SM-Slutspelet 2019

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
förevigtdjurgården
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SM-Slutspelet 2019

Inlägg av förevigtdjurgården »

Hur är skadeläget på poeten? Är han terminerad eller kommer han spela nästa match? Hoppas självklart på det förstnämnda.
25/4-2025
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Sånt där händer väl typ varje match? Kanske inte med skador med följd men dom står ju och buffar på det där viset jämnt och ständigt.
Jag hade ju hoppats på att den lillle fjanten åkt på en rejäl feting.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Hjalmarsson alltså anmäld efter att Peter Andersson gnällt som vanligt på PK:n efteråt och fått domaren att be om ursäkt. Sånt här är andra lag så sjukt mycket "bättre" än oss på, inklusive framförallt Fuleå, Malmö och Fisk... Vet inte om jag önskar att Robban också gjorde sånt här, för det ger ju resultat, om dock med en besk eftersmak.
Är ganska säker på att om Malmö inte uppmärksammat detta efteråt hade det inte kommit upp till disciplinnämnden...

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... vstangning
DIFLuWi

Inlägg av DIFLuWi »

Skidlöparn skrev:Hjalmarsson alltså anmäld efter att Peter Andersson gnällt som vanligt på PK:n efteråt och fått domaren att be om ursäkt. Sånt här är andra lag så sjukt mycket "bättre" än oss på, inklusive framförallt Fuleå, Malmö och Fisk... Vet inte om jag önskar att Robban också gjorde sånt här, för det ger ju resultat, om dock med en besk eftersmak.
Är ganska säker på att om Malmö inte uppmärksammat detta efteråt hade det inte kommit upp till disciplinnämnden...

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... vstangning
Jag hoppas, med hela mitt hjärta, att vi ALDRIG kommer ha en tränare som tramsar som Peter Anderson gör.
Han attackerar domare, spelare OCH tränaren som sitter bredvid. Det är så uppenbart att han bara är frustrerad efter förlust, men du måste som tränare kunna hålla tillbaka med sånt och sköta det snyggt.
Verkligen helt bedrövligt uppförande. Beter sig som ett barn som fått en godisbit mindre än brorsan.

Sen att Roger trollar med honom gör det ju hela än mer komiskt.

Patetiskt.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mmh, finns ju bara två vägar att gå här

Stå upp för våra ideal, i med och motgång, eller köra en lite mer situationsanpassad ledarfilosofi, typ:
-Jaha, ok, är det den nivån vi ska vara på ....jaha, då sänker vi oss till er nivå

Känns sådär om DIF ska anpassa sig efter rådande aktuella skiftning i en soppa av olika ledarskapsmodeller
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
DIFLuWi

Inlägg av DIFLuWi »

Lee Harvey Oswald skrev:Mmh, finns ju bara två vägar att gå här

Stå upp för våra ideal, i med och motgång, eller köra en lite mer situationsanpassad ledarfilosofi, typ:
-Jaha, ok, är det den nivån vi ska vara på ....jaha, då sänker vi oss till er nivå

Känns sådär om DIF ska anpassa sig efter rådande aktuella skiftning i en soppa av olika ledarskapsmodeller
Exakt så. Jag känner mig stolt när Robban väljer att lägga fokus på bra saker, göra vettiga analyser, och även ibland väljer att hylla motståndare.
Det är rätt väg för den svenska hockeyn, och kommer gynna alla.

Sen om det skapar rubriker eller inte skiter jag i. Det görs bättre på plan.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Vi ska under inga omständigheter ta efter Peter Anderssons fasoner(märks att han är skolad hos kaffeäcklen) då det är så långt ifrån dom värdegrunder som Djurgården står för
Ceterum censeo Solna esse delendam
gaspo

Inlägg av gaspo »

Roger och Peter e riktiga pajaser bägge två. Dock en övervikt åt mega pajasen Roger!
Momentumet

Inlägg av Momentumet »

Jag håller med Andersson. Det var en ful satsning av Hjalmarsson och jag hoppas innerligt att den hade granskats även om han inte hade reagerat. Jag hade varit vansinnig och i mina ögon är den värre än det Shinimin gör på äcklet.

Rönnbergs lobotomerade ansiktsuttryck så fort en utvisning drabbar hans lag är bland det vidrigaste jag vet och idioten hade förmodligen sett lika dan ut om någon av hans spelare hade ihjäl en motståndare på isen
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Jag måste faktiskt gå Peter Andersson i försvar här. Ofta är han gnällig och går över gränsen, men när Malmö blivit rånade på möjligheten att spela semifinal så är det med all rätt att han kokar över. Den som är boven och pajasen i dramat är Rönnberg. Han sitter och provocerar Andersson, vilket är lågt när hans egna spelare nu två matcher i rad har huvudtacklat Malmös spelare. Är direkt ovärdigt en coach i SHL att uppträda som han gör. Ska man på allvar kunna få bort huvudtacklingar i hockeyn kan man inte tillåta den nonchalanta inställningen. Det är den inställningen som göder karriärförstörare som Johan Forsberg (som för övrigt förhoppningsvis fortfarande har jävligt ont i nacken).
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Lär få äta upp det här, men kaffe är verkligen inte imponerande mot jesus. De slarvar sjukt mycket i sina uppspel (likt skajk) och har svårt att skapa heta lägen. Finns stor chans att de ryker redan i kvarten faktiskt.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Skidlöparn skrev:Lär få äta upp det här, men kaffe är verkligen inte imponerande mot jesus. De slarvar sjukt mycket i sina uppspel (likt skajk) och har svårt att skapa heta lägen. Finns stor chans att de ryker redan i kvarten faktiskt.
Linus Johansson är dock en riktig jävla powercenter med vinnarskalle (herrejösses vilken frilägesdragning). Synd att han hamnat i legoknekts-facket och än mer synd att han valde att lämna oss.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Praetori skrev:
Skidlöparn skrev:Lär få äta upp det här, men kaffe är verkligen inte imponerande mot jesus. De slarvar sjukt mycket i sina uppspel (likt skajk) och har svårt att skapa heta lägen. Finns stor chans att de ryker redan i kvarten faktiskt.
Linus Johansson är dock en riktig jävla powercenter med vinnarskalle (herrejösses vilken frilägesdragning). Synd att han hamnat i legoknekts-facket och än mer synd att han valde att lämna oss.
Verkligen. Hade vi lyckats behålla honom hade vi varit klara guldfavoriter. Smärtar otroligt att han har på sig en sån äcklig tröja...

Skönt att de släpper in en puck med 20s kvar! :lol: All energi som går åt för dem att slå ut jesus gynnar oss...
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Praetori skrev:
Linus styrde precis in håves kvittering, 20 sekunder kvar av tredje, med knät. :lol:
2-2 i matcher. 2-2 i efter tre perioder i femte matchen.
Den andre svikaren, Ljungh i håve, är säkert själaglad. :D
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

minalman skrev:
Praetori skrev:
Linus styrde precis in håves kvittering, 20 sekunder kvar av tredje, med knät. :lol:
2-2 i matcher. 2-2 i efter tre perioder i femte matchen.
Den andre svikaren, Ljungh i håve, är säkert själaglad. :D
En kung Ljungh som dessutom skymmer målisen vid målet.
Skriv svar