SM-Slutspelet 2018
Re: SM-Slutspelet 2018
Mycket negativa vibbar. Tänk vilken skön känsla det vore att slå ut Fuleå istället. Och bra mycket hetare matcher. Hockeynörden i mig vill se Luleå, även om hjärnan säger Linköping.
Challe Berglund: "Det var många år sedan vi var i en kvartsfinal". Två år sedan?
Att se Kovacs eller Cehlin avgöra på Hovet och skicka ut Djurgården skulle göra så jävla ont alltså.Lee Harvey Oswald skrev:Förmodar att jag är en av mångaciirree skrev:Individuell skicklighet brukar göra ganska mycket i ett slutspel. Linköping har inte brist på skickliga lirare. Gordon, Olimb, Näkyvä, Billins (som var en gigant idag!), Roy.BOMBOM BOUCHARD skrev:Så skönt att vi slipper HV. Endast deras ineffektivitet som fällde dem. Ruskigt många skickliga spelare. Tror vi hade kunnat ryka i fyra raka mot Hv. De körde ju över oss senast på hovet men lyckades inte göra mål på alla chanser.
LHC och Luleå är klart trevligare motstånd.
Ikväll levde även ”Monstret” upp till sitt namn och Mårtensson var inte heller dålig.
Jag tror inte LHC blir så enkla i ett slutspel som många här vill få det till.
Sylvegård skapade kaos i hela HV på egen hand i dessa två matcher. Så vi måste hålla oss iskalla där. Jag är skeptisk.![]()
Nej, jag tror inte lhc blir lätt motstånd, finns inget denna säsong, otroligt jämnt mellan alla lag......utom LäjKesch då.
Det är bara en känsla jag har.
Lhc måste ändå betraktas som ett spelande lag, DIF brukar ha lite lättare mot såna lag, där det ibland öppnas lite upp i matchen.
Luleå är ett destruktivt cyniskt pisslag, men med vass spets i Kovacs, Larsson och i viss mån även Chelin.
Vi lär se hur det utvecklas, men jag kräks om jag får rätt
Låter luddigt, men han måste mena kvartsfinal utan play in. Eftersom han säger ”från början”.pulverapa skrev:Challe Berglund: "Det var många år sedan vi var i en kvartsfinal". Två år sedan?
Challe räknar inte play-in-vägen i sitt sätt att tänka slutspel och kvartsfinaler. Så enkelt är det.pulverapa skrev:Challe Berglund: "Det var många år sedan vi var i en kvartsfinal". Två år sedan?
Nu är vi i kvarten utan en massa trams på vägen. Rättvist erövrad plats. Precis som det ska vara.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Luleå har 3-1 i matcher på oss i år.Har varit täta matcher men vi har svårt att göra mål på dem och få vårt spel att sitta.
Vi har vunnit lika många matcher som vi förlorat mot Linköping.
Är i ärlighetens namn livrädd för båda lagen.
LHC känns marginellt sämre men Gustafsson verkar helt plötsligt ha blivit ett monster igen...
Vi har vunnit lika många matcher som vi förlorat mot Linköping.
Är i ärlighetens namn livrädd för båda lagen.
LHC känns marginellt sämre men Gustafsson verkar helt plötsligt ha blivit ett monster igen...
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hur kan så många vara rädda för Luleå? Prestigemöte?
Äh, menlöst lag utan publik. Men det blir naturligtvis ingen lätt match på något vis. Finns väl inga lätta kvartsfinaler?
Men rädda för att möta Luleå??
Tar hellre ett Luleå med sitt täta spelschema. Får gärna gå någon förlängningsperiod på fredag.
På mindre än 24 h ska de sedan ta sig till Hovet och möta ett heltaggat DIF.
Ett mera utvilat och stjärntätare LHC med ett pånyttväckt Monster längst bak är knappast att föredra.
Är ju hursom blytungt att åka ut mot alla lag.
Hur det gått i grundserien är redan glömt. Skitsamma om vi vunnit eller förlorat, nu måste vi inse att allt börjar om från noll.
Äh, menlöst lag utan publik. Men det blir naturligtvis ingen lätt match på något vis. Finns väl inga lätta kvartsfinaler?
Tar hellre ett Luleå med sitt täta spelschema. Får gärna gå någon förlängningsperiod på fredag.
Ett mera utvilat och stjärntätare LHC med ett pånyttväckt Monster längst bak är knappast att föredra.
Hur det gått i grundserien är redan glömt. Skitsamma om vi vunnit eller förlorat, nu måste vi inse att allt börjar om från noll.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- diftobbe89
Precis så.BOMBOM BOUCHARD skrev:Hur kan så många vara rädda för Luleå? Prestigemöte?
Spela fult
Lassinantti har nåt jävla kryptonit på våra spelare. Han är väl en helt okej målvakt, men har en grymt bra plockhandske - och där sitter alla våra skott, hela tiden.BOMBOM BOUCHARD skrev:Hur kan så många vara rädda för Luleå? Prestigemöte?
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Tror jag är enig här; LHC besitter en betydligt mycket högre kapacitet medan grötgänget Luleå är ett lag vi skall vinna mot.BOMBOM BOUCHARD skrev:Hur kan så många vara rädda för Luleå? Prestigemöte?
Kan säkert förvänta oss ett sjöslag i Luleå imorgon och att dom har halva truppen avstängda i en kvart mot oss.
Luleå alla dagar före LHC.
Luleå alla dagar före LHC.
För mig kvittar vilket vi möter, jag sitter lugnt i båten och bara väntar på söndagen, då börjar äntligen slutspelskriget.
Torsdagens match kommer jag kunna se korrekt på plats eftersom jag gör en blixtvisit till Stockholm och timingen kunde ju inte vart bättre. Fy fan vad jag längtar, ska bli så kul. Krök och slutspelshockey med spänning och känslor.
Torsdagens match kommer jag kunna se korrekt på plats eftersom jag gör en blixtvisit till Stockholm och timingen kunde ju inte vart bättre. Fy fan vad jag längtar, ska bli så kul. Krök och slutspelshockey med spänning och känslor.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Bra om de ger stränga straff.lkpgsödra skrev:https://www.shl.se/artikel/w189ajetl-40 ... linnamnden
Ahopp, blir inte ens förvånad längre
Så fruktansvärt löjligt att hålla på och leka tuffing under uppvärmningar.
Stäng av dem helt och hållet. De förstör för oss alla seriösa som försöker få barn och ungdomar att vilja spela ishockey. Finns flertalet föräldrar som väljer bort hockeyn pga detta.
Spela hårt och rejält under matcherna. Men uppträd schysst och respektera motståndaren.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Tycker du det är ok att skjuta puckar mot varandra eller slåss på uppvärmningen?lkpgsödra skrev:https://www.shl.se/artikel/w189ajetl-40 ... linnamnden
Ahopp, blir inte ens förvånad längre
Det larvigaste jag sett.