolla.
Spela fult
Japp, vad är det för spel vi vill spela? Inte Järnkaminshockey i varje fall...diftobbe89 skrev: ↑2021-09-23 19:21:14Ställ den frågan till Jocke, det är han som tar in erkänt veka spelare säsong efter säsong, svårt för tränarna att trolla.
Järnkaminsandan dog ju typ 2012. Enstaka spelare sedan dess lyft fanan men vi är inte riktigt i positionen att kräva det av ett helt lag med begränsad anknytning. Eller jo, kanske om vi vill köra med die-hard spelare från Stockholm i division 2.
Senast redigerad av Praetori den 2021-09-23 19:24:29, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Carey kan på riktigt varken skjuta, passa eller åka skridskor. Vad ska vi ha honom till?
Sista perren så ska vi ställa upp med följande:
Sören Strandberg Berget
Videll Rensfeldt Rakshani
Cederqvist Engsundh Lorito
Carey Bjerselius Linus A (Sparsamt matchade)
Sista perren så ska vi ställa upp med följande:
Sören Strandberg Berget
Videll Rensfeldt Rakshani
Cederqvist Engsundh Lorito
Carey Bjerselius Linus A (Sparsamt matchade)
- Harmageddon
En annan sak som gör mig orolig och några varit inne på.
Varför vaskar man om i kedjorna hela tiden?
Ingen kedja har varit intakt under dessa fyra omgångar. Visst, det har inte sett bra ut men man kan inte vaska om hela tiden. Man måste försöka hitta någon form av kontinuitet men det är väl inte så lätt med spelarmaterialet. Peter Holland i all ära men alltså, hur mycket kommer det hjälpa!
Annars är det hatten av till Malmö såhär långt. Stor skillnad från i fjol
Varför vaskar man om i kedjorna hela tiden?
Ingen kedja har varit intakt under dessa fyra omgångar. Visst, det har inte sett bra ut men man kan inte vaska om hela tiden. Man måste försöka hitta någon form av kontinuitet men det är väl inte så lätt med spelarmaterialet. Peter Holland i all ära men alltså, hur mycket kommer det hjälpa!
Annars är det hatten av till Malmö såhär långt. Stor skillnad från i fjol
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
- Lee Harvey Oswald
Hur kan det se ut som första träningen tillsammans, helt obegripligt hur det genomgående kan vara så usel tajming i precis allt.
Vad vill vi?
Vem vill vi vara?
Så otroligt dödfött, kommer bli svårt att ens bry sig om "folkfest" på läktarna i oktober om det fortsätter se ut så här.
Avslutningen på förra säsongen var det sämsta jag sett av DIF någonsin, tom sämre än då vi åkte ur 2012.
Men detta är helt klart nästa level
Vad vill vi?
Vem vill vi vara?
Så otroligt dödfött, kommer bli svårt att ens bry sig om "folkfest" på läktarna i oktober om det fortsätter se ut så här.
Avslutningen på förra säsongen var det sämsta jag sett av DIF någonsin, tom sämre än då vi åkte ur 2012.
Men detta är helt klart nästa level
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Videll, Sörensson och Högström. Våra ledande spelare underpresterar å det grövsta. Vi har ingen offensiv spelare att luta oss mot.
Som de säger i studion, ingen struktur i spelet. Spelarna tror inte på spelsystemet. Tycker att det verkar ganska tydligt. Barry har underskattat shl och överskattat våra egna spelares förmåga. Vi måste spela enklare och tydligare. Och låt spelarna spela ihop sig. Skapa tydliga kedjor och roller.
Att vi fått 5 poäng hittills är ett under.
Som de säger i studion, ingen struktur i spelet. Spelarna tror inte på spelsystemet. Tycker att det verkar ganska tydligt. Barry har underskattat shl och överskattat våra egna spelares förmåga. Vi måste spela enklare och tydligare. Och låt spelarna spela ihop sig. Skapa tydliga kedjor och roller.
Att vi fått 5 poäng hittills är ett under.
-
Ingman tycker jag mer och mer börjar se ut som en flopp. När han väl varit på isen sedan första matchen har jag riktigt reagerat på hur illa det ser ut.
Man undrar hur dialogen mellan Barry och Jocke såg ut angående spelsystem inför denna säsong...
Jockes spelide handlar om att äga pucken 100% av matchen. Aldrig någonsin på 52 matcher behöva spela I egen zon.... En fin tanke!diftobbe89 skrev: ↑2021-09-23 19:21:14Ställ den frågan till Jocke, det är han som tar in erkänt veka spelare säsong efter säsong, svårt för tränarna att trolla.
Japp, Bengtsson också riktigt dålig. Förstärk backsidan!Detblir3poäng skrev: ↑2021-09-23 19:26:17 Ingman tycker jag mer och mer börjar se ut som en flopp. När han väl varit på isen sedan första matchen har jag riktigt reagerat på hur illa det ser ut.
Man kan klä en bajskorv i kostym, det är fortfarande en bajskorv. Något fyra Brynäs-tränare såg. Jocke däremot? "Fram med Armani jag vill ändå testa..."Detblir3poäng skrev: ↑2021-09-23 19:26:17 Ingman tycker jag mer och mer börjar se ut som en flopp. När han väl varit på isen sedan första matchen har jag riktigt reagerat på hur illa det ser ut.