SHL: Omgång 52 : Skellefteå - Djurgårdens IF 6/3-2018

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Donkels-2.0
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Omgång 52 : Skellefteå - Djurgårdens IF 6/3-2018

Inlägg av Donkels-2.0 »

Är domaren sinnessjuk?
Ceterum censeo Solna esse delendam
Praetori

Inlägg av Praetori »

Rätt att döma mål ändå. Blir inte mer tveksamt än så och då skall det fan dömas mål. Men se kunde ju skitit i videogranskningen. Nu blev de hockeymördare i alla fall.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

Benjamin L. Willard skrev:Regler har ju ändrats massa men var ju en identiskt situation som dömdes bort för inte så länge sen? Det var väl då Lärking fick en frustrerad studio-Petter på sig efter matchen?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Japp! Då påstod han ju att målvakten räknas som inne så länge skridskon ens vidrör målområdet. Petter tiltade lite och påstod att dom ändrat reglerna men ingen kommentar på det...
Senast redigerad av Dusinator den 2018-03-06 19:40:27, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

EspenK skrev:Tycker inte att vi får nåt tryck alls. Har ju i och för sig inte spelat 5 mot 5 alls.
Tycker de svartgula lyckas med att screena alla våra vägar konstant. Vi måste köra över dem i stället för att bara fastna hela tiden.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Någon j-vla pajaszebra får ta mig tusan förklara vad som är tillåtet och inte tillåtet när det kommer till att störa målvakten.

Vi har fått mål bortdömda för betydligt mindre än det där.

Dessutom är ju spelaren på målvakten vilket jag trodde var helt otillåtet. Vi har ju till och med fått utvisning när vi varit på målvakter som befunnit sig helt utanför sitt område.

Edit: Sedan tycker jag att man skall få vara på målisen lite, men då måste det vara konsekvens i bedömningarna vilket det absolut inte är nu.
Senast redigerad av Kall-El den 2018-03-06 19:43:46, redigerad totalt 1 gånger.
Praetori

Inlägg av Praetori »

EspenK skrev:Tycker inte att vi får nåt tryck alls. Har ju i och för sig inte spelat 5 mot 5 alls.
Det är för att det fuskas. Ingen vill ha pucken (förutom Ahlén och Fjällby) och folk åker och gömmer sig.

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Kall-El skrev:Spelar väl ingen roll var målvakten befinner sig. Du får ju inte nudda densamma oavsett var han befinner sig på isen.
Exakt? Hur fan ska dom ha det egentligen, ingen vet vad som gäller..
Spela fult
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Tycker vi spelar bra de få minuter vi får lira 5v5. Otur med ett par utvisningar och sjukt tråkig nivå på domarna som tar för minsta touch.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Dusinator skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Regler har ju ändrats massa men var ju en identiskt situation som dömdes bort för inte så länge sen? Det var väl då Lärking fick en frustrerad studio-Petter på sig efter matchen?

Japp! Då påstod han ju att målvakten räknas som inne så länge skridskon ens vidrör målområdet. Petter tiltade lite och påstod att dom ändrat reglerna men ingen kommentar på det...
Tycker att det ska vara mål men då får det fan vara någon slags klarhet på vad som gäller. Är ett jävla lotteri just nu!

Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Vi fick mål bortdömt hemma mot saik när Linus j tog i målvakten som satte ut armen utanför målgården...UTANFÖR
Manijock

Inlägg av Manijock »

minalman skrev:
Tycker de svartgula lyckas med att screena alla våra vägar konstant. Vi måste köra över dem i stället för att bara fastna hela tiden.
Slutar endast med utvisning om vi går in i duell. Bara att inse att dessa sista omgångar endast är spel för gallerierna. Domarna vet exakt vad de gör.
Benjamin L. Willard

Och nej, ingen vet hur regeln är!!

Puckey

Inlägg av Puckey »

Benjamin L. Willard skrev:Haha va fan vilka regler är det som gäller egentligen?!?!

Tycker att sådana situationer ska leda till mål, men det måste för satan vara konsekvent över åtminstone en säsong. Att det tog så lång tid för domarna, trots tydliga vinklar, tyder på att de nog inte heller riktigt vet vad fan de förväntas att göra. Det tär verkligen på ligans trovärdighet.
Benjamin L. Willard

diftobbe89 skrev:
Kall-El skrev:Spelar väl ingen roll var målvakten befinner sig. Du får ju inte nudda densamma oavsett var han befinner sig på isen.
Exakt? Hur fan ska dom ha det egentligen, ingen vet vad som gäller..
Dom ändrade regeln mitt i säsongen

Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

Praetori skrev:Rätt att döma mål ändå. Blir inte mer tveksamt än så och då skall det fan dömas mål. Men se kunde ju skitit i videogranskningen. Nu blev de hockeymördare i alla fall.

Klart det ska va mål, men då ska det vara det varje gång. Det är ju lotteriet som dödar själen en liten bit i taget.
Skriv svar