Nja, det är en styrning som ställer honom, visst det är rätt billig ändå, men svårare än den såg ut live.Donkels-2.0 skrev:Och ändå agerar han kasst på bägge målensauron skrev:Skönt och se 6 raka minuter i BP... Två av tre var sinnessjukt billiga, dessutom. Men helt under isen är vi just nu. Svedberg är enda skälet till att det bara står 2-0....
SHL 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 1/10-2019
Re: SHL 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 1/10-2019
It's the hope that kills you.
- Lee Harvey Oswald
Bara 2-0 efter en period är en gåva, hade kunnat vara betydligt värre.
Våra "onödigt bra" backar är en sorglig syn.
#33 bjuder på minst ett mål i arslet varje match, fortfarande en gåta för mig att det är DIF och inte LHC han spelar i
Svedberg i ett nötskal, varvar klassräddningar med mindre lyckade insatser.
Ska ge detta 10 omgångar till, sedan finns kanske anledning att revidera om mitt tips med DIF som 4:a i tabellen.
Just nu stämmer precis ingenting, på bred front
Troligen korsbandet på #40, synd om killen...och DIF.
Våra "onödigt bra" backar är en sorglig syn.
#33 bjuder på minst ett mål i arslet varje match, fortfarande en gåta för mig att det är DIF och inte LHC han spelar i
Svedberg i ett nötskal, varvar klassräddningar med mindre lyckade insatser.
Ska ge detta 10 omgångar till, sedan finns kanske anledning att revidera om mitt tips med DIF som 4:a i tabellen.
Just nu stämmer precis ingenting, på bred front
Troligen korsbandet på #40, synd om killen...och DIF.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Nope, är fan sehg i skallendaaviid skrev:Jo, men jag skrev ju det. Dick ska inte leda laget på Josefsson-vis, det får någon annan kliva fram och göra. Läser du inte?Magnutz skrev:Dick har aldrig lett något, förutom poängligor då kanske. Det är inte hans bag of potato chips. Hans talang ligger åt andra håll. Ska vi, om nödvändigt, ersätta Jacob så är Dick ett svagt alternativ. Vi behöver en som krigar måndag-söndag hela sässen. Inte de sista omgångarna + slutspel. Tänker jag.daaviid skrev:Det är absolut olika spelartyper, men någon annan får kliva fram och ta ledarrollen. Finns ingen som Josefsson på marknaden.Magnutz skrev:Fast det är två helt olika spelartyper. För Josefson, om han blir borta en längre tid, behövs karaktär och ledaregenskaper. Det får vi inte med Dick. Han har andra kvalitéer som mer lämpar sig för splutspel.daaviid skrev:Om Josefsson är skadad så kan det inte finnas någon tveksamhet på att ta in Dick.
Angående matchen? Vet inte. Ser kantigt ut.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Ok andra dåliga matchen i rad nu. Men man undrar vad som hänt sen matcherna mot Linköping och Örebro som vi gör det bra.Detblir3poäng skrev:Det här laget har det i sig verkar det som tyvärr....Glory1 skrev:Blir vi årets flopp?
Vi ska inte kunna gå ner oss så mycket på några få matcher.
Inför 19/20 har DIF Hockey tappat väldigt mycket av sin speed och värvat in tyngd. Det kommer att märkas. Vi har ingen som kommer klara att göra spelvändningar som Acke och de andra speedozarna. Holtz är snabb men har inte alls den fart som Jonte och Acke hade.
Detta betyder att vi måste spela ett annat typ av spel och frågan är om det kommer att vara lyckosamt? Kommer vår tyngd och förmodade tuffhet vinna eller kommer vi bli sönderåkta av lag med fart istället för tyngd?
Jag har en liten känsla här men den får ligga ner tills dess att vi lirat 10+ matcher.
Detta betyder att vi måste spela ett annat typ av spel och frågan är om det kommer att vara lyckosamt? Kommer vår tyngd och förmodade tuffhet vinna eller kommer vi bli sönderåkta av lag med fart istället för tyngd?
Jag har en liten känsla här men den får ligga ner tills dess att vi lirat 10+ matcher.
- Lee Harvey Oswald
Första perioden i premiären mot Lhc var också riktigt bedrövlig.mb81 skrev:Ok andra dåliga matchen i rad nu. Men man undrar vad som hänt sen matcherna mot Linköping och Örebro som vi gör det bra.Detblir3poäng skrev:Det här laget har det i sig verkar det som tyvärr....Glory1 skrev:Blir vi årets flopp?
Vi ska inte kunna gå ner oss så mycket på några få matcher.
Vi fick LHC att se ut som ett blivande topplag, jag började omgående tvivla på mitt tips om Lhc i botten
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ändå rätt kasst enligt min mening men han är absolut inte det är våra menlösa barn backar Högström undantagen som är rent ut sagt horriblasauron skrev:Nja, det är en styrning som ställer honom, visst det är rätt billig ändå, men svårare än den såg ut live.Donkels-2.0 skrev:Och ändå agerar han kasst på bägge målensauron skrev:Skönt och se 6 raka minuter i BP... Två av tre var sinnessjukt billiga, dessutom. Men helt under isen är vi just nu. Svedberg är enda skälet till att det bara står 2-0....
Ceterum censeo Solna esse delendam
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Donkels-2.0 skrev:Ändå rätt kasst enligt min mening men han är absolut inte sämst det är våra menlösa barn backar Högström undantagen som är rent ut sagt horriblasauron skrev:Nja, det är en styrning som ställer honom, visst det är rätt billig ändå, men svårare än den såg ut live.Donkels-2.0 skrev:Och ändå agerar han kasst på bägge målensauron skrev:Skönt och se 6 raka minuter i BP... Två av tre var sinnessjukt billiga, dessutom. Men helt under isen är vi just nu. Svedberg är enda skälet till att det bara står 2-0....
Ceterum censeo Solna esse delendam
Magnutz skrev:Nope, är fan sehg i skallendaaviid skrev:Jo, men jag skrev ju det. Dick ska inte leda laget på Josefsson-vis, det får någon annan kliva fram och göra. Läser du inte?Magnutz skrev:Dick har aldrig lett något, förutom poängligor då kanske. Det är inte hans bag of potato chips. Hans talang ligger åt andra håll. Ska vi, om nödvändigt, ersätta Jacob så är Dick ett svagt alternativ. Vi behöver en som krigar måndag-söndag hela sässen. Inte de sista omgångarna + slutspel. Tänker jag.daaviid skrev:Det är absolut olika spelartyper, men någon annan får kliva fram och ta ledarrollen. Finns ingen som Josefsson på marknaden.Magnutz skrev:
Fast det är två helt olika spelartyper. För Josefson, om han blir borta en längre tid, behövs karaktär och ledaregenskaper. Det får vi inte med Dick. Han har andra kvalitéer som mer lämpar sig för splutspel.
Angående matchen? Vet inte. Ser kantigt ut.Men ska läsa mer noggrant från och med nu

-
[quote="Magnutz"]Inför 19/20 har DIF Hockey tappat väldigt mycket av sin speed och värvat in tyngd. Det kommer att märkas. Vi har ingen som kommer klara att göra spelvändningar som Acke och de andra speedozarna. Holtz är snabb men har inte alls den fart som Jonte och Acke hade.
Jag har en liten känsla här men den får ligga ner tills dess att vi lirat 10+ matcher.[/
Exakt så.
Vi har ett stabbigt lag i år.
Rutinerat och tungt mem felbalanserat och stabbig.
Jag är orolig på riktigt.
Jag har en liten känsla här men den får ligga ner tills dess att vi lirat 10+ matcher.[/
Exakt så.
Vi har ett stabbigt lag i år.
Rutinerat och tungt mem felbalanserat och stabbig.
Jag är orolig på riktigt.
Minns den inte som så dålig. Ser man på hela den matchen var vi klart bättre.Donkels-2.0 skrev:Ändå rätt kasst enligt min mening men han är absolut inte det är våra menlösa barn backar Högström undantagen som är rent ut sagt horriblasauron skrev:Nja, det är en styrning som ställer honom, visst det är rätt billig ändå, men svårare än den såg ut live.Donkels-2.0 skrev:Och ändå agerar han kasst på bägge målensauron skrev:Skönt och se 6 raka minuter i BP... Två av tre var sinnessjukt billiga, dessutom. Men helt under isen är vi just nu. Svedberg är enda skälet till att det bara står 2-0....
Men först matchen mot HV och den här första perioden. Sällan vi är så utspelade fyra perioder i rad.
Jag gissar på en skada till innan matchen är över.
Fint med 6 man när vi var på gång
Obligatoriska Too many players 

Den var riktigt illa. De lirade med 6 man på isen en stund. Rodnar.#10 skrev:Fint med 6 man när vi var på gång