SHL 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 1/10-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
sauron
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 1/10-2019

Inlägg av sauron »

Donkels-2.0 skrev:
sauron skrev:Skönt och se 6 raka minuter i BP... Två av tre var sinnessjukt billiga, dessutom. Men helt under isen är vi just nu. Svedberg är enda skälet till att det bara står 2-0....
Och ändå agerar han kasst på bägge målen
Nja, det är en styrning som ställer honom, visst det är rätt billig ändå, men svårare än den såg ut live.
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Bara 2-0 efter en period är en gåva, hade kunnat vara betydligt värre.
Våra "onödigt bra" backar är en sorglig syn.
#33 bjuder på minst ett mål i arslet varje match, fortfarande en gåta för mig att det är DIF och inte LHC han spelar i

Svedberg i ett nötskal, varvar klassräddningar med mindre lyckade insatser.

Ska ge detta 10 omgångar till, sedan finns kanske anledning att revidera om mitt tips med DIF som 4:a i tabellen.
Just nu stämmer precis ingenting, på bred front

Troligen korsbandet på #40, synd om killen...och DIF.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

daaviid skrev:
Magnutz skrev:
daaviid skrev:
Magnutz skrev:
daaviid skrev:Om Josefsson är skadad så kan det inte finnas någon tveksamhet på att ta in Dick.
Fast det är två helt olika spelartyper. För Josefson, om han blir borta en längre tid, behövs karaktär och ledaregenskaper. Det får vi inte med Dick. Han har andra kvalitéer som mer lämpar sig för splutspel.

Angående matchen? Vet inte. Ser kantigt ut.
Det är absolut olika spelartyper, men någon annan får kliva fram och ta ledarrollen. Finns ingen som Josefsson på marknaden.
Dick har aldrig lett något, förutom poängligor då kanske. Det är inte hans bag of potato chips. Hans talang ligger åt andra håll. Ska vi, om nödvändigt, ersätta Jacob så är Dick ett svagt alternativ. Vi behöver en som krigar måndag-söndag hela sässen. Inte de sista omgångarna + slutspel. Tänker jag.
Jo, men jag skrev ju det. Dick ska inte leda laget på Josefsson-vis, det får någon annan kliva fram och göra. Läser du inte? :wink:
Nope, är fan sehg i skallen ;) Men ska läsa mer noggrant från och med nu ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
mb81

Inlägg av mb81 »

Detblir3poäng skrev:
Glory1 skrev:Blir vi årets flopp?
Det här laget har det i sig verkar det som tyvärr....
Ok andra dåliga matchen i rad nu. Men man undrar vad som hänt sen matcherna mot Linköping och Örebro som vi gör det bra.
Vi ska inte kunna gå ner oss så mycket på några få matcher.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Inför 19/20 har DIF Hockey tappat väldigt mycket av sin speed och värvat in tyngd. Det kommer att märkas. Vi har ingen som kommer klara att göra spelvändningar som Acke och de andra speedozarna. Holtz är snabb men har inte alls den fart som Jonte och Acke hade.

Detta betyder att vi måste spela ett annat typ av spel och frågan är om det kommer att vara lyckosamt? Kommer vår tyngd och förmodade tuffhet vinna eller kommer vi bli sönderåkta av lag med fart istället för tyngd?

Jag har en liten känsla här men den får ligga ner tills dess att vi lirat 10+ matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

mb81 skrev:
Detblir3poäng skrev:
Glory1 skrev:Blir vi årets flopp?
Det här laget har det i sig verkar det som tyvärr....
Ok andra dåliga matchen i rad nu. Men man undrar vad som hänt sen matcherna mot Linköping och Örebro som vi gör det bra.
Vi ska inte kunna gå ner oss så mycket på några få matcher.
Första perioden i premiären mot Lhc var också riktigt bedrövlig.
Vi fick LHC att se ut som ett blivande topplag, jag började omgående tvivla på mitt tips om Lhc i botten
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

sauron skrev:
Donkels-2.0 skrev:
sauron skrev:Skönt och se 6 raka minuter i BP... Två av tre var sinnessjukt billiga, dessutom. Men helt under isen är vi just nu. Svedberg är enda skälet till att det bara står 2-0....
Nja, det är en styrning som ställer honom, visst det är rätt billig ändå, men svårare än den såg ut live.
Ändå rätt kasst enligt min mening men han är absolut inte det är våra menlösa barn backar Högström undantagen som är rent ut sagt horribla
Ceterum censeo Solna esse delendam
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Donkels-2.0 skrev:
sauron skrev:
Donkels-2.0 skrev:
Ändå rätt kasst enligt min mening men han är absolut inte sämst det är våra menlösa barn backar Högström undantagen som är rent ut sagt horribla
Ceterum censeo Solna esse delendam
daaviid

Inlägg av daaviid »

Magnutz skrev:
daaviid skrev:
Magnutz skrev:
daaviid skrev:
Magnutz skrev:
Fast det är två helt olika spelartyper. För Josefson, om han blir borta en längre tid, behövs karaktär och ledaregenskaper. Det får vi inte med Dick. Han har andra kvalitéer som mer lämpar sig för splutspel.

Angående matchen? Vet inte. Ser kantigt ut.
Det är absolut olika spelartyper, men någon annan får kliva fram och ta ledarrollen. Finns ingen som Josefsson på marknaden.
Dick har aldrig lett något, förutom poängligor då kanske. Det är inte hans bag of potato chips. Hans talang ligger åt andra håll. Ska vi, om nödvändigt, ersätta Jacob så är Dick ett svagt alternativ. Vi behöver en som krigar måndag-söndag hela sässen. Inte de sista omgångarna + slutspel. Tänker jag.
Jo, men jag skrev ju det. Dick ska inte leda laget på Josefsson-vis, det får någon annan kliva fram och göra. Läser du inte? :wink:
Nope, är fan sehg i skallen ;) Men ska läsa mer noggrant från och med nu ;)
:lol: kämpa! Ta och få med dig laget, det behövs. :oops:
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

[quote="Magnutz"]Inför 19/20 har DIF Hockey tappat väldigt mycket av sin speed och värvat in tyngd. Det kommer att märkas. Vi har ingen som kommer klara att göra spelvändningar som Acke och de andra speedozarna. Holtz är snabb men har inte alls den fart som Jonte och Acke hade.

Detta betyder att vi måste spela ett annat typ av spel och frågan är om det kommer att vara lyckosamt? Kommer vår tyngd och förmodade tuffhet vinna eller kommer vi bli sönderåkta av lag med fart istället för tyngd?

Jag har en liten känsla här men den får ligga ner tills dess att vi lirat 10+ matcher.[/

Exakt så.
Vi har ett stabbigt lag i år.
Rutinerat och tungt mem felbalanserat och stabbig.
Jag är orolig på riktigt.
mb81

Inlägg av mb81 »

Donkels-2.0 skrev:
sauron skrev:
Donkels-2.0 skrev:
Ändå rätt kasst enligt min mening men han är absolut inte det är våra menlösa barn backar Högström undantagen som är rent ut sagt horribla
Minns den inte som så dålig. Ser man på hela den matchen var vi klart bättre.
Men först matchen mot HV och den här första perioden. Sällan vi är så utspelade fyra perioder i rad.
williams

Inlägg av williams »

Jag gissar på en skada till innan matchen är över.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Fint med 6 man när vi var på gång
ciirree

Inlägg av ciirree »

Obligatoriska Too many players :lol:
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

#10 skrev:Fint med 6 man när vi var på gång
Den var riktigt illa. De lirade med 6 man på isen en stund. Rodnar.
Skriv svar