SHL 2018/19
Re: SHL 2018/19
Går det bra för SHL eller? Frölunda har spelat 4 hemmamatcher och 9 bortamatcher. Hur kan det bli så snett? Hursomhelst... Det indikerar att Frölunda hänger med i toppen i år. Det blir vi, LHC och Frölunda på topp 3.
- Lee Harvey Oswald
Inte nödvändigtvis, Fisk har förlorat 2 av 4 hemmapulverapa skrev:Går det bra för SHL eller? Frölunda har spelat 4 hemmamatcher och 9 bortamatcher. Hur kan det bli så snett? Hursomhelst... Det indikerar att Frölunda hänger med i toppen i år. Det blir vi, LHC och Frölunda på topp 3.

Kaffe kommer klättra ännu högre, efter en usel start poängmässigt börjar bitarna falla på plats nu
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Var först helt säker på att Lhc skulle börja falla här snart men tvivlar nu. Många unga bra spelare som tagit kliv. Framförallt på backsidan. Kan gå långt. Färjestad kommer hamna topp 3 med Frölunda och Lhc. Vi har inte sett vårat sämsta spel än samtidigt som jag tror att vi tyvärr har varit på vår topp redan. Hoppas dock fortfarande på topp 6.
Det sjukaste är ändå Hv. Vad händer där? Rimligtvis borde de och Växjö komma igång vad det lider också.
Det sjukaste är ändå Hv. Vad händer där? Rimligtvis borde de och Växjö komma igång vad det lider också.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Efter denna vecka kommer vi nog kunna avgöra vilka som hamnar i toppen och vilka som riskerarar att missa topp 6. Sjukt taggad. Jag kollade även halva Rögles match i lördags och dom såg riktigt starka ut. Det blir inga enkla poäng på lördag.
Avskaffa tre mot tre.
Frölunda har fått rätt bra utdelning i förhållande till de spelat. Likadant med Linköping. Så var inte så säker på att det blir dessa lag. Det har gott väldigt kort tid av säsongen ännu.pulverapa skrev:Går det bra för SHL eller? Frölunda har spelat 4 hemmamatcher och 9 bortamatcher. Hur kan det bli så snett? Hursomhelst... Det indikerar att Frölunda hänger med i toppen i år. Det blir vi, LHC och Frölunda på topp 3.
Ser man till corsitabellen borde Linköping och Frölunda sjunka i tabellen medans Växjö och HV borde klättra en del.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Brynäs har nästan onödigt bra backar i år. En redan stark uppställning som förstärkts med bl.a. Andersen.
Har fällt elefanter förut.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Ungefär som våra överlägset bästa centrar!BOMBOM BOUCHARD skrev:Brynäs har nästan onödigt bra backar i år. En redan stark uppställning som förstärkts med bl.a. Andersen.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Har suttit och sett lite gamla klipp på youtube i eftermiddag, när man ser tillbaka på kvalserien när vi gick upp så är det en spelare som hamnar på min näthinna och som nog är tungan på vågen (av dom vi hade i truppen som inte fått den cred dom förtjänar)att vi gick upp och att vi är där vi är idag, Jens Jakobs, alla dom målen han gör i kvalserien är avgörande.
Stort Hyll till Jens Jakobs.
-
Den här jämförelsen var väl ändå inte särskilt rättvis eller?DIFLuWi skrev:Ungefär som våra överlägset bästa centrar!
-
Visst, men han var också sjukligt hyllad på forumet genom slutet av samma säsong och fram till uppföyttet. Tråkigt att han inte fick plats i SHL, riktig vinnarskalle. Tyvärr behöver han ju gå som en andrakedja som sämst och där var han inte i vår hierarki för bygget av ett SHL-mässigt DIF.#10 skrev:Har suttit och sett lite gamla klipp på youtube i eftermiddag, när man ser tillbaka på kvalserien när vi gick upp så är det en spelare som hamnar på min näthinna och som nog är tungan på vågen (av dom vi hade i truppen som inte fått den cred dom förtjänar)att vi gick upp och att vi är där vi är idag, Jens Jakobs, alla dom målen han gör i kvalserien är avgörande.
25/4-2025
Han var bra säsongen vi gick upp igen och det skall ha ju ha cred för.förevigtdjurgården skrev:Visst, men han var också sjukligt hyllad på forumet genom slutet av samma säsong och fram till uppföyttet. Tråkigt att han inte fick plats i SHL, riktig vinnarskalle. Tyvärr behöver han ju gå som en andrakedja som sämst och där var han inte i vår hierarki för bygget av ett SHL-mässigt DIF.#10 skrev:Har suttit och sett lite gamla klipp på youtube i eftermiddag, när man ser tillbaka på kvalserien när vi gick upp så är det en spelare som hamnar på min näthinna och som nog är tungan på vågen (av dom vi hade i truppen som inte fått den cred dom förtjänar)att vi gick upp och att vi är där vi är idag, Jens Jakobs, alla dom målen han gör i kvalserien är avgörande.
Men måste väl vara "paria" nu efter sejouren med råttorna från Solna?

Kan inte se att han har några skyldigheter mot Dif efter att ha blivit ratad så inte persona non grata för min del iaf!Frankie skrev:Han var bra säsongen vi gick upp igen och det skall ha ju ha cred för.förevigtdjurgården skrev:Visst, men han var också sjukligt hyllad på forumet genom slutet av samma säsong och fram till uppföyttet. Tråkigt att han inte fick plats i SHL, riktig vinnarskalle. Tyvärr behöver han ju gå som en andrakedja som sämst och där var han inte i vår hierarki för bygget av ett SHL-mässigt DIF.#10 skrev:Har suttit och sett lite gamla klipp på youtube i eftermiddag, när man ser tillbaka på kvalserien när vi gick upp så är det en spelare som hamnar på min näthinna och som nog är tungan på vågen (av dom vi hade i truppen som inte fått den cred dom förtjänar)att vi gick upp och att vi är där vi är idag, Jens Jakobs, alla dom målen han gör i kvalserien är avgörande.
Men måste väl vara "paria" nu efter sejouren med råttorna från Solna?
Jakobs är en legend. Den värvningen ihop med Högström är största anledningen till att vi gick upp.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Vem sa att folk inte läser på forumet.BOMBOM BOUCHARD skrev:Vinnaren i Allsvenska finalen går upp. De lag som slutar 13-14 i SHL spelar ett negativt kval där förloraren åker ur.
En av platserna till allsvenska finalen kan vara via ett playoff, så att lag 3-6 också har något att spela för.
Möjligen att vi ska utöka till 16 lag i SHL, så att det då blir lag 15-16 som kvalar negativt.
Den dag vi stänger dörrarna för det sportsliga så dör den svenska modellen. Jag tycker vi ska vårda den ömt.
Öppna upp spjällen för upp- och nedflyttning lite till. Är man sämst i SHL kan man behöva en sportslig nystart. Vet man sedan att det räcker att vara bäst i AS för att gå upp igen så ökar motivationen. Nu är det långtifrån säkert att det räcker att vara bäst i andraligan, en klart dålig morot.

https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... -bra-jobb/
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Mycket bra i utredningen men det som jag faktiskt tycker är dåligt är att nu får bara ETT lag chansen att gå upp istället för dagens två. Men detta förslag kan nog hinna förändras flera gånger om innan det klubbas.
Avskaffa tre mot tre.