Säsongen 17/18
Re: Säsongen 17/18
Någon som vet hur många frilägen Hank missade förra säsongen? i år har han ju bara hunnit med ett än så länge. Tycker seriöst det är lite genant att han får plats i andra kedjan jämte Bergfors!
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Fast man måste sluta spela Hank i andrakedjan, hela coachingen blir smått oseriös, värva något nytt och ge Bergfors ordentliga kedjekamrater som höjer honom och hela kedjan, vill man inte värva något nytt så finns Possler som alternativ, man kan även försöka få igång Ridderwall och testa honom med Bergfors, Hank är en utmärkt trettondeforward i SHL, låta honom göra ett par byten per match och eventuellt spela boxplay.
Spela fult
-
Varför inte bara lira:
Bergfors-Vejdemo-AFJ
och sen när Ljungh kommer tillbaka flyttas Vejdemo ut på kanten:
Bergfors-Ljungh-Vejdemo
Blir som en uppgraderad Alvarez-kedja!
Bergfors-Vejdemo-AFJ
och sen när Ljungh kommer tillbaka flyttas Vejdemo ut på kanten:
Bergfors-Ljungh-Vejdemo
Blir som en uppgraderad Alvarez-kedja!
"Sen den ständiga frågan om powerplay, kommer det att lossna mot Brynäs?
– Det hoppas jag, de har ju tränat mycket, Musse har gnuggat med powerplay hela augusti och september också, så det tror jag absolut."
Jag förblir skeptisk.
– Det hoppas jag, de har ju tränat mycket, Musse har gnuggat med powerplay hela augusti och september också, så det tror jag absolut."
Jag förblir skeptisk.
Eftersom vi är så ovilliga till att testa någon annan taktik så ser det säkert jättebra ut på träning när vi inte har något motståndarlag som stressar och gör det svårt för oss. Men då borde man ju ha plan b, c och d i bakfickan som tränare tycker man när det ej funkar på matcherna.Puckey skrev:"Sen den ständiga frågan om powerplay, kommer det att lossna mot Brynäs?
Jag förblir skeptisk.
Det håller inte med burskydd, kassa uppspel och typ inte ett skott på mål i PP ännu en säsong.
Är förfan nog nu!
Och nej tyvärr, det kommer inte att lossna mot Brynäs. Det är nog större risk att det kommer att lossna för Brynäs efter deras väldigt dåliga inledning.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Väldigt tröttsamt att höra detta omgång efter omgång. Varför skulle det plötsligt efter över 1 års tid ge resultat nu? Det är ganska tydligt att Musse inte är den som bör ha hand om PPt.Puckey skrev:"Sen den ständiga frågan om powerplay, kommer det att lossna mot Brynäs?
Jag förblir skeptisk.
-
Yes han är inne på tredje året nu.Ohddan skrev:Är det inte tredje året?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det är spännande att jämföra med Moras PP, den på förhand utdömda budgettruppen för 23M där Micke Johansson sköter PP.Benjamin L. Willard skrev:Yes han är inne på tredje året nu.Ohddan skrev:Är det inte tredje året?
-
Att man faktiskt inte väljer att flytta på Musse och leta efter mer rutinerade alternativ efter två misslyckade säsonger är jävligt konstigt. Dags för Jocke att börja ta lite obekväma beslut..Puckey skrev:Det är spännande att jämföra med Moras PP, den på förhand utdömda budgettruppen för 23M där Micke Johansson sköter PP.Benjamin L. Willard skrev:Yes han är inne på tredje året nu.Ohddan skrev:Är det inte tredje året?
Jag gillar Robban och Nyman starkt och tror att dom, tillsammans med en kompetent offensiv coach, kan få det här laget till en slutspelsplats när säsongen är över.
- DIF_Soldier
Enligt statistiken har det på 5 försök gjorts 1 mål i vårt PP - av motståndarlaget.
Hissnande 0% effektivitet på tre matcher hittills.
"Musse har gnuggat PP i två år nu, så jag hoppas att det lossnar snart" -RO

Hissnande 0% effektivitet på tre matcher hittills.
"Musse har gnuggat PP i två år nu, så jag hoppas att det lossnar snart" -RO

Säg den glädje som varar
Fy fan vilken skön seger! Men kan ni fatta detta domarhatet mot DIF? Match efter match blir vi bortdömda. Herregud det var 5-6 solklara utvisningar på Brynäs spelare idag. Sedan blåser han mål 4-1 sedan kollar han det o blåser mål. Men sedan ska han kolla igen? Äh fan skrattretande. Sen Sanny Lindström kan ingen släpa ner han i sin grotthåla.
Ja,ja
jävligt skön seger idag och otroligt viktigt för laget. Detta behövdes. Vilken match Peppe gör 
Ja,ja

- DIF_Soldier
6 pinnar på dessa fyra matcher är klart över förväntan. Det kanske inte har sett fantastiskt ut över lag men poängen de tas.
DIF_Soldier skrev:Jakten fortsätter...
(i all välmening. kämpa MH)
]