Ikväll kör vi!!! Det kommer bli grymt!Djurgårdscoachen Robert Ohlsson hade individuella samtal med spelarna efter matchen och på bussen hem från Karlstad.
– Jag sa till Dick: Var ditt bästa jag 19.30 på tisdagen. Han tyckte själv att det inte blev något bra, och han var redo att göra sitt bästa i nästa match.
Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019
Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019
Robban snackar väldigt bra i intervjun tycker jag.
Jag är tokladdad!pulverapa skrev:Robban snackar väldigt bra i intervjun tycker jag.
Ikväll kör vi!!! Det kommer bli grymt!Djurgårdscoachen Robert Ohlsson hade individuella samtal med spelarna efter matchen och på bussen hem från Karlstad.
– Jag sa till Dick: Var ditt bästa jag 19.30 på tisdagen. Han tyckte själv att det inte blev något bra, och han var redo att göra sitt bästa i nästa match.
Har bilder av Karjalainen som stänker dit en straff i slutspel mot kaffe. M Johansson avgör i sudden i en annan. Bägge i kokande glob. Låt det bli något liknande ikväll.
Såklart viktigt att få första målet så inte panik utbryter och att inte gå ut och tok-köra så det blir onödiga PP.
- Lee Harvey Oswald
Känner igen känslan du beskriver, detta är klart mer psykisk terror än nöjeManijock skrev:Bara ångest. Då kan man ju tänka sig hur spelarna känner sig... Färjestad vaknar med en hunger. Vi vaknar med känslan om att det är sista chansen. Precis allt talar för förlust. Det psykiska spelet är inte ens lite på våran sida. Färjestad är inte rädda att åka ut, de är uppspelta över att få trycka ner hela jävla Globen i halsen på oss, och avsluta det hela med en ny överkörningsfest i Karlstad på torsdag.
Vill inte ha rätt igen.... Knäpp mig på näsan och sparka mig i arslet, men sällan varit så 100% säker på torsk. Ändå sitter man där på läktaren. Självskadebeteende!
Men vi ska inte glömma bort att laget i GrönVitt också är människor (dom bara luktar och pratar lite illa).
Jag såg Rynos flin stelna snabbt efter 8-2 vinsten, när han konstaterade
- Ja, det var en match det, nu måste vi vinna två till på raken.
Självklart känner även Sump-HC pressen.
Tror allt hänger på starten.
Gör FBK 0-1, 0-2, då blir detta mer än knepigt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Lee Harvey Oswald skrev:Känner igen känslan du beskriver, detta är klart mer psykisk terror än nöjeManijock skrev:Bara ångest. Då kan man ju tänka sig hur spelarna känner sig... Färjestad vaknar med en hunger. Vi vaknar med känslan om att det är sista chansen. Precis allt talar för förlust. Det psykiska spelet är inte ens lite på våran sida. Färjestad är inte rädda att åka ut, de är uppspelta över att få trycka ner hela jävla Globen i halsen på oss, och avsluta det hela med en ny överkörningsfest i Karlstad på torsdag.
Vill inte ha rätt igen.... Knäpp mig på näsan och sparka mig i arslet, men sällan varit så 100% säker på torsk. Ändå sitter man där på läktaren. Självskadebeteende!
Men vi ska inte glömma bort att laget i GrönVitt också är människor (dom bara luktar och pratar lite illa).
Jag såg Rynos flin stelna snabbt efter 8-2 vinsten, när han konstaterade
- Ja, det var en match det, nu måste vi vinna två till på raken.
Självklart känner även Sump-HC pressen.
Tror allt hänger på starten.
Gör FBK 0-1, 0-2, då blir detta mer än knepigt
Själv tror jag DIF ta det 3-2, Dicken trycker in den hårt bakifrån 2 gånger efter att ha svikit förra matchen.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Första matchen till förlängning i slutspelet för oss?
Om inte tror jag laget som gör första målet vinner.
Avskaffa tre mot tre.
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Har en god känsla för matchen ikväll. Sumparnas bk kommer inte ha samma möjligheter som sist att äga. Nu står det en motståndare rustad till tänderna o beredda att köra genom både sarg o motståndare för att vinna. Det som killar bak i ryggen var när vi mötte aik i kvalserien o det bara var Djurgårdare på Hovet. Vi inledde med att få 2 mål i arslet. ”Säcken” tog time out och sen vände allt o taket lyfte på Hovet. Vill se en överjävlig prestation ikväll. Skit samma om vi blir slagna i finalen men att dra över sumparna i 4 matcher vore oerhört skönt och skulle göra påsken glädjefylld 

- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Att vi fans är ångestnervösa är en sak. Spelarna är det garanterat inte. Däremot lär de vara positivt nervösa.
Sådana här matcher älskar ju spelarna, en annan sak om vi spelat negativt kval.
Det är ju sjukt kul med semifinal. Två år i rad, men nu är det dags att gå till final.
Sådana här matcher älskar ju spelarna, en annan sak om vi spelat negativt kval.
Det är ju sjukt kul med semifinal. Två år i rad, men nu är det dags att gå till final.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Tryck. Inget mummel. Bara tryck.
Tryck i åkningen.
Starten.
3 tacklingar första två minutrarna.
Gärna första målet.
Tryck i åkningen.
Starten.
Gärna första målet.
- minalman
Här skulle det ha stått något klyftigt. Men jag kan inte tänka idag.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
13 000 på läktaren kan mycket väl sätta skräck i kaffe..Hoppas på sjuk stämning nu..
Ja, statistiken säger följande:Mattias_87 skrev:Första matchen till förlängning i slutspelet för oss?
Laget som gör första målet vinner 67% av matcherna.
Laget som gör andra målet vinner 67% av matcherna.
Laget som gör tredje målet vinner 67% av matcherna.
(Statistik från Hockeyallsvenskan 13/14)
Ja nu vill man se att Brodin sätter ett par tacklingar i första bytet. Dick är Dick och Josefsson tar hem tekningarna. Få igång publiken direkt och ta taktpinnen!South_Exil skrev:Tryck. Inget mummel. Bara tryck.
Tryck i åkningen.
Starten.
Gärna första målet.