SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Malmö 12/10-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Czerkawski

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Malmö 12/10-2019

Inlägg av Czerkawski »

Var orolig första halvan av matchen. Spelet såg mycket tamt ut och Malmö stängde effektivt igen försvaret och hade några vassa kontringar. Hade MIF fått 1-0 med sig hade kanske matchen slutat helt annorlunda. Kändes dock som om grabbarna tog det bortdömda målet som en spark i baken och lyfte sig rejält under andra halvan. Riktigt snygga mål och hårt arbete gav utdelning. Bygger man vidare på det spelet så kan det bli riktigt bra. Sjukt att vi bara ligger sexa trots de fina resultaten så här långt. Skiljer inte så många poäng upp dock, men psykologiskt hade topp tre känts bättre.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praetori »

Czerkawski skrev: Sjukt att vi bara ligger sexa trots de fina resultaten så här långt. Skiljer inte så många poäng upp dock, men psykologiskt hade topp tre känts bättre.
Jag tror ändå att det är bra att vi ligger där vi ligger. Resultatet speglar insatserna. Får boysen för sig att de är världsmästare trots att man fuskar och inte följer spelidén eller när man tjyvar med det individuella så blir grunden sämre inför det som komma skall.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Czerkawski skrev:Var orolig första halvan av matchen. Spelet såg mycket tamt ut och Malmö stängde effektivt igen försvaret och hade några vassa kontringar. Hade MIF fått 1-0 med sig hade kanske matchen slutat helt annorlunda. Kändes dock som om grabbarna tog det bortdömda målet som en spark i baken och lyfte sig rejält under andra halvan. Riktigt snygga mål och hårt arbete gav utdelning. Bygger man vidare på det spelet så kan det bli riktigt bra. Sjukt att vi bara ligger sexa trots de fina resultaten så här långt. Skiljer inte så många poäng upp dock, men psykologiskt hade topp tre känts bättre.
Vet inte, 3 vinster på det 6 senaste, det är mellanmjölk för mig, typ där vi ligger.

Men det är ett svaghetstecken för SHL som liga, trots att vi gjort massor av misstag och fuskat i defensiven är vi bara en match ifrån topp 3
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev: Vet inte, 3 vinster på det 6 senaste, det är mellanmjölk för mig, typ där vi ligger.

Men det är ett svaghetstecken för SHL som liga, trots att vi gjort massor av misstag och fuskat i defensiven är vi bara en match ifrån topp 3
Jag tycker flera av de stora sporterna är sådana numera och har varit ganska länge. Det är inget svaghetstecken utan ett bevis på att det är jämnare idag än förr. Misstagen och slarvet sker ju inte i ett vakuum utan motståndarna är bättre men allting är också mycket svårare. Det gäller inte bara oss utan motståndet också.
Det känns som att special-teams är ofantligt viktigt eftersom det är förtvivlat svårt att göra mål i modern hockey mot disciplinerade lag och i inledningen har ju vårat PP levererat storartat (om ej dock mot just Malmö) vilket säkerligen lagt oss ett snäpp eller två högre.

Det går att vara dassig i delar av matcher idag utan att släppa in så många baljor om inte motståndarna är heta som stekpannor. Kolla världens bästa liga och Sharks mot Knights förra säsongen. Dassigt spel och game-over i 7e som det såg ut och sedan 5min PP och hela ordningen blev omvänd.

Backar man en bit så hittar man lag som "Vilda" Väsby som verkligen inte kunde konkurrera medan vi nu kan få upp lag som Karlskrona, Oskarshamn mfl som kan brunka sig kvar i tabellen. Om man tittar på hockeyspelarna individuellt så är det inte många ur det gamla gardet från 80-90-talet som skulle platsat i Allsvenskan idag konditionsmässigt eller ens skill-mässigt.

Backar man bandet ännu längre så fanns det ju rent galna sviter som när DIFhockey vann 57 hockeymatcher i rad i början på 60-talet. Knappast ett sundhetstecken för en professionell liga.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
-daniel- skrev:Tråkigare motstånd får man leta rätt länge efter...
Jasså? Tycker tvärt om, jag ser fram mot matcher mot Malmö av senare byggen. Tycker iofs att krig och köttmurar är roligt och Malmö är inget mjukisgäng som gråter hos domarna. Jag gillar det.

Dessutom så kan man vara sådär skönt avslappnad, eftersom de saknar spetsspelare som gör mål på skitchanser.
Det ante mig. ;) Jag tycker inte det blir mycket till spel när ena laget bara låser ner allt och kör styrspel, sarg ut och puckdump.

Däremot kan man helt klart vara avslappnad när vi möter Malmö, har sällan någon riktig spets som stänker dit en puck eller tre på egen hand helt ur inget läge - så det får jag ge dig.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Malmö ÄR tråkiga. Och DÅLIGA.

Typ så.

Samma som Örebro, ........Oskarshamn ( ändå smålustiga, vill spela hockey).......och riktigt torra LHC.

Man blir bara irriterad att man inte vann, men man bryr sig liksom inte mot vilka.

Luleå spelar också tråkigt, men där börjar jag ändå bry mig lite vilka vi möter.

Rögle spelar roligt och där är vi nästan alltid bättre.
Leksand verkar alla andra bry sig om så...ja väcker någon form av känsla.
Hv, Växjö, Fbk är någon form av motstånd, här testas vi, kul.... :D
Brynäs hemma , många bonnjävlar, småkul. Borta astrist, min autocorrect vill ha Astrit. :shock:

Alla bortglömda...sorry.

Eller just ja, Frölunda. Storstadsmöte. Ganska kul ändå.

Heja Löven. Kom upp nu. Och lite SSK.

Märker att DIF börjar vara DIF när man kan unna sig lyxen att bry sig om detta i omgång 10. Senaste åren har det varit ångest. Numera...står Svedberg eller Rämö?

Btw, Berglund är inte begränsad. Han är klass.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar